Hoe in de skilift met kind van bijna 2 jaar

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Wij gaan over 2 weken skien in flachau. Ik ga zelf niet skiën en let vaak op onze dochter van bijna 2 jaar. Ik wil wel graag naar boven met de lift. Wij zitten vlakbij de starjet stoeltjeslift (6 persoons). Deze heeft een overkapping. Kun je hier met goed fatsoen met je kind inzitten en hoe houdt je dan je kind goed vast, ook bij in en uit stappen? Of is het dan beter om de achterjet cabinelift te pakken (dan moeten we wel een bus nemen naar die lift). Dus kortom; kun je makkelijker zonder skies en met klein kind in de starjet stoeltjeslift?

Alles kan. Maar ik zou het niet doen.

Als je het liftpersoneel even attendeert moet het kunnen. Zorg dat je dochtertje goed gaat zitten tegen de leuning en niet naar voren leunt. Het lijkt met verstandig dat je dochtertje tussen 2 volwassenen in zit.

*bericht bewerkt door ErikM op 05 jan 2018 12:14

Ik heb mijn dochtertje al vanaf iets minder dan een jaar in de stoeltjeslift meegenomen. Maar het is erg opletten en je moet erg voorzichtig zijn. Afhankelijk van hoe relaxed je zelf bent in een lift, want je moet zelf continu op het kind kunnen letten en vasthouden. Ook moet je het kind zelf in de lift kunnen tillen en er uit kunnen tillen als je aankomt.

het kan, maar er reken niet op extra veiligheid voor kinderen. Als je de vraag stelt dzan beantwoord je hem in principe al. Ik zou dan zeggen ‘niet doen’.

Als je een cabine-lift kan nemen is dat veel prettiger, veiliger en minder vermoeiend.

Click. Click. Peace

Als het toegestaan is bij die lift (transport van voetgangers) dan moet ze op schoot. Dat gaat prima.

De Starjet brengt je tot halverwege het skigebied. Als je naar de volgende stoeltjeslift wil moet je ongeveer 100-200m lopen over de piste. Lijkt me behoorlijk gevaarlijk. Verder is er rondom die lift weinig te doen, behalve een vrij klein piste restaurant.
Beter is denk ik om de cabinelift “Achterjet” te gaan, comfortabel en veilig. Er rijden de gehele dag bussen door het dorp om je daar te brengen. De lift zelf komt wat hoger in het gebied en op veilige afstand van diverse piste restaurants. Bovenal een iets meer centrale locatie.
Succes!

Beetje afhankelijk van hoe je kind is. Is het een wiebelkind en wat niet goed luistert zou ik het niet doen.

Maar heb je een kind wat goed luistert en stil kan zitten.

Vraag ook na of je er in kan als wandelaar.

@77steve Op schoot? Dat lijkt mij in een lift niet de veiligste oplossing. En is naar mijn weten juist verboden. Naast je diep op de stoel met een arm eromheen.

Click. Click. Peace

null

En een tuigje is ook handig

@Martijn.d Nee! Met zo’n tuigje zal het kind als hij de lift valt binnen 2-3 minuten stikken (door samenpersen ribbenkast). Dit is een niet gecertificeerde gordel, maar het idee is het zelfde als een borstgordel bij alpinisme, en alleen een borstgordel is absoluut levengevaarlijk!

Als je denkt een tuigje nodig te hebben, doe het dan niet.

Click. Click. Peace

Goed idee Martijn! Als ie dan uit de lift valt, hangt ie in ieder geval nog aan het tuigje 😜
Verder wat Bernard zegt.

@Rogier
Dan kan ie maar beter zonder tuigje vallen 🙄

@77steve Op schoot? Dat lijkt mij in een lift niet de veiligste oplossing. En is naar mijn weten juist verboden. Naast je diep op de stoel met een arm eromheen.

Rogier op 5 jan 2018 12:27

@Rogier : ben ik met je eens. Maar in St Johann moest het zo van de liftwachters in de Sessellift. Maar als je de keuze hebt zou ik idd voor de gondel gaan.

@Drikus Ja, want verstikking is zeker met tuigje, uitkomst val is verre van zeker zonder tuigje, zeker als je net na het instappen (het gevaarlijkste moment, valt.)

Click. Click. Peace

@77steve Ik kan me goed voorstellen dat dit per lift anders kan zijn.

Click. Click. Peace

Sorry dat bedoel ik niet .Ik dacht dat het verhaal van bernard wel duidelijk was .lekker met de gondel .en dat tuigje gebruiken op die glade terassen en natuurlijk niet als redmiddel voor een stoetjeslift . ☺

@Martijn.d Oke verkeerd begrepen ;-)

Click. Click. Peace

Plaats een reactie