Skiles en skiverhuur in Chatel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Châtel

Beste allen,

Met werk ga ik in maart een weekje naar Chatel. Aangezien Portes du Soleil nog op m’n ‘skigebied-verlanglijstje’ stond, ben ik er erg blij mee.
Nu kan ik lessen en ski’s uiteraard ‘bij het pakket’ bij laten boeken, maar ik heb nog wel eens meegemaakt (vooral met de lessen), dat je dan gewoonweg bij de grootste plaatselijke skischool wordt ingedeeld of je ski’s krijgt bij de grootste outlet in het dorp en dat je soms voor een 10’tje meer bij leukere (plaatselijke) zaken je lessen kan nemen/spullen kan halen.

Daarom mijn vraag: heeft er iemand ervaring met skischolen / skiverhuur in Chatel?
Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in een goede skischool: vorig jaar had ik geluk in Oostenrijk met geweldig goede lessen van een echte Oostenrijkse ski-veteraan en stiekem wil ik nooit meer anders (en nooit meer aansluiten in de beginnersgroepjes met 15+ man…).
(Met overigens als gevolg dat ik in Frankrijk later dat jaar besloot voor wat meer geld 1 uur privéles te nemen en dat was een fiasco: 1 uur achter een blitse fransman aanskiën die 0 keer achterom heeft gekeken en de sloooooomste liften nam waardoor we misschien 5 afdalingen hebben gedaan… Echt totale geldverspilling… Dus vandaar dat ik op zoek ben naar een goede tip.)

Groetjes,
Sara

*bericht bewerkt door Quisa2 op 23 nov 2016 15:43

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Normaal gezien zijn alle lesgevers op de Franse skipistes van ESF. En dat zijn stuk voor stuk toppers… dus ik denk dat jij pech hebt gehad de vorige keer om een ietwat arrogante man tegen het lijf te lopen. In Chatel doen die van ESF goed hun best om Engels te spreken… veel plezier!

@stevmal

Leuk om te horen. Alle instructeurs zijn dus ESF? Dus ik hoef niet op zoek naar een specifieke skischool met ESF certificering?

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Neen,
In het midden van het dorp Chatel bevindt zich vlakbij de cinema de skischool van ESF. Daar gewoon aanmelden.
In Frankrijk is het erg streng op vlak van lesgeven. Moest er toch iemand onafhankelijk lesgeven(vaak iemand die een skiwinkel uitbaat) dan is er altijd indicatie van verbonden te zijn met ESF. Er is wel een tweede skischool en dan is esi dacht ik. Ecole ski international.die ga je ook vaak tegenkomen op de piste, met blauwe en gele skipakken… veel plezier!

In Chatel heb ik alleen ervaring met ESF en die ervaring is prima. Leraren spreken (bijna?) allemaal engels.
ESI zit er ook, vond ik rommeliger ogen qua organisatie, maar geen persoonlijke ervaring mee. Verder zitten er nog wat kleinere zelfstandige schooltjes.

Thanks! Iemand nog ervaring met die zelfstandigen?
En wij gaan in maart: is het dan druk qua klasjes enzo?

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

hier ervaring met lessen in chatel. was toen prima. alleen als de sneeuw slecht is dan moet je elke dag met de skibus naar het andere gebied, dat hadden wij. gebied bij chatel was toen bijna de hele week dicht. weet niet hoelang met de bus was, maar ik vond het erg vervelend en te lang. maar dat is denk ik ook persoonlijk.

maart kan nog een drukke periode zijn. dus klasjes kunnen groot zijn ( 10 personen). ze vullen dan klasjes gewoon en dan met minder skileraren.

De beste privé skiles die ik heb gehad in de Alpen, was in Châtel, bij de ESI. David was dat, maar die werkt er nu niet meer blijkbaar (staat niet bij l’equipe op hun website). Groepslessen heb ik er niet meegemaakt.

Plaats een reactie