Canazei

Dit onderwerp gaat over de bestemming Canazei

Vandaag aangekomen in Canazei.
Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden van onze skivakantie.

We zijn met 4 pers.in Canazei. 4 skiërs en 1 boarder.
Andere jaren verbleven we altijd aan de andere kant van het gebied, Val Gardena of Alta Badia.
Nu we in Val die Fassa zitten willen we ook gaan skiën on de kleine gebiedjes die hier vlakbij liggen, waar je anders niet zo snel komt.
Morgen willen we beginnen met een gedeelte van de Panorama Skitour. Starten bij Alba, skiën naar Pozza di Fassa en weer terug.

De enige foto tot nu toe, de weersvoorspelling voor Canazei voor komende week ?

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 04 jan 2021 16:54

Foto plaatsen lukt me dus niet ?

Kijk ook eens of je naar Carezza kan een dagje, of Passo San Pellegrino, of Oberegge (gondel vanuit Predazzo)… echt de moeite waard.

*bericht bewerkt door GiGi op 21 jan 2017 20:41

Leuk! Ben benieuwd naar je ervaringen.

Aftellen maar!

@GiGi, dat zijn we zeker van plan.

Wij gaan in de krokusvakantie naar Canazei. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Keep us posted !

Enjoy! Lekker zonnetje en vandaag top pistes in Corvara!!

Ook dit topic ga ik lekker volgen?
Ik ga vrijdag richting Vigo di Fassa
Wij skiën alleen in Carezza (met de zitski’s)

Kijk ook eens of je naar Carezza kan een dagje, of Passo San Pellegrino, of Oberegge (gondel vanuit Predazzo)… echt de moeite waard.

GiGi op 21 jan 2017 20:41

Kan ik alleen maar onderschrijven.

Al ben ik nog wel in opperste verwarring van de 4 pers, waaronder 4 skiërs en 1 boarder. Of telt zo’n boarder niet echt mee? ;)

Oeps, foutje @DSvier. 3 skiërs en 1 boarder ?

[1d816931f7e03aa3bd8d850c29c1c27e_20160314-070131.jpg]
Zelfs de lantaarnpalens zijn mooi in Canazei.

Zoals in mijn eerste bericht gezegd hadden we vandaag een deel van de panorama skitour gepland. We wilden met de bus naar Alba en daar de grote Ciampac lift nemen naar een voor ons nieuw stukje van de Dolomieten.

Gisterenavond heb ik daarom gepoogd wegwijs te worden in de busregeling. Een hele toer kan ik je vertellen. En dan denk je dat je het weet en stap je dus toch nog in de verkeerde bus. We zijn dan ook maar uitgestapt waar iedereen dat deed. In Campitello bij de lift naar Col Rodella. Daarvandaan naar Belvedère geskied en onszelf in die omgeving wat vermaakt.
Ondanks de groene omgeving liggen de pistes er prima bij. Ik ga inmiddels lang genoeg naar de Dolomieten om te weten hoe bedreven die Italianen daarin zijn.

Na een koffiepauze op passo Pordoi zijn we richting de nieuwe cabinelift op Belvedère vertrokken. Daar naar beneden en in Alba in de Ciampac lift, zoals we oorspronkelijk bedoeld hadden.

Zoals altijd zijn die gebiedjes waar je net iets meer moeite voor moet doen om er te komen, heerlijk rustig.
We hebben de laatste afdaling naar Pozza uiteindelijk niet gedaan, want het was niet mijn “lucky day”. Het skiën ging niet zoals ik gewend was en gehoopt had, dus wilde niet een hele lange dag maken.

Onze lunch hadden we ongeveer in het midden van het gebiedje. De naam van de rifugio ben ik helaas vergeten. Was prima lunch.

Door die nieuwe lift van Belvedère naar Alba is het nu goed te doen om dat stukje van de Dolomieten er een keer bij te pakken, dus zeker een keer doen als je in de buurt bent.

