Reitdorf

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Nog een 5-tal weekjes en we reizen af naar Reitdorf, uiteraard met de insteek om lekker in Flachau/Wagrain te kunnen skiën en snowboarden. Heeft er iemand ervaringen met het dorp Reitdorf? We hebben kleine kindjes bij ons en vragen ons af hoe de voorzieningen in Reitdorf zelf zijn, ik lees dat er een kleine oefenpiste is maar kan die nergens op het pisteplan vinden. Ben benieuwd naar de ervaringen van gezinnen met kleine kinderen! Die van ons zijn nog te jong voor les, maar sleeën en in de sneeuw spelen is wel leuk!

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Zover ik weet heeft Reitdorf eigenlijk niks klein dorpje met huizen net buiten Flachau,maar vanuit Reitdorf ben je zo (wandelend of met de auto) bij de dampfkessel in Flachau en daar is genoeg vