beste route arc 2000->vanoise express

Dit onderwerp gaat over de bestemming Arc 2000

Hoe geraak je het snelst van arc 2000 naar de vanoise expres? Kwestie van niet te veel tijd te verliezen als we is naar la plagne willen. :D

Je hebt eigenlijk twee opties, via de bois de lours en dan een hele lang langzame blauwe piste, of marmottes en arcabulle nemen. Ik zou voor dat tweede gaan vanwege het skiplezier

Kleine maar… de vanoise express is op het moment alleen open voor voetgangers :-( vanwege te weinig sneeuw.

Kleine maar… de vanoise express is op het moment alleen open voor voetgangers :-( vanwege te weinig sneeuw.

Viv1986 op 24 dec 2014 21:44

Na dit weekend zal hier zeker verandering in komen met sneeuwval ;)

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Als je boven uit de Arcabulle lift stapt ga je rechts af en volg je de rode piste Grand Renard. Je skiet onder de gondeltjes van de Transarc door en na het aankomstpunt van de stoeltjeslift Derby volg je eerst een stuk de blauwe piste Renard (maar niet helemaal ! ). Als je namelijk te vroeg afdaalt bestaat het risico dat je via de rode pistes Myrtes of Morey bij de stoeltjesliften Vallandry of Grizzly eindigd.

Probeer dus hoog te blijven door steeds links aan te houden. Je volgt een breed pad en steekt de blauwe piste Foret over. Na het aankomstpunt van de lift Valandry ski je door totdat je onder de lift Grizzly bent doorgegaan.

Nu kom je op de rode piste Pedrix en kan je via de rode piste Ours helemaal afdalen naar de Vanoise Express. Een heerlijke afdaling en als je vroeg bent is deze nog heel stil.

Wij nemen de Vanoise Express altijd meteen op zondag. Deze is dan heel rustig omdat de meeste mensen hun eerste skidag in hun ‘eigen’ gebied blijven.

Veel plezier !

Bedankt iedereen. We vertrekken pas 30 januari, dus over die sneeuw maak ik me nog niet druk ☺

Plaats een reactie