Accomodatie Breuil-Cervinia

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil-Cervinia

Hi allemaal,

Ik heb de laatste jaren heel veel goede verhalen gehoord over dit skigebied en zou het nu zelf graag eens gaan ontdekken. Begin maart zou ik graag op wintersport willen (na de schoolvakanties) naar Breuil-Cervinia samen met mijn vrouw. Uiteraard in een beetje fatsoenlijk onderkomen tegen een schappelijke prijs (we blijven Hollanders).

Nou kan ik eigenlijk nergens betaalbare appartementen/hotels vinden op de reguliere sites (Sunweb, Bizztravel, Booking.com, Trivago, etc). Zoek ik op de verkeerde plek, of is dit gewoon een heel duur skidorp?

Budget waar we rekening mee houden is ongeveer 1500 voor verblijf + skipas. Ben ik bezig aan een realistische zoektocht, of is het uberhaupt onmogelijk om voor dit budget in het genoemde skigebied terecht te komen?

Alvast bedankt voor de hulp!

https://www.wintersport.nl/dorpen/breuil-cervinia/forum/topi…

Ik ben de afgelopen 2 jaar in Les Rochers geweest, iets buiten Valtournenche. Was denk ik ongeveer € 1500,- (misschien heel iets duurder). Prima hotel (zie ook tripadvisor). Reageren snel op de mail, maar kan je ook gewoon bellen (spreken zeer goed Engels).

Zoals je in het topic hierboven kan lezen was het veelal via de vvv sites of gewoon mailen met de hotels. Heb je specifieke wensen? Ik heb nog veel in mijn mail zitten en kan wel even kijken of je daar wat aan hebt (al is het wel redelijk kort dag denk ik)…Wil je 3 maart weg?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Voor die prijs moet het wel te doen zijn met z’n tweeën. Echter is het wel een populair skigebied dat ook zeker niet het goedkoopste van de Alpen is. Dat het populair is, wil ook zeggen dat - zeker begin maart - veel accommodaties reeds geboekt zijn.

Mr. Slow

Een ander idee, als je het een beetje op budget wil doen, kan zijn om meer in het begin van het dal te zitten en de verschillende gebieden van de Valle d’Aosta te bezoeken (bijvoorbeeld Pila, La Thuile, Monterosa, Torgnon) etcetera. Moet je wel elke dag met de auto maar overal is (als je een beetje op tijd bent) wel genoeg parkeerplek.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83, liefst gaan we op 10 maart. Dan zitten we niet in de week net na de schoolvakanties en is er denk ik meer kans op een goede accomodatie. Ik heb gekeken in de dorpen eromheen, maar heb toch echt de voorkeur om in Breuil-Cervinia te zitten. Daar zijn veel meer mogelijkheden qua restaurantjes en natuurlijk heeft lopen naar de piste een zeer grote voorkeur dan elke ochtend in de auto stappen. Al is dat nog iets waar we eventueel water bij de wijn kunnen doen (net als het budget overigens, dat komt niet op 10% meer of minder).

Zou mooi zijn als je nog wat info hebt in je mailbox en ik zal ook alvast even kijken naar Les Rochers.

Dank voor de snelle reacties!

Ok, ik kijk even. Les rochers is overigens net iets buiten Valtournenche en dat is geen weg waarlangs ik in de avond zou lopen. Het eten is goed, de Welness fantastisch en Barbara en Simon zijn erg gastvrij. Ze rijden de hele dag met een busje heen en weer naar de piste (geldt voor bijna alle accomodatie in Valtournenche). Valtournenche is fors goedkoper dan Cervinia.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hotel Furggen, b&b ca € 1000,- ligt aan de piste
Baita Cretaz, hp denk richting € 1500,- op de piste. Heel klein, prima verzorgd. Ben er zelf geweest maar zijn inmiddels andere eigenaren

Hotel Lyskamm en Astoria heb ik ook naar gekeken maar kan zo snel geen prijzen vinden (maar zal ook wel in dezelfde prijsrange zitten).

Dat is allemaal in Cervinia.