Leuk om ons op de hoogte houden! Maar 1 x je lunchplek vergeten ok, maar vanaf nu ook daar de recensie van :-D
Veel plezier deze, zeer mooie, week

Vandaag naar Carezza geweest.

Onze auto parkeerden we 20 meter van de piste en lift. Geen grote parkeerplaats, slagbomen of parkeerautomaten. Drie keer gekeken of we echt wel gratis konden parkeren en waar waren toch al die andere auto’s?
Wat een rust!

Het gebied is precies groot genoeg om een dag door te brengen en telt een paar zwarte pistes. Verder relaxed rood en blauw. Volgens onze schoonzoon ook een leuk funpark.
Het gebied is behoorlijk weids, waardoor we bijna heel de dag in het zonnetje konden skiën.

Onze lunch hadden we in de Oschenhütte, ongeveer in het midden van het gebied. Een kleine kaart, maar dat houdt meestal in dat ze alles van verse producten maken. We hebben daar dan ook heerlijk gegeten.

Voor iedereen die in één van de dorpen in Val di Fassa verblijft: hier moet je zeker een dagje naar toe gaan. Leuke pistes en heerlijk rustig. Soms had je het gevoel alleen op de piste te zijn.

Jammer dat we het met kunstsneeuw moesten stellen. Ik had die omgeving wel helemaal wit zillen zien.

Ook dit topic ga ik lekker volgen?
Ik ga vrijdag richting Vigo di Fassa
Wij skiën alleen in Carezza (met de zitski’s)

niekniek op 21 jan 2017 21:31

@niekniek Heb overigens afgelopen week in HochKonig een groep van 20 zitskiers gezien

May the ski force be with you !!

Ook dit topic ga ik lekker volgen?

Ik ga vrijdag richting Vigo di Fassa
Wij skiën alleen in Carezza (met de zitski’s)

niekniek op 21 jan 2017 21:31

@niekniek Heb overigens afgelopen week in HochKonig een groep van 20 zitskiers gezien

CJAHulskamp op 23 jan 2017 22:18

Waarschijnlijk was dat VGW, die zitten altijd in Maria Alm
SHOS zat afgelopen week in Flachau

Vandaag naar Carezza geweest.

Onze auto parkeerden we 20 meter van de piste en lift. Geen grote parkeerplaats, slagbomen of parkeerautomaten. Drie keer gekeken of we echt wel gratis konden parkeren en waar waren toch al die andere auto’s?
Wat een rust!

Het gebied is precies groot genoeg om een dag door te brengen en telt een paar zwarte pistes. Verder relaxed rood en blauw. Volgens onze schoonzoon ook een leuk funpark.
Het gebied is behoorlijk weids, waardoor we bijna heel de dag in het zonnetje konden skiën.

Onze lunch hadden we in de Oschenhütte, ongeveer in het midden van het gebied. Een kleine kaart, maar dat houdt meestal in dat ze alles van verse producten maken. We hebben daar dan ook heerlijk gegeten.

Voor iedereen die in één van de dorpen in Val di Fassa verblijft: hier moet je zeker een dagje naar toe gaan. Leuke pistes en heerlijk rustig. Soms had je het gevoel alleen op de piste te zijn.

Jammer dat we het met kunstsneeuw moesten stellen. Ik had die omgeving wel helemaal wit zillen zien.

Noblesse op 23 jan 2017 21:48

Carezza is buiten het weekend om inderdaad buitengewoon rustig. Ideaal familieskigebied vind ik en toch genoeg leuke pistes voor gevorderden.

Grappig overigens dat je er in geslaagd bent bij de enige eettent daar te eten die ik daar nog niet kende. Even opgezocht, is deze zomer gestart. Wel een welkome aanvulling midden op de Tschein.

Heb je de dalafdaling ook gedaan? Zeker vanaf König Laurin een erg leuke afdaling van ongeveer 6 km (en dan echte kilometers).

