Benieuwd naar de ervaringen van dit skigebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bardonecchia

Na vele jaren in kirchberg te hebben geskied willen we dit jaar naar Italië op wintersport. We hebben nog nooit in Italië geskied. ( Zwitserland,Frankrijk, Oosterijk )
Nou is onze keuze op Bardonecchia gevallen vanwege de gunstige prijs, relatief rustig, makkelijke pistes en zoals ze omschrijven enigszins sneeuwzeker. We dachten er aan om Te vliegen op Turijn en dan met de trein naar Bardonecchia te reizen.
Nou was ik nieuwsgierig naar wat ervaringen betreft het gebied ,eventueel de ski huur, en reis.
De skischoenen nemen we dan wel mee dus gaat het alleen om de ski’s,

Alvast bedankt mocht er iemand wat weten.
Groetjes Daphne

Ik kan mij herinneren dat @wintersportenvliegen daar is geweest.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Aangezien dit zo ongeveer in de achtertuin van @Rogier is moet hij er vast wel het eea over kunnen vertellen 😉

Born to Ride

@FrankW is er vorig jaar ook geweest, dacht ik.

Potentiële shortski bestemming met de TVG

Uitrusten doe je maar in de lift.

zelf (helaas nog) niet geweest maar anderen wel
https://www.wintersport.nl/skigebieden/bardonecchia/ervaring…

starli heeft een erg mooi verslag gemaakt
http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=499…

het is erg makkelijk te bereiken (vrijwel alleen autosnelweg, via de frejus tunnel) en een mooi gevarieerd gebied tussen de bomen, bovendien een authentiek dorp

*bericht bewerkt door Onnem op 14 sep 2017 22:13

The older I get, the better I was

Niet dat je er iets aan hebt maar als die frejustunnel niet zo belachelijk duur zou zijn dan waren wij er al wel eens geweest…😅

*bericht bewerkt door Piefke op 15 sep 2017 00:31

LA NORMA😍☃️

@Piefke Een retourtje valt toch wel mee en duurder dan vergelijkbare tunnels (Mt blanc) is het toch niet?

Verder is het een geweldig leuk en knus gebied. een leuk en authentiek dorpje, je merkt niets van de snelweg op 500 meter afstand ;-). Mooie glooiende niet al te moeilijke pistes tussen de lariksbossen. Goed zicht met sneeuwval vanwege die bossen en mooi uitzicht erboven als het er mooi weer is. Lekker eten en drinken voor een goede prijs op de pistes en buiten de weekenden (mensen uit Turijn) nooit heel erg druk. Tijdens een retour d’est kan het hier absurd hard dumpen trouwens.

Vliegen op turijn en de trein pakken werkt goed (en die trein is absurd goedkoop trouwens).

Click. Click. Peace

Bedankt voor alle reacties. Normaal zouden wij ook met de auto gaan, maar als je de tol en de Fréjus tunnel meerekent is vliegen goedkoper. Heb een vlucht gevonden bij Ryanair voor 41 pp retour en Had gezien dat de trein in Italië maar 7 euro pp is😎. Dus de reis kost ons ongeveer een honderd euro. We gaan boeken!!!

Veel plezier!

Click. Click. Peace

Tjonge… Is die 41 euro voor een retour inclusief bagage (skischoenen?). Dat is inderdaad spotgoedkoop.

Afgelopen februari een dag geskied in Bardonecchia. Leuk gebied en een hele plezierige relaxte Italiaanse sfeer. Ik denk dat het een vakantieweek was, want er waren heel wat Torinezen. Veel verklede mensen en kinderen op de piste vanwege carnaval, maar zeker niet te druk. Op de eerste piste leek het net een beginnerspiste in Winterberg, veel spijkerbroeken en valpartijen. Op de andere pistes was er niets meer aan de hand. De olympische piste moest natuurlijk een paar keer gedaan worden en het restaurant Chesal op de piste was wat mij betreft perfect. Prima pistes en inderdaad niet al te moeilijk, dit geldt ook voor de zwarte piste bovenin het gebied. We hadden helaas geen tijd om het andere gedeelte (Jafferau) te doen, dus we meoeten zeker nog een keer terug.

@Rogier, 55 euri’s is niet niks als je in de andere gebieden niet door die tunnel hoeft. Van de andere kant mochten we een dagje naar Valtho willen kost deze skipas meer dan de tunnelkosten en met een seizoenskaart mag je een dagje in bardoneccchia wat bij de pas zit.

LA NORMA😍☃️

@Piefke Ooh zeker, maar op de totale kosten van een skivakantie vind ik het nogal meevallen. Als je op dezelfde manier rekent valt heel Frankrijk af (tol) een groot deel van Italië (tol) en Zwitserland (Vignet) af ;-)

*bericht bewerkt door Rogier op 19 sep 2017 13:54

Click. Click. Peace

Bedankt voor alle reacties. Normaal zouden wij ook met de auto gaan, maar als je de tol en de Fréjus tunnel meerekent is vliegen goedkoper. Heb een vlucht gevonden bij Ryanair voor 41 pp retour en Had gezien dat de trein in Italië maar 7 euro pp is😎. Dus de reis kost ons ongeveer een honderd euro. We gaan boeken!!!

