Flachau begin februari 2017

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Nog leuke mensen die begin februari naar Flachau gaan?

Dag Erwin,
Wij gaan in de Krokus met de kinderen. is de eerste maal. ik lees graag uw bevindingen van Flachau …

Gve5

Deze winter helaas niet… Normaal ieder jaar, maar heb in februari mijn kruisband afgescheurd en nog aan het revalideren!
Kom er al mijn hele leven haha.

Carnavalsvakantie, ben benieuwd hoe druk het wordt

Carnaval is in 2017 later toch? Ik geloof de week van 26 februari…
Die week hebben regio Midden en Zuid vakantie, maar ook een paar grote regio’s in Duitsland en in België ook.
Wordt dus afschuwelijk druk zeggen ze…
Begin februari is dus geen carnavalsweek zo ver ik weet!

En hoe zijn jullie meningen over Flachau? Begin februari is er nergens vakantie volgens mij, is het dan ook nog druk ( te druk ) op de pistes? Nog tips ;) ? Dan kan ik daarna weer mijn tips plaatsen haha

Ik zit er nu en voor de 2e keer. Gelukkig eergisteren geluk gehad met de sneeuwval, dus het was gisteren ondanks matig zicht wel feest in het verse poeder. De dag ervoor was er regen gevallen en in het hele gebied aangevroren. Gevolg: keiharde ijzige pistes. Veel verse sneeuw is inmiddels wel weer van de steile stukken afgewaaid omdat het niet hecht, maar de zon en strakblauwe lucht maakte een boel goed.

Qua gebied prima, met brede pistes en redelijke aansluitingen. Wel enorm druk nu, dus op de knelpunten (zoals 'sochtends bij dalstations en de G-link) wachttijden van rustig 20 minuten. De verse sneeuw en het zonnige weer trok vandaag denk ik veel extra mensen.

Qua offpiste mogelijkheden moet je hier niet echt zijn, dan zijn veel betere gebieden denkbaar. Voor apres-ski is de Dampfkessel denk ik het leukst, maar we zijn er dit jaar niet geweest omdat het wat afgelegen ligt van ons chalet.

Thnx voor de info JPS! Drukte zal vast te maken hebben met de vakantieperiode!? Die naam heb ik ook horen vallen, maar heb toch begrepen dat de Hofstadl the place to be is?

Afgelopen winter seizoen 2 keer in deze regio geweest. Eerste keer was in de eerste week van de kerst vakantie en 2e keer was in de voorjaarsvakantie.
Eerste keer hebben we in Flachau geslapen, en gingen we dus ook vanuit Flachau met de Achterjet het gebied in. De 2e keer verbleven we in Wagrain en gingen we het gebied in met de Grafenbergbahn.
Wat ons opviel tijdens beide vakanties is dat het in Flachau beduidend drukker is in het gebied dan de rest van het gebied. Hierdoor was het de hele dag druk bij iedere lift, en dit was voor ons vaak reden om met de G-link over te steken naar Wagrain/Alpendorf.
Het gebied van Alpendorf heeft trouwens een paar leuke afdalingen die op elkaar aansluiten eb zorgen voor een lange en afwisselende afdaling richting dal. Erg leuk!
De bereikbaarheid van Flachau is erg goed in orde, nagenoeg nooit sneeuwkettingen nodig. Aangezien het dorp langs de snelweg ligt.

Veel plezier in de Hofstadl!

Over 2 maanden voor de 4e keer naar Flachau, 3 x in de buurt van de Achterjet (gele gondel) gezeten. Dan is apres ski in Dampfkessel niet zo ver hoor. Deze keer zitten we in de buurt van de Star Jet 1 aan de andere kant van het dorp. Het dorp is een langgerekt dorp en inderdaad makkelijk bereikbaar aan de snelweg. Veel rode pistes, maar deze zijn zeker niet moeilijk. Maar qua lengte midden in het dorp maar dan dichter naar de berg toe zit ook nog de Musistadl (prijs uitreiking kinderwedstrijd) een leuk tent met tijdens het eten live muziek, zeker de moeite waard. Veel plezier in Flachau.

Ga lekker eten bij Hoagascht. Kost een beetje maar dan heb je ook wat: beste restaurant van Flachau, verbouwde stal met heerlijke ‘net even wat anders’-gerechten.

Skibeppie, dat restaurant waar jij het over hebt is toch Schusterhaus? http://www.schusterhaeusl.at/ Trouwens Im Holzwurm kun je ook lekker eten en voor de apres-ski naar de Hofstadl.
Verder heerlijk skien in Flachau, Wagrain, Alpendorf en Zauchensee voor wat meer uitdaging.
Kortom, Flachau is voor mij 1 van de leukste skigebieden…

*bericht bewerkt door Jan1966 op 31 dec 2016 11:50

Restaurant Unterbergalm onder de gele gondel is ook top.

Ik ga met een paar vrienden 29-01-17 tot 02-02-17 naar Flachau.
Voor ons allen de eerste keer.
Ik verwacht er veel van,want iedereen die ik spreek is er heeeel enthousiast over.
Graag tips die ik wel en niet moet daar!!

peet3972

Voor apres-ski is er maar 1 plek waar je MOET zijn, en dat is de Hofstadl, altijd leuke mensen, door de drukte en het op elkaar staan heb je zo contact en een praatje met mede-wintersporters. DJ Bennie die standaard elke dag dezelfde apresski hits draait, altijd vraagt of “die Hände” omhoog kunnen, en “wo die Holländer sind”, standaard wordt ook om 7 uur Frank Sinatra’s “New York” gedraait als afsluiter. Rond 8’en gaat de Hofstadl weer in alle glorie verder.

Qua eetgelegenheden op de piste MOET je bij de Lisa-Alm zijn geweest, verder zijn de Purzelbaumalm en de Dampfkessels ook hele goeie alternatieven voor de lunch.

En de gele gondel waar iedereen het over heeft is al meer dan een jaar gerenoveerd. De achterjet heeft hele nieuwe gondels die niet langer meer geel zijn, Maar heel modern, strak en zwart.

Als het aan mij ligt moet er een hoop als je in Flachau bent. Maar het komt allemaal ten goede van de ultieme wintersport!

*bericht bewerkt door Nick-Duvekot op 03 mrt 2017 17:56

Board or go home.

Ik ben benieuwd
Ga er komende winter voor het eerst naar toe (13 t/m 20 januari)
6 dagen privéles in de zitski😀

Plaats een reactie