Rode afdaling naar Pozza di Fassa is wel erg mooi om te doen. Minder geschikt voor snowboarders vanwege het vlakke laatste stuk

Vandaag geskied op de pistes van San Pellegrino. Vanuit Canazei wel een goed half uur rijden. Wij hebben ons beperkt tot de pistes die op de zonhelling liggen. wederom geen groot gebied, maar voor 1 dagje precies genoeg.
Deze kant van het gebiedje heeft alleen blauwe en rode pistes. Er ligt ook een funpark.
En echt alle pistes liggen in de zon!

Ook hier weer heerlijk rustig en alle ruimte om te parkeren. Straat oversteken en je staat bij de lift.
Soms helemaal alleen op de piste, halfverwege de middag kwam ik op een paaar plekken nog de sporen tegen van de pistebully.

Het stuk waar wij waren telde slechts twee restaurants op de piste. We hebben ze allebei bezocht en de conclusie is dat je daar niet voor hoeft te gaan. Één van de twee probeert nog een chique indruk te maken, maar daar bleef het dan ook bij wat mij betreft.

Dus, leuk gebiedje, best de moeite waard om even voor in de auto te stappen, vooral als je graag gemakkelijke pistes skiet.

Super leuk om te lezen ! Ik ga zelf in Maart naar Pozza di Fassa toe dus lees erg aandachtig mee ;-)

Wat ik me wel afvroeg, welke ski-pas hebben jullie gekocht ? Je hebt namelijk 3 soorten geloof ik.

@Noblesse Ik ga in maart vanuit Rocca Pietore ook zeker een dag naar San Pellegrino. Parkeren zit ik dan aan Falcade te denken zodat ik kan starten in het andere deel van het gebied dan wat jij beschrijft. Misschien zijn daar betere hutten ;)

Aftellen maar!

Ben je van plan een dag naar Cortina te gaan? Van verschillende social media accounts maak ik op dat daar aanzienlijk meer sneeuw is gevallen en ligt dan rondom het Sella massief!

Even drie dagen in één bericht. Woensdag, donderdag en vandaag zijn we vooral bezig geweest op de pistes van Pordoi, Belvedère, Col Rodella en Plan de Gralba/Piz Sella, afhankelijk van hoe de zon stond.
Twee keer gegeten bij de Friedrich August Hütte. Voor degenen die nog enigszins onbekend zijn in het gebied, een Top restaurant! Je vindt het op Col Rodella.
Vandaag voor het eerst helemaal boven geweest op Sas Pordoi. Echt een aanrader. Wat een uitzicht! Helaas was de hoeveelheid sneeuw niet genoeg voor de off piste afdaling naar Val Mezdi. Ik had die waaghalzen wel eens willen zien vertrekken.

De sneeuw is, zoals verwacht, allemaal kunstsneeuw. Daar zijn de Italianen best goed in, maar dit jaar had ik voor het eerst geen goede match met de sneeuw. Ik hoop dat voor maart nog een flink pak puur natuur valt.

Canazei is een aardig dorp, maar een volgende keer zal de keuze toch weer vallen op een dorp aan de andere kant van het gebied. Wel leuk hier een keer gezeten te hebben en zodoende de kleine gebiedjes hier omheen te bezoeken. Zou ik ook iedereen aanraden die hier een keer verblijft.

In Canazei is wijnbar “Oma” een aanrader. Per toeval terecht gekomen en heel gezellig. Ook een ruime sortering speciaal bieren.
Uit eten geweest bij “El Paël”, eveneens een aanrader. Niet goedkoop, maar eten waar echt zorg aan besteed is.

Even antwoord op de vraag van Jobbert: wij hebben een Dolomieten Super Pas. Weet je tenminste zeker dat ieder poortje open gaat ?

En antwoord op de vraag van Stino: Cortina hadden we geen zin in. Vonden we veel te ver weg. In het verleden daar wel eens geskied.

Plaats een reactie