nieuwe stoeltjeslift altastenberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skikarussell Altastenberg

Hallo beste forumleden,
Ik heb op de site van snowplaza gelezen dat er een nieuwe stoeltjeslift komt in Altastenberg. Maar op deze site heb ik daar niks meer van kunnen vinden(of niet goed gekeken). Weten jullie meer van dit project af ?

Op de website van Skiresort.de staat dat er een nieuwe lift komt op de Westfalenhang, echter is deze website uiterst onbetrouwbaar wat de bouw van nieuwe liften betreft. Ze liggen er heel vaak naast en plaatsen kleine geruchten meteen als feit. Waarschijnlijk heeft Snowplaza daar hun informatie vandaan gehaald.

Er is dus helaas (nog) geen nieuwe zetellift in Altastenberg gepland. Wel zal de defecte sleeplift “Steilhang” weer gerepareerd zijn voor het komende winterseizoen.

–dubbel post–

Ha Frans,
daar was je (eindelijk) weer. Kun je een fotootje posten van de Steilhanglift?
Een stoeltjeslift bij de Westfalenhang lijkt me zeer zinvol en aantrekkelijk.
En de eventuele Snowmaker zal in W.berg dit seizoen niet meer haalbaar zijn, toch?

Kun je een fotootje posten van de Steilhanglift?

Frank66 op 2 sep 2014 12:11

Moet ik dan eens voorbij rijden. Als ik langs Altastenberg kom zal ik er aan denken. ;)

En de eventuele Snowmaker zal in W.berg dit seizoen niet meer haalbaar zijn, toch?

Frank66 op 2 sep 2014 12:11

De IDE Snowmaker zal er zoals het er nu uitziet toch wel komen. Het was een poos een welles-niettes spelletje onder de lokale politiek. Het is slechts alleen één ondernemer die de Snowmaker op testbasis aanschaft en daardoor hebben veruit de meeste pistes er niets van. De andere ondernemers weten er net zoveel van als ieder ander. De Snowmaker zal ergens in de Remmeswiese geplaatst worden.

Altastenberg heeft vorig jaar veel geld gestoken in een speicherteich tbv de sneeuwkanonnen.
Verder hebben ze zoals hierboven genoemd tegenslag gehad met de Steilhanglift. En gezien de weinige sneeuw afgelopen winter zullen ze een financieel slecht seizoen gedraaid hebben. Het lijkt me dus voorlopig niet waarschijnlijk dat daar geld is voor grote investeringen zoals een stoeltjeslift.
Al zou ik verbeteringen, of beter nog uitbreidingen van het gebied uiteraard wel toejuichen.

Uitbreiding? Waar dan?
Maar als Altastenberg mee wil blijven doen met de buren dan is de stoeltjeslift wel een noodzaak. Ook omdat men hiermee eigenlijk het hele pistegebied kan bedienen.

Misschien ten westen van de Westfalenhang1? Maar dat is volgens mij wel beschermd gebied.

Op verzoek van Frank een foto van de vernieuwde Steilhanglift. Fijn dat de lift hersteld is, kunnen we komende winter tenminste weer skiënd bij onze favoriete skihut in Altastenberg (Schwedenhuette) komen.

null

In Neuastenberg staat sinds vorig seizoen wel een stoeltjeslift. Misschien hebben ze dat door elkaar gehaald?

die lift heet wel terecht steilhang, ook al is het maar een klein stukkie

The older I get, the better I was

Plaats een reactie