Groot ?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ehrwald

Zijn de wetterstein en ehrwalderalm redelijke gebieden qua grootte.
We zitten waarschijnlijk redelijk dicht in de buurt van de wetterstein.
Maar weet niet of dit leuk is hier.

Volgens mij hebben die gebieden rond de 30-35km aan pistes. Niet bijzonder groot dus. Wel liggen er meerdere andere gebiedjes in de buurt die ook allemaal rond die pistenkilometers zitten en er is volgens mij ook een verzamelpas, waardoor je ongeveer 120km pistes in totaal hebt.

#proudtobepartofleswintersporters

Wetterstein is zeer klein, maar ideaal als beginner.
Ik kan je melden dat er daar voor het moment geen sneeuw ligt en gebied ook gesloten is.
Alm is iets groter (26km). Maar op website staat 40cm op top en 20 in dal. Klopt niet echt voor het moment. Volgend weekend gelukkig laagje verse sneeuw.

Groot nadeel aan dit gebied is dat het vele losse gebiedjes zijn. Meeste mensen hebben een Zugspits pas en heeft toegang tot alle gebieden.
Nu is het bijv enorm druk op Ehrwald Alm omdat deze meeste zonneschijn heeft op hele dag. Waardoor de pistes van zeer slechte kwaliteit zijn. Veel open plekken, steentjes,…

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Dank je

Prima gebied om je een weekje te vermaken. Wij gingen elke dag naar een ander gedeelte. Berwang, Lermoos, Ehrwald, Garmisch en Zugspitze gedaan in een week en dat was erg leuk voor de afwisseling.
Onze uitvalsbasis was Bichlbach en alles op korte afstand prima met auto, bus of trein te doen. Max 20 min rijden.

Onze uitvalsbasis was Lermoos, zijn er tweemaal terug gegaan. Uiteraard allemaal vrij vlot bereikbaar en niet te ver rijden. Gezellige dorpjes, gezellige pistes, allemaal vrij dicht bij elkaar. Wanneer ga je @GeJe ? Als je tijd genoeg hebt, zeker de Zugspitze eens bezoeken. Beetje gedoe om boven te geraken maar het uitzicht méér dan waard. Biberwier supergezellige piste met prachtige chalet zuidgericht halverwege. Lermoos héél leuk skiën, vrijwel grootste berg in de buurt, met bovenaan ook leuke en lekkere adresjes. Skischow in Lermoos niet vergeten met aansluitend leuke “fuif” in de aprés ski beneden aan de Familyjet, … kortom, superomgeving voor een ontspannen weekje skivakantie

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Als echt beginner kan je je op de alm best een paar dagen vermaken. Ik ben er een dag geweest, aan het einde van mijn 1e volledige skiweeek en kon toen het hele gebied door in een dag. Ik vond het een fijn en leuk gebied, overzichtelijk, goede liften, zeker nu die 2 persoons lift weg is, rode pistes die prima te doen zijn.

En inderdaad, dagjes naar andere gebiedjes is goed mogelijk.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Nee, qua gebied is het niet super groot. Ik ski al 25 jaar en ben op veel plaatsen geweest.
Maar we zijn aan het verbouwen, en wil niet te ver en niet te duur toch effe 5 dagen weg (4 dagen skiën)
We willen in de carnavalsweek (@SnowCJ) en heb nog wat kunnen vinden in Ehrwald.
Dus ik dacht Ehrwald lijkt me ook wel een leuk dorp waar na het skiën ook nog wel wat te zien is (het is geen geheugt) en met 2 kinderen en een mooi zwembad is dat denk ik wel iets.

Gezien enkele leuke reacties, ga ik toch maar boeken :-)

zeker doen ! ga je geen spijt van krijgen …

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Zeker doen, 4 dagen kan prima. 1 of 2 dagen Ehrwald, misschien 1 dagje Lermoos of Berwang/Bichlbach en misschien nog even op de Zugspitze? Of gewoon 4 dagen in Ehrwald, kan ook prima denk ik.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ja, geboekt :-)
Dank jullie.

Plaats een reactie