Daphne76 op 15 sep 2017 12:27

ik ben heel benieuwd hoe je bedrag/reis is samen gesteld… van waar vlieg je? welke datum en heb je dan ook bagage bij?
MvG Hans

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

@Piefke Ooh zeker, maar op de totale kosten van een skivakantie vind ik het nogal meevallen. Als je op dezelfde manier rekent valt heel Frankrijk af (tol) een groot deel van Italië (tol) en Zwitserland (Vignet) af ;-)

Rogier op 19 sep 2017 13:18

Ik snap je wel maar als je alle kleine beetjes extra bij elkaar optelt wordt het toch weer een stuk duurder en ga dan liever een keer meer op wintersport voor een kleiner budget per keer dan die ene week alles te geven. Zoveel mogelijk skidagen voor zo min mogelijk euri’s is ons motto😉

LA NORMA😍☃️

Niet om dit in een oneindige discussie uit te laten monden maar als je ook wel eens wat eet in een restaurant of een kopje koffie pakt langs de piste dan is Italië en zeker deze vallei snel goedkoper dan de gehel Maurienne vallei, die 55 euro heb je er dan zo uit (In vergelijking met Val Tho soms al met een 3-4 colaatjes) ;-)

*bericht bewerkt door Rogier op 19 sep 2017 14:54

Click. Click. Peace

@hv180 Ryanair vliegt op Turijn vanaf Charleroi voor 14,99 pp er komt dan 32 euro bij voor bagage. Voor ons is Charleroi net zover als Amsterdam. Alleen zijn we nu een beetje gaan twijfelen om toch niet gewoon met de auto te gaan vanwege de chaos bij Ryanair.

Bagage is geen wintersportuitrusting. Let daar goed op bij Ryanair. Ik lees dat het 40,- per item kost.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Ik bedoel, ski’s zijn vaak geen reguliere bagage. Zijn aparte tarieven op van toepassing.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Ik kan mij herinneren dat @wintersportenvliegen daar is geweest.

Roko op 14 sep 2017 21:53

Klopt. Ryanair vloog toen nog vanaf eindhoven naar Turijn. Vanaf Turijn brengt de trein je zo naar Bardonnechia.

de verbinding van de luchthaven naar de trein is niet seamless. Vanaf de luchthaven, bus terug naar Turijn, en daarna met de trein. Ben je zeker een extra uur bezig om op de trein te komen.

Zoek een transfer of huurauto -

Ik kan mij herinneren dat @wintersportenvliegen daar is geweest.

Roko op 14 sep 2017 21:53

Klopt. Ryanair vloog toen nog vanaf eindhoven naar Turijn. Vanaf Turijn brengt de trein je zo naar Bardonnechia.

Wintersportenvliegen op 25 sep 2017 20:26

Dat heb ik ook een paar jaar achter elkaar gedaan, en ja zo, 15 EUR pp gevlogen, extra betaald voor de ski bags van te voren… nu moet het met KLM - -

Ik kan mij herinneren dat @wintersportenvliegen daar is geweest.

Roko op 14 sep 2017 21:53

Klopt. Ryanair vloog toen nog vanaf eindhoven naar Turijn. Vanaf Turijn brengt de trein je zo naar Bardonnechia.

Wintersportenvliegen op 25 sep 2017 20:26

Dat heb ik ook een paar jaar achter elkaar gedaan, en ja zo, 15 EUR pp gevlogen, extra betaald voor de ski bags van te voren… nu moet het met KLM - -

HeidiInTheAlps op 25 sep 2017 21:24

Niemand ervaring met de TGV via Parijs? En dan specifiek het overstappen van gare du Nord naar gare de Lyon?

Uitrusten doe je maar in de lift.

Niet met skispullen, maar de verbinding (metro) tussen de stations is prima als je genoeg tijd hebt. Grootste uitdaging is de kaartjesautomaat. Dagkaart metro kost trouwens verbazingwekkend weinig.

Wel incalculeren dat het best een stuk lopen kan zijn naar de juiste tgv coupe, wat is dat ding lang!

De TGV stopt in Oulx, 15 km van Bardonecchia -

Ik heb naar de verbinding gekeken, was niet makkelijk, en volgens mij was de vliegtuig ook goedkoper.

@HeidiInTheAlps Hij stopt ook in Bardocchia zelf volgens mij hoor

Click. Click. Peace

Inderdaad je stapt letterlijk in het gebied zelf uit: http://www.bardonecchiaski.com/en_US/home/winter/information…

Click. Click. Peace

TGV stopt hier inderdaad, helaas nog geen prijzen voor januari bekend.
Met het vliegtuig is niet zo eenvoudig als het lijkt. Met de bus naar Porta Nova (45 min) en daar de trein naar Bardoneccia (ca 1,5 uur).

Uitrusten doe je maar in de lift.

Inderdaad je stapt letterlijk in het gebied zelf uit: http://www.bardonecchiaski.com/en_US/home/winter/information…

Rogier op 26 sep 2017 09:58

wist ik niet!

*bericht bewerkt door HeidiInTheAlps op 26 sep 2017 12:20

Wij gaan met de auto aangezien de tol wel meeviel achteraf. 45 euro tot Chambéry en 55 euro frejustunnel totaal dus 145 euro. De eerste tank diesel is nog op de zaak dus zijn we ongeveer 250 euro aan de reis kwijt. Ten opzichte van Kirchberg wel een stuk meer want dat kost ons met 1 keer tanken voor de terugweg maar 55 euro. Daar staat dan wel tegenover dat de accommodatie een stuk goedkoper is in bardonecchia.

Plaats een reactie