Sneeuw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dorfgastein

Hallo,
Ik ben normaal een ‘trois vallees’ skiër .
Ik zou nu graag met gezin naar Oostenrijk dorfgastein gaan, in de periode van kerst.
Ik zie echter dat het skigebied maar tot 2000 m gaat.
Heeft iemand ervaring met sneeuwzekerheid in de kerstperiode voor dit gebied?
Of zou zell am see een beter alternatief zijn?

Alvast bedankt.

Je kunt met Kerst daar goed heen gaan, sneeuwkanonnen genoeg op de pistes zeker naar beneden. Over het algemeen valt er wat minder sneeuw als bij ons in Dienten omdat het dorp lager ligt. Wij gaan er vaak een dagje heen en is altijd goed te skiën je kunt ook met de skibus nog naar Badhofgastein en daar gaan skiën dat ligt hoger.

Dienten Die Alte schule

Aanvullend op Elly… Zell am See is volgens mij net zo sneeuwzeker/onzeker als Dorfgastein. Alleen is het daar wel veel drukker.

Peter Pos

Sportgastein gaat ook nog wat hoger toch? Het ligt een beetje inneralpien dus vangt over het algemeen wat minder sneeuw. Maar het kan vriezen en dooien. Wie weet ligt er gewoon een dik pak… te skiën valt er sowieso!

Mr. Slow

Prima kunstsneeuwvoorziening. Iets waar L3V de laatste jaren rond kerst ook op draait. Alleen heb je door de grasbodem niet zo’n last van al die stenen die je belag slopen in Dorfgastein/Großarl tov Les Menuires/Meribel

Bennie, wat moest men toch zonder jou? ;)

Mr. Slow

super… dank voor de snelle reacties.
we gaan er voor, en zien het wel …

txs

In Dorfgastein (begin van het dal) is het niet zo hoog, maar als je achterin het dal gaat (met auto of bus bereikbaar, zelfde skipas) heb je veel meer hoogte beschikbaar…

Ben afgelopen februari 3 dagen in Dorfgastein geweest, best leuk gebiedje…

Laat je zeker niet afschrikken door de hoogte. Prima ervaringen in o.a. Schladming, en Dorfgastein ligt al wat Oostelijker. Ik heb over het algemeen met alles rechts van Tirol goede ervaringen tussen 1000 en 2000m in deze periode.

Laat je zeker niet afschrikken door de hoogte. Prima ervaringen in o.a. Schladming, en Dorfgastein ligt al wat Oostelijker. Ik heb over het algemeen met alles rechts van Tirol goede ervaringen tussen 1000 en 2000m in deze periode.

Joy85 op 26 sep 2019 08:44

Schladming ligt toch echt ten oosten van Gastein hoor 😉

Disturbing the peace since 1975

Plaats een reactie