Begin april

Dit onderwerp gaat over de bestemming Champagny en Vanoise

Goede middag,

Eerste week van gaan wij een kijkje nemen in champagny. Zijn er mensen die vaker hier komen tijdend deze periode?

Hoe zit het met de drukte? Kunnen we verwachten dat de dalafdaling nog open is?

Gr.

De dalafdaling is dan meestal dicht. De dalafdaling helemaal naar Champagny is bijna nooit open namelijk, omdat het op een zuidhelling ligt en eigenlijk net te laag. Alleen bij buitengewoon goede sneeuwval kunnen ze de dalafdaling even open houden. Maar je weet het nooit, soms kun je ook laat in het seizoen nog mazzel hebben…Ik heb hem als ik er was helaas nooit open meegemaakt.

De informatie op deze website geeft aan dat hij momenteel open is… En dat terwijl er maar 15cm ligt in het dal. Lijkt mij ook meer dan genoeg om een piste open te houden.hopen op het beste dan maar! Ben blij met de dump die er aankomende week aan komt.

En qua drukte enig idee?

Hij lijkt inderdaad open nu. Lucky you!

Weet niet wanneer je gaat (eerste week van…) dus drukte geen idee. Februari is druk, andere maanden rustiger, maar nooit echt verlaten. Tip: blijf weg van de hoofdroute tussen LP en LA, de pistes ernaast zijn vaak veel rustiger.

Hahaha, zie nu m’n post, eerste week van??? APRIL :)
Erg dom dit… Maar goed, gaat dus om de 4e maand.

Verleden week in Champagny geweest , dalafdaling vanaf Borseliers was heel de week open behalve vrijdag omdat er een pistenbully stuk was . Staan sneeuwkanonnen op maar op heel veel stukken heel ijzig ! Niet voor beginners .

De dalafdaling is dan meestal dicht. De dalafdaling helemaal naar Champagny is bijna nooit open namelijk, omdat het op een zuidhelling ligt en eigenlijk net te laag. Alleen bij buitengewoon goede sneeuwval kunnen ze de dalafdaling even open houden. Maar je weet het nooit, soms kun je ook laat in het seizoen nog mazzel hebben…Ik heb hem als ik er was helaas nooit open meegemaakt.

Hessel op 26 jan 2015 13:21

Ik heb toch echt een heel ander idee bij deze afdaling. Dat hij waarschijnlijk dicht zal zijn in die periode deel ik wel, maar dat hij meestal dicht is niet.

Hij ligt inderdaad op een zuid helling, waardoor deze afdaling wel als een van de eerste van het seizoen dicht zal gaan en als een van de laatste open gaat; maar gedurende het seizoen is hij over het algemeen gewoon open. Zeker ook, zoals @ixyfig terecht opmerkt, omdat er sneeuwkanonnen langs de piste staan. Neemt niet weg dat grote stukken inderdaad vaak ijsplaten zijn.

Gezien de periode waarin je wilt gaan kun je nog mazzel hebben dat deze afdaling nog open is, maar het zou ook zo maar kunnen dat hij al gesloten is. Het is gewoon even afwachten voor je.

If you snooze, you loose!

Verleden week in Champagny geweest , dalafdaling vanaf Borseliers was heel de week open behalve vrijdag omdat er een pistenbully stuk was . Staan sneeuwkanonnen op maar op heel veel stukken heel ijzig ! Niet voor beginners .

ixyfig op 26 jan 2015 22:48

Vorige week 2 maal gedaan, was 1 van de 2 open. Was veeel ijs en op veel plaatsen stenen op de piste, mijn board is erdoor lelijk geraakt.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Ter info , ze doen al het mogelijke om die dalafdalig open te houden , vooral voor de mensen die in Champagny logeren ! Zo werd de piste vorige week pas in de namiddag geopend . Ik veronderstel wel dat als de condities top zijn ze ook 's morgens zal open zijn . De vraag is dan of dat begin april zo zal zijn ?
Btw ,een topweek gehad daar , zeer leuk gebied ;-)

Klinkt goed allemaal, natuurlijk begrijp ik dat ze de afdaling zo lang mogelijk open proberen te houden. Maar zoals ik al begrijp ligt hij vol in de zon en is dat een lastig proces natuurlijk. Dan hopen we maar op een mooie dump eind maart :) Kan altijd natuurlijk…

Iemand die nu al een voorspelling kan doen? Met de vooruitzichten die we hebben…

Dal afdaling open? Of ben ik te nieuwsgierig en moet ik gewoon afwachten…

Met de voorspelde regen is er een dump nodig tussen nu en begin april.

❄️

Toen ik er was (al een paar weken geleden), was hij de laatste dag pas open. Idd zeer ijzig maar dat is hij bijna altijd. Paar jaar geleden in maart geweest en toen was hij gewoon elke dag open. Mont de la guerre is ook een mooie piste om te doen als hij open is!

Ik verwacht trouwens niet echt grote drukte hoor. Was bij de kerst wel anders…

Het komt helemaal goed :)
Zin om weg te gaan!

have fun!

Ik zie dat er veel sneeuw is bijgevallen in januari 2016 maar toch geen dal afdaling, weet iemand hoe dat zit? Is er in champagny wel een ski verhuur?

Plaats een reactie