Feldberg- ervaringen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Feldberg

Wie heeft er ervaringen met het skigebied Feldberg in het Zwarte Woud?
Is het daar een beetje leuk skiën voor een gemixte groep (beginners en gevorderden)?
En welke plaats is ‘the place to be’ als ik kijk naar een accommodatie?

Een en ellende…

Als de condities redelijk is het er afgeladen vol… Half uur wachtrij voor een liftje is dan niet vreemd.

Liever anderhalf uur doorrijden.

Als je dan toch al zo ver bent kun je inderdaad beter doorrijden naar Oostenrijk… Zelf geen ervaring met Feldberg overigens…

Vanuit Feldberg tot Zwitserland lijkt met ook de moeite waard om eens te bekijken. Vanaf de hoogte van Feldberg tot de Zwitserse bergen kan je op een uur overbruggen. Ik heb geen ervaring met Feldberg maar het ligt toch heel laag en sneeuwzekerheid ???

Het is best een leuk gebiedje voor de beginnende skieer,maar ga niet tussen kerst en nieuwjaar ,zoals eerder vermeld lange wachttijden bij de lift van een half uur en langer.(en binnen 1min weer beneden)Wij zaten in de buurt in Todnau .

Het valt daar wel mee met de sneeuwonzekerheid. Het gebied begint hoog en op de Feldberg zelf (bijna 1500m) ligt 's winters regelmatig 2-3 meter sneeuw.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Als je dan toch al zo ver bent kun je inderdaad beter doorrijden naar Oostenrijk… Zelf geen ervaring met Feldberg overigens…

Harm op 13 okt. 2012 08:03

Eh, vanuit Feldberg ben je eerder in Zwitserland. Oostenrijk ligt een aardig eindje uit de koers, tenzij je vanuit Nederland meteen naar Oostenrijk rijdt. ;)

Als de condities redelijk is het er afgeladen vol… Half uur wachtrij voor een liftje is dan niet vreemd.

Gast468 op 12 okt. 2012 23:44

Kan ik bevestigen. Neem ook eens een kijkje bij de reisverslagen op het alpinforum. Daar zijn behoorlijk wat verslagen over de Feldberg te vinden.

Plaats een reactie