zauchensee of flachau(winkl)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Altenmarkt

Dit jaar gaan er 2 beginnende skiers mee. wij hebben een accommodatie in altenmarkt in Pongau. Ze hebben wel 2 jaar les gehad, maar zijn nog liefhebber van de brede blauwe pistes.
Op de pistekaart lijkt mij Zauchensee geschikt, maar als ik hier in het forum terug lees zou Flachau makkelijker zijn. Vooral de eerste dagen rustig aan beginnen.
Wie heeft ervaring met dit gebied?

Flachau heeft de breedste racebanen, maar wil je echt rustig beginnen dan is Alpendorf de plek. Overigens vind je nergens echt lastige afdalingen, maar Zauchensee is toch wel de meest sportieve locatie.
Alpendorf is wel een eind weg vanaf Altenmarkt, dus wil je niet te ver rijden kies dan voor Flachau. Overigens kun je daar het makkelijkste beginnen bij de gondel, die brengt je naar de meest centrale plek.

*bericht bewerkt door Bennie op 24 nov 2016 18:57

Flachau boven is niet moeilijk , en zeker breed blauw . Zauchensee hier endaar een stukje pittiger. Mooi makkelijk breed stuk was van kleinarl naar flachauwinkl. Stuk bovenbij wagrain naar alpendorf was ook goed te doen dacht ik …

Zauchensee vind ik uitdagender dan Flachau, ik zou dan ook Flachau aanraden.
Daarnaast kan je via Flachau en de G-link ook richting Wagrain en Alpendorf waar ook prima pistes te vinden zijn voor de beginnende skiers maar waar ook de gevorderde skier wat leuke afdalingen kan doen.

Thank God summer is over!

Voor de beginners is het skigebied Altenmarkt-Radsradt perfect. Ik zou daar in ieder geval de eerste dag beginnen. Je neemt dan vanuit Altenmarkt de skibus naar Zauchensee, maar je stapt dan een klein stukje buiten Altenmark dan al weer uit. Je kunt dan over de berg naar Radtstad skieen. Leuk stadje maar de pistes eindigen niet in het dorp, dan moet je met de skibus. Dit gebied is niet moeilijk. Veel blauwe en wat rode pistes. Maar alles mooi breed en heel rustig. En als de gevorderde skiërs er uit gekeken zijn stap je zo in de skibus en ga je verder naar Zauchensee. Leuke tocht is vandaar naar Kleinarl te skieen. Je gaat dan over Flachau-winkel waar je een heel klein stukje met een klein treintje vervoerd wordt om aansluiting te krijgen. Deze tocht is niet moeilijk maar je moet wel een redelijk skitempo hebben anders is het te ver. In Zauchensee zelf ook voldoende mogelijkheden voor beginners. Mooie brede pistes en veel rustiger dan Flachau.

*bericht bewerkt door Ans-ski op 25 nov 2016 09:14

klinkt goed! Denk eerste dag beginnen dan in Altenmarkt - Radstadt!
Wij hebben altijd in skiwelt geskied, daar was het zo dat wanneer je een meerdaagse skipas kocht, je de dag vooraf al om 15.30 gratis naar boven mocht.
Is dat in Ski- Amade ook zo?
Zou voor de middag wel even lekker zijn even nog in Altenmarkt.

Als ik het goed heb kan je de dag voordat je pas ingaat vanaf 15:00 hier ook al gebruik van maken.

Thank God summer is over!

klopt, vanaf 15 uur de dag voordat de meerdaagse pas ingaat, kan je de pas al gebruiken. Doen wij ook altijd.

Plaats een reactie