Piste 6 Tussen dalstation Oberdamuls en Uga Express

Dit onderwerp gaat over de bestemming Damüls

Kan iemand me meer vertellen over piste 6 Tussen dalstation Oberdamuls en Uga Express?

Hoe pittig is deze piste? Hij is rood volgens de kaart, maar is dit stuk van de piste ook daadwerkelijk rood of is dit eigenlijk meer blauw? Is hij doorgaans het gehele seizoen goed begaanbaar? Andere wetenswaardigheden e.d.?

Kan ik een huis aan deze piste beschouwen als een optie waar je met beginnende skiërs/kinderen zo naar beneden skiet om de Uga Express in te stappen? Of is de piste daar te slecht voor in bepaalde tijden v.h. seizoen of is hij mogelijk echt dermate lastig dat dit niet gaat?

In het eerste stukje net voor het kerkje zit een iets steiler stukje als ik het me goed herinner, verder is het een vlak bospad. Ik denk dat het voor iedereen met een week skiervaring geen probleem is, als echte beginner het steilere stukje misschien wel. Andere wetenswaardigheden zijn dat de piste eindigt op de parkeerplaats bij Uga, en dat je die eerst nog moet oversteken (lopend) en aan de overkant de trap omhoog moet. Ook ligt de piste wel iets hoger dan de accommodaties onder de kerk, dus je moet nog een klein stukje omhoog lopen voordat je weg kan skiën. Hopelijk helpt dit je wat op weg!

*bericht bewerkt door Nuet op 27 feb 2021 21:19

Aan piste 6 zul je geen accomodaties vinden, maar wel aan piste 7 (die blauw is). Mocht je iets zoeken rondom het kerkje dan moet je je inderdaad een stukje omhoog lopen naar de lift of gelijk naar de P skiën om op de Uga te stappen.

When life gets too complicated.... SKI

Bedankt voor de reacties. Het gaat om Gasthaus zum Glöckle. Ik had me een beetje laten foppen door een plaatje dat ik ergens anders zag, maar nu ik op Google Maps kijk (https://www.google.com/maps/place/Zum+Gl%C3%B6ckle/@47.2819542,9.8855764,17z/data=!4m8!3m7!1s0x0:0x8b0185fed828e7b5!5m2!4m1!1i2!8m2!3d47.280163!4d9.8844466) heb ik zelfs mijn twijfels over ski in ski out. Stap je hier tegenover de weg op en glij je direct door of moet je toch even een stukje naar beneden lopen om op de piste te komen?

Het stomme is dat ik hier ooit geweest ben, maar ik kan me dit stuk slecht herinneren. De Google Maps weergave van de parkeerplaats weet ik nog te herinneren, maar de stukken er omheen zijn 1 groot gapend gat in mijn geheugen blijkbaar… Ik word oud :)

Ik heb 2x in zum Glöckle gezeten maar kan me niets herinneren van ski in-ski out…

mama on a mission in the snow

Naar de Oberdamüls valt wel te lopen. Wel een klein stukje klimmen, maar dat lukt je kinderen wel. Het glijpad vanaf daar is een ander verhaal. Dat betekent nog eens een stuk lopen en vervolgens de parkeerplaats over en trap op naar de Uga. Kan verraderlijk glad zijn op die parkeerplaats, dus pas op!
Makkelijkste is als je direct bij de Oberdamüls kan starten met de lessen.

Wij hebben een paar jaar geleden in Haus Roswitha gezeten, ernaast dus. Hadden dezelfde gedachte maar helaas. Maar volgens mij stopt voor jullie huis wel de ski bus dus je kan zo instappen, Daarnaast kan je de bus zien aankomen van boven dus je kan JIT naar buiten gaan. Ga je wel lopen dan is het smorgens geen probleem want het loopt naar beneden en je kan halverwege ergens een bospaadje omhoog (aardige klim) om op de piste te komen. Terug omhoog is wel een aardige wandeling op skischoenen en met je ski’s…
Om terug te komen op de ski’s als beginner lijkt mij een aardige uitdaging :)
Dus ik denk dat de skibus voor die week je vriend wordt :)

Even een terzijde @MikeZZa

Ik vind Damuls een ontzettend leuk gebied, maar voor beginnende kinderen bepaald niet ideaal. Kinderlandjes zijn niet leuk, zitten niet op fijne/gezellige plekken en kunnen erg druk zijn.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wij hebben in 2011 in Haus Hahnenkopf gezeten, iets dichter bij het dorpje aan dezelfde weg. De eerste twee dagen liepen wij omhoog langs de weg en dan rechtsaf omhoog het pad op naar het dalstation van de Oberdamuels-lift. Met 2 kinderen van 9 en 11 plus alle spullen toch wel een dingetje. Goede warming-up, zullen we maar zeggen.
Vanaf Haus Zum Gloeckle zou dat eerst naar beneden lopen en dan ca. 100 meter ver via het pad omhoog zijn. Iets makkelijker. Nog steeds warming-up.
De dagen erna liepen we richting het dorp, ongeveer gelijke afstand maar dalen i.p.v. stijgen, en pakten daar de bus omhoog. Bushalte is voor de SPAR-Markt. Minuutje in de bus, uitstappen, ski’s onder klikken en gaan. Piste en pad volgen richting Uga en i.d.d. even parkeerplaats oversteken. Goed te doen, ook met kinderen, vonden wij.
Aan het eind van de dag, maar er lag toen goede sneeuw en de kinderen hadden toen al 3 jaar x 1 week ski les gehad, daalden we af tot bij het kerkje, dan van de piste af steil naar beneden naar de weg, om op de weg uit te komen net links van het Touristenamt/Volksschule (zie Google Maps).
Voor Haus Gloeckle zou het pad naar de weg bij het dal station van de Oberdamuels-lift ook een goede manier zijn om bij de weg te komen. Met een beetje mazzel skiën tot de weg. Laatste 150 meter lopen dan. Omhoog, maar niet heel steil.

null

Nu yeti_girl het zo zei schoot mij te binnen dat ik nog een plaatje had. Het is inderdaad het pad in naar het dalstation van de Oberdamuels-lift … ik denk zo de blauwe lijn.
Maar je hoeft niet helemaal tot de Spar voor de bus want ik ben er zeker van dat deze zo goed als voor jullie deur stopte want voor ons was het maar even lopen.Wij gingen ook met de bus omdat we de eerste kerstweek er waren en het bospad van het kerkje verder naar de lift nog niet erg goed begaanbaar was (met snowboard)

Bedankt allen. Informatie is helder. Om nog iets preciezer te zijn dan zum Glöckle; het ging me om appartementen die ze hier naast willen gaan bouwen. Daar was ik me in aan het verdiepen en dat werd verkocht als ski in ski out. Gezien de prijs mag dat ook wel vind ik…

Zodoende dat ik er met die blik naar keek, niet zozeer voor een eenmalig reisje zelf.

Bedankt voor de reacties. Dit gaf me het laatste zetje richting; niet interessant (genoeg).

Als daar appartementen gebouwd gaan worden zou het ook kunnen dat er aan de toegankelijkheid nog wel iets gedaan gaat worden… Om het wellicht toch weer wat moeilijker te maken ;-)

Plaats een reactie