Skiles kids in combi met prive les voor ons

Dit onderwerp gaat over de bestemming Filzmoos

We gaan deze voorjaarsvakantie met onze dochters, 5 en 7, naar Filzmoos. We willen zelf een paar dagen prive les en tegelijk de meiden in een klasje, kids hebben geen ervaring. In de sneeuw, wel uitgebreide ervaring op indoorbaan (rolbaan). Welke skischool zouden jullie adviseren? Eventueel nog andere goede tips voor Filzmoos?

Er zijn 3 skischolen in Filzmoos. Schischule Filzmoos, Exclusiv en Bogei. Bogei en Filzmoos zitten in het dorp en Exclusiv heeft een eigen piste achterin die niet verbonden is met de rest van het skigebied. Exclusiv wil ook nog wel eens bij de grossberg in het dorp verzamelen als de kids al kunnen skieen.

Mijn ervaring is dat er bij exclusiv kleinere klasjes zijn. meestal 8 kids en bij bogei en filzmoos zijn het er meer. Bogei heeft een heel naar mens op de inschrijvingen zitten maar verder is alles bij alle scholen prima geregeld. Het ligt een beetje aan waar je in het dorp zit wat de handigste school is. Als je echt in het dorp zit zou ik gaan voor Filzmoos en als je meer achter het dorp zit zou ik voor Exclusiv gaan.

Verder tips:

  • boven aan de dubbele zitlift (schwaikalm hutte) worden de beste kaiserschmarren van het gebied gemaakt.
  • Als je van de schwaikalm af komt is er halverwege, voordat je voor de 2e keer het liftspoor kruist een afslag naar de Geierberg. Deze staat niet meer op de kaart maar draait dit jaar nog wel. Prachtige rode piste waar niemand is.
  • Boven aan de grossberg kan je ook prima eten.
  • Buiten het dorp is een nieuw restaurant geopend de Pilzhof. Goedkoop en lekker eten.
  • Zelf ben ik altijd voor het huren bij de lokale verhuurbedrijven (sport stefan of allforski) maar deze zijn wel iets duurder dan sport2000 midden in het dorp

We zitten buiten het dorp, vlak bij de Mooslehen sessellift, volgens mij is dat nog voor filzmoos. Zit vooral een beetje met de tijden van de kids en van onszelf of dat aansluitend geregeld kan worden.

De Mooslehenbahn is inderdaad voor het dorp. Exclusiv is dan wellicht ver, dan moet je altijd met de auto of skibus en dan een stukje lopen. Die stopt bij de zitlift en vermoedelijk ook voor jullie hotel. Deze rijd helaas vlak voor de oefenhelling van exclusiv naar boven en dan moet je een stukje lopen.
Naar Bogei kan je skiën, voor Schischule Filzmoos moet je dan nog 100 meter lopen. Je neemt de Mooslehen naar boven (13 minuten) en dan de piste bijna helemaal weer naar beneden, verbindingsliftje nemen en je staat in het dorp.

Qua dingen geregeld krijgen die aansluiten is er vast iets te regelen. De lessen van de kinderen zijn meestal van 10 tot 12 en van half 2 tot half 4 dacht ik. Ik zou nu vast contact opnemen met een van de scholen met deze vraag. Ik denk dat er wel iets te regelen is.

Plaats een reactie