Tomorrowland Alpe d'Huez

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez

Heb dit draadje blijkbaar gemist eerder dit jaar. Goed dat het nu weer even naar boven gehaald wordt: Alpe d’Huez kan ik van mijn lijstje wegstrepen…
Dit is precies in de week waarin ik ga skiën en dat soort flauwekul zit ik helemaal niet op te wachten. Sorry voor degenen die het wel interesseert, maar ik ga op wintersport om te skiën en te genieten van de natuur en omgeving. Deze activiteiten zijn door een groot deel van het skigebied te horen en drijven verder alleen de prijs van de accomodaties op, waardoor ik méér betaal om minder te kunnen skiën en genieten van mijn vakantie.
Gelukkig ben ik in het verleden al een paar keer in Alpe d’Huez geweest en heb ik het skigebied kunnen ervaren in een rustiger periode. Dat is prima bevallen.

Snowy1970 op 8 okt 2018 13:39

Als je dan het hele “draadje” ook even leest, kun je lezen dat het gebied enkel toegankelijk is voor Tomorrowland bezoekers.

@Erien: Heb ik gedaan: dat is ook de reden dat Alpe d’Huez van mijn lijstje kan voor die week. De sfeer van Tomorrowland past niet in mijn visie van wintersport.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Die ervaring wil ik wel missen hoor :)

Mr. Slow

Niemand aanwezig deze week?

better to be off piste, then to be pisted off

Niemand aanwezig deze week?

Wim7 op 9 mrt 2019 22:08

Natuurlijk wel, het is uitverkocht… :p

het festival is stilgelegd door de weersomstandigheden…
Deel van de feestvierders is met snowcats geëvacueerd van uit een hoger gelegen berghut waar er feestje aan de gang was

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190311_04246021

Ik zag wat stories van mensen die er waren, dat zag er ook uit als een flinke sneeuwstorm vandaag! Het beeld wat ik tot nu toe heb gezien valt het me enigszins tegen, had van Tomorrowland meer verwacht als ze een skigebied take-over zouden doen. Gevoelsmatig heel veel decorstukken van afgelopen edities random in het gebied neergezet en dat moet het dan maar zijn ofzo.

Ik zag wat stories van mensen die er waren, dat zag er ook uit als een flinke sneeuwstorm vandaag! Het beeld wat ik tot nu toe heb gezien valt het me enigszins tegen, had van Tomorrowland meer verwacht als ze een skigebied take-over zouden doen. Gevoelsmatig heel veel decorstukken van afgelopen edities random in het gebied neergezet en dat moet het dan maar zijn ofzo.

Rene op 11 mrt 2019 20:44

Er zijn wel heel veel plekken waar gedraaid wordt heb ik het idee. Door het hele gebied zijn volgens mij podia voor dag- en nachtprogramma. Ben wel benieuwd naar de livestreams die ongetwijfeld vanaf morgen te bekijken zullen zijn op de Tomorrowland site. Graag wel techno en niet die EDM troep… :p

Ik zag wat stories van mensen die er waren, dat zag er ook uit als een flinke sneeuwstorm vandaag! Het beeld wat ik tot nu toe heb gezien valt het me enigszins tegen, had van Tomorrowland meer verwacht als ze een skigebied take-over zouden doen. Gevoelsmatig heel veel decorstukken van afgelopen edities random in het gebied neergezet en dat moet het dan maar zijn ofzo.

Rene op 11 mrt 2019 20:44

Er zijn wel heel veel plekken waar gedraaid wordt heb ik het idee. Door het hele gebied zijn volgens mij podia voor dag- en nachtprogramma. Ben wel benieuwd naar de livestreams die ongetwijfeld vanaf morgen te bekijken zullen zijn op de Tomorrowland site. Graag wel techno en niet die EDM troep… :p

Harm op 11 mrt 2019 21:49

Ik was vorige week in ADH, het viel mij juist heel erg tegen op hoeveel plekken podia waren, tot en met vrijdag eigenlijk alleen de hoofdstage gezien in ADH zelf. Ben benieuwd hoeveel ze de afgelopen dagen nog hebben gedaan, maar verwacht eigenlijk alleen in de stad een echt feest, de andere stages zullen echt beduidend veel kleiner zijn verwacht ik.

voor wie live wil meekijken hoe het er aantoe gaat

https://www.proximus.be/music/nl/tomorrowland-winter-livestr…

Leuk om even te zien, met het geluid uit. Wat een grafmuziek, die EDM. In de zomereditie heb je tenminste nog de mogelijkheid om de andere area’s (techno, deep-house, et cetera) te checken. Wil je echt lachen, moet je die Salvatore Ganacci checken die hierna komt. Dat slaat echt nergens op… :p

Heb die kartoffelkopf van een Salvatore eens gecheckt. Alles voor de idiotie. Hopelijk had hij weer zo’n mooie snelle planga op 🙈

Leuk om even te zien, met het geluid uit. Wat een grafmuziek, die EDM. In de zomereditie heb je tenminste nog de mogelijkheid om de andere area’s (techno, deep-house, et cetera) te checken. Wil je echt lachen, moet je die Salvatore Ganacci checken die hierna komt. Dat slaat echt nergens op… :p

Harm op 13 mrt 2019 19:50

Die Ganacci is mien ook een cliniclown…wat een aanfluiting. Sowieso tomorrowland, zou er niet deaud gevonden willen worden. Ook in belgie in de zomer niet. Wat was de line up uberhaupt? Weinig bijzonders, volgens mij

