Geschikt gebied begin maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Avoriaz

Begin maart, na de voorjaarsvakantie, willen wij een weekje skiën.
Voorgaande keren zijn we naar Valtho en La plagne geweest we zijn echte kilometer vreters😁 maar wil nu een ander gebied en vroeg me af of het avoriaz pds begin maart wel geschikt is.
Ligt er dan nog voldoende sneeuw in pds?
En is avoriaz een goede uitvalsbasis om tochten te maken?

Begin maart zou normaliter prima moeten zijn. Misschien dat een enkel dalafdalinkje aan de Zwitserse kant niet je-van-het is maar over het algemeen moet het prima toeren zijn.

Normaal gesproken is begin maart zo ongeveer de meest sneeuwzekere periode die je kan bedenken. De sneeuwhoogtes bereiken dan hun maximale waardes. De dagen worden al lekker wat langer en de zon een stukje warmer. Normaal is het weer ook prima. Eigenlijk zou het verboden moeten zijn om reclame te maken voor die periode.

Born to Ride

Eigenlijk zou het verboden moeten zijn om reclame te maken voor die periode.

Matthias123 op 4 dec 2018 18:06

Waarom doe je het dan? 😉

Bedankt voor jullie reactie,
2 jaar terug waren we begin maart in La plagen dat was een top week qua weer bijna de hele week een lekker zonnetje maar daardoor ook enkele pistes waar het gras er door kwam. Vandaar de twijfelingen, maar we nemen de gok😁

Is het erg dan als er onderin al wat voorjaar te merken is? De meeste pistes zijn in topconditie, en de kans op goed weer is ook nog eens groter…

Zou me er echt niet druk om maken die periode.

Avoriaz ligt midden in pds. Je kan vanaf hier heel makkelijk alle kanten op.

Ik kom al jaren in PDS. Maart is mijn favoriete seizoen. Ik heb nog nooit gehad dat ik daar vanwege gebrek aan sneeuw niet kon skiën.
Dus no worries :)
Avoriaz is qua ligging een prima uitvalsbasis!
Voor verdere info kijk ook eens naar: https://www.wintersport.nl/forum/topic/338548.

Thx allemaal, we hebben inmiddels geboekt!

Plaats een reactie