Kijk anders op Google Maps en dan op de sites van de verschillende hotels (zie screenshot). Dat is allemaal prima te lopen naar de lift. Je kan ook in de buurt van de gondel zitten maar daar is wel veel meer hoogteverschil (en dat is niet relaxed met ski’s op je nek).

null

*bericht bewerkt door Roy83 op 16 feb 2018 12:29

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij hebben in 2016 vlak voor kerst nog geboekt op HomeAway voor een verblijf tijdens de kerstvakantie.
We kwamen terecht in Cielo Alto. Groot complex, niet echt gezellig. Apartement was heel netjes. Keuken en badkamer zelfs zo goed als nieuw.
Vanuit het complex stapten we zo op de ski’s, maar eenmaal beneden, moest je alsnog naar de gondel of stoeltjesliften lopen. Terugskiën naar het appartement was niet mogelijk omdat bepaalde pistes gesloten waren. Dus elke dag met de bus terug. De locatie vonden wij niet ideaal, maar het skigebied maakte veel goed.
We gaan zeker nog eens terug. We hopen dan op een appartementen in de buurt van de stoeltjesliften, waar de skiklassen verzamelen. Handig als je ‘s ochtends de kinderen weg moet brengen.

Afgelopen jaar in de voorjaarsvakantie in hotel perruquet gezeten.
De ingang van dit hotel zit in de winkelstraat, en de achteruitgang (waar ook de skiruimte is) zit op ca 2 minuten lopen van de skilift.

Ik betaalde hiervoor circa 950 euro voor in de voorjaarsvakantie voor 2 personen.
Het serveert enkel een ontbijt, dus avondeten zal je altijd buiten de deur moeten doen. Wel hebben ze een erg leuke bar met zeer veel keuzes.

Dit jaar ga ik naar hotel fosson, denk een minuutje verder.
Ik wou dit jaar graag inclusief avondeten. Dit hotel is wel gelijk een stuk duurder helaas :-)

Btw je kan beter de hotels zelf mailen met een prijsopgave.
Ik heb gemerkt dat je dan andere prijzen krijgt dan je soms ziet op de bekende boekingsites.

appartementen zijn te boeken via airbnb of homeaway.
er zijn nl veel prive appartementen die op deze manier te huur zijn.

Bedankt voor alle tips! Heb nu een aantal hotels/appartementen aangeschreven, maar helaas zijn de meesten tot nu toe ver boven budget (lees 1500 excl skipas). Wel heb ik dankzij een tip hier een mooie gevonden, maar daar zijn alle kamers reeds in optie. Hopelijk dat er daar nog 1 van geannuleerd wordt.

HomeAway kende ik niet, daar ga ik ook even op zoeken.

Dank voor de hulp allemaal. Door de vele enthousiaste reacties hier weet ik zeker dat het dit gebied moet worden dit jaar :)

Top! Dat hotel van @Mikeymike is qua ligging ook top en binnen budget, maar zeker ook al vol?

Overigens kun je op de volgende link nog heel veel Cervinia info vinden: https://www.wintersport.nl/skigebieden/breuil/forum… en dan met name mijn verslag van 2016 is uiteindelijk een beetje een algemeen topic op Cervinia geworden.

Chalet Etoile (wel even de dag daarvoor reserveren) is echt top, La Bricole ook en als je mooi weer hebt zou ik zeker proberen te lunchen in Valtournenche bij het tentje tussen de 2 liften (La Motta denk ik dat t heet). Kan je in de ochtend reserveren voor dezelfde middag (als je dat niet doet is het balkon vaak vol). Andere tip is La Balcone (naast de oude 3 persoons lift in Valtournenche), veel piste personeel luncht daar en dat zegt meestal voldoende :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij waren er in januari, appartement geboekt via airbnb. Voor rond de 100 euro per nacht is er nog best één en ander beschikbaar in de periode dat jij wilt gaan. Wij zaten in Cervinia Heights. Top appartement, maar helaas al volgeboekt tot in april :(

In Cervinia is het of hotel of particulier appartement via Airbnb of HomeAway…

Plaats een reactie