Tips Flachau

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

De eerste week van maart naar Flachau. Zoals altijd zijn tips welkom om dit gebied optimaal te verkennen. Ik verwacht toch wat drukte maar vaak kan je door de juiste omtrekken te maken deze voor een stuk vermijden. Wij slapen ergens tussen de spacejet en de 8er jet dus beide liften zijn mogelijk om te starten. Uiteraard staan ook Zauchensee en misschien Altenmark op het programma.

Iemand tips voor goede bergrestaurants? Geen vreetschuren maar heb zo de indruk dat er keuze genoeg is. Verder zijn we ook nog opzoek naar een restaurant voor zaterdag avond, iets wat we telefonisch kunnen reserveren. Liefst niet te ver van huis stadler, ligt redelijk in het begin van het dorp.

Als je in altenmarkt bent, onderaan de piste bij de Arlhofhütte een Bosna eten!(broodjeworst) Ik kom altijd een kilo of 3 / 4 aan na een weekje altenmarkt

Als je een weekje naar Flachau gaat zou ik zeker ook een dag naar wagrain aan de kant van de Graffenberg gaan. Niet al te moeilijk deel van het gebied maar geeft zeker ten opzichte van flachau een ruim gevoel. Leuke dalafdaling naar St Johan in Pongau. Wij hebben ook jaren in Flachau geslapen maar gingen vooral in Flachauwinkl en Zauchensee skien. Zeker Zauchensee is voor de sportieve skier veel leuker dan Flagau.

Als je in Zauchensee lekker wilt eten moet je eens kijken in het lifthuis, centraal in het dal, onder de lift die naar de zwarte 10 voert. Idyllisch is het misschien niet maar het eten zeer goed!

Have fun in Flachau

Kwa restaurant is Weinstadl de absolute aanrader, eenvoudig, maar super lekker italiaans eten!
De mooiste afdaling vind ik de achterjet!

Restaurant Hoagascht is dan volgens mij vlakbij voor de Zaterdag, is echt top eten ! Op de piste vind ik 't Wagrainerhaus onderaan de piste 24A en B een topper, vooral als je een zonnige dag hebt.

Ik vind zelf altijd de kleinarl kant van Flachau Winkl erg leuk. Rustigere dan Flachau en Zauchensee

Dampfkessel beneden bij Space jet.
En bij de achterjet is een tentje verbouwd… H … De rest ff kwijt haha!
Jagdhof lekkere pizzas en dergelijke maar ook ander eten. Is edn restaurant
Wagrain zit ook een tent op een leuke locatie. Bij de rode 8 middenstation het babyliftje pakken.

Altenmarkt zou ik overslaan.

Zeker doen: Glink naar Wagrain Alpendorf

En uiteraard zauchensee flachauwinkl kleinarl :)

Met huis stadler heb je een goede keus gemaakt.
Lekker door het hopelijk witte weiland naar de dampfkessel lopen en de liften.

Ben net terug uit Flachau, sneeuwt er nu licht, gisteren alles pot dicht van de mist. Flachau zelf vindt ik niet zo mooi, bij de Jet groep ;) Richting Wagrain en oversteken met de J-Link en richting Alpendorf is veel mooier en rustiger.
Ga ook een keer naar flachau Winkl, minder druk, landschappelijk veel mooier, je kunt dan naar Kleinarl en naar Zauchensee skiën.

Dienten Die Alte schule

Het restaurant langs de Dampfkassel (Hoghzeit) is best redelijk, vlotte bediening en vooral de spaghetti met rindsfleisch smaakte goed. De bijbehorende Stube (Wildzeit) is net wat rustiger en “authentieker” dan de bekende buur, maar de dames achter de bar zijn zeker mooier! :D

Ski tips: space-jet liften en omlaag zijn best leuk om te doen, achter langs de Rotter 8er is een geweldig mooie afdaling, maar beneden wel druk aan de lift (kerstvakantie: 20 minuten aanschuiven).

Verder helaas geen ervaring met de rest van het gebied.

Bij het tentje Strassalm, onder bij de Sonntagskogel hebben ze echt overheerlijke huisgemaakte hamburgers. Als je in de buurt bent, zeker proberen! (Toch, @henriS?)

@Desiree2 :dat witte weiland noemden wij de gevaarlijkste piste van Flachau, na de après ski in de Dampfkessel wel te verstaan!

Where would we be without the après ski?

@StijnV, gisteren daar nog een heerlijke tirolergröstl gegeten en ze bakte speciaal voor ons 15 kaisersschmarren, ook heerlijk. Jammer alleen dat je geen hand voor ogen kon zien ;)

Dienten Die Alte schule

Bij het tentje Strassalm, onder bij de Sonntagskogel hebben ze echt overheerlijke huisgemaakte hamburgers. Als je in de buurt bent, zeker proberen! (Toch, @henriS?)

StijnV op 24 jan 2015 14:17

Hehehe kijk eens wie we daar hebben ;)
Die hamburgers zijn inderdaad heerlijk!

Ook leuk in Flachau: De Melkautomaat :)
zit aan de hoofdweg, circa halverwege tussen starjet 1 en de achterjet

Plaats een reactie