Not all who wander are lost

Ik snap wat je zegt Edwin, dat gevoel overheerst bij mij ook. Echter, ik zou er best een keertje heen willen. Die troep kun je wel ontlopen en er zijn echt wel leuke podia. Het carnavaleske houdt mij alleen tegen…

We houden het lekker bij feestjes als Drift, HAND, FYM, et cetera… :p

Ik snap wat je zegt Edwin, dat gevoel overheerst bij mij ook. Echter, ik zou er best een keertje heen willen. Die troep kun je wel ontlopen en er zijn echt wel leuke podia. Het carnavaleske houdt mij alleen tegen…

We houden het lekker bij feestjes als Drift, HAND, FYM, et cetera… :p

Harm op 14 mrt 2019 07:19

Ik ben sowieso een stuk selectiever geworden qua muziek :). Daarnaast heb ik niks met festivals waar al die popi jopi rotzooi ook staat. Als er een stage is met hardstyle of mensen als jebroer of kraantje pappie en die kneuzen, dan haak ik bij voorbaat al af ;). Maar goed, ieder z’n ding

Drift dit jaar sowieso! HAND nog niks van gehoord wie en wanneer? Fym waarschijnlijk ook wel. Soenda misschien wel een keer. Verder eigenlijk alleen de kleinere echt alleen voor de line up. Helaas geen Katharsis of Dekmantel

Not all who wander are lost

Voor HAND loopt een vergunningsaanvraag voor het weekend van 30 augustus in Borculo, zo las ik via via in het plaatselijke suffertje. FYM al in de pocket, Drift twijfel ik nog over (want week na FYM)…

*bericht bewerkt door Harm op 14 mrt 2019 11:11

*dubbel

*bericht bewerkt door Harm op 14 mrt 2019 11:11

Voor HAND loopt een vergunningsaanvraag voor het weekend van 30 augustus in Borculo, zo las ik via via in het plaatselijke suffertje. FYM al in de pocket, Drift twijfel ik nog over (want week na FYM)…

Harm op 14 mrt 2019 11:10

Drift gastenlijst :) en tevens dikke line-up. 30 augustus, fijn om te weten :)

Not all who wander are lost

Voor HAND loopt een vergunningsaanvraag voor het weekend van 30 augustus in Borculo, zo las ik via via in het plaatselijke suffertje. FYM al in de pocket, Drift twijfel ik nog over (want week na FYM)…

Harm op 14 mrt 2019 11:10

Drift gastenlijst :) en tevens dikke line-up. 30 augustus, fijn om te weten :)

Edwin. op 14 mrt 2019 11:24

WEEKEND van 30 augustus. Geen idee of ze dan 31e doen of hele weekend…

Als je rustig wil skiën kan ik het festival zeker aanraden. Voor de middag zijn veel pistes quasi leeg.

Als je rustig wil skiën kan ik het festival zeker aanraden. Voor de middag zijn veel pistes quasi leeg.

pS op 14 mrt 2019 18:45

Dan wordt het wel een duur tripje, als je voor het skiën komt… :p

Blijkbaar hebben TML Alpe d’Huez voor 5 jaar vast gelegd

Als je rustig wil skiën kan ik het festival zeker aanraden. Voor de middag zijn veel pistes quasi leeg.

pS op 14 mrt 2019 18:45

Dan wordt het wel een duur tripje, als je voor het skiën komt… :p

Harm op 14 mrt 2019 19:01

Je betaalt een 300€ meer inderdaad. Maar je krijgt er wel andere dingen voor terug (los van het festival) : rustige (soms zelfs lege) pistes, lege restaurantjes (zeker in de randen van het gebied Auris/Vaujany/…), gratis vuurwerk,… ;)

In Auris en Vaujany zag ik ook gewoon kinderklasjes e.d. ik weet niet of zij ook in Alpe D’Huez konden skiën maar als dat kan kan je natuurlijk gewoon ook een skipas daar nemen en heb je zelfs de meerkost niet.

@pS die zullen misschien een seizoenpas hebben. Hun vaste klanten gaan ze geen toegang weigeren tot het skigebied tijdens het festival, vermoed ik.

*bericht bewerkt door jeandeflamand op 19 mrt 2019 17:39

@pS die zullen misschien een seizoenpas hebben. Hun vaste klanten gaan ze geen toegang weigeren tot het skigebied tijdens het festival, vermoed ik.

jeandeflamand op 19 mrt 2019 17:39

zou mij niks verbazen moest dat wel zo zijn.

buiten de legen pistes, €300 meer, kan je ook rekenen op dure eten en dranken, hoorde van een maat dat ie rond €25/30 betaalde voor een Caesar salade :-O
TML winter is ongeveer 1.5 X zo duur als TML België blijkbaar

seizoenspassen waren te verkrijgen dit jaar inclusief of exlusief de TML week

better to be off piste, then to be pisted off

prijzen van TML winter waren idd duur maar je kon bijna overal eten buiten het festival, alle restaurants in de dorpjes en op de pistes buiten een stuk of 4/5 (oa Folie douce, resto boven op Signal etc) waren open zoals gewoonlijk aan normale prijzen.

*bericht bewerkt door pS op 20 mrt 2019 08:51

Plaats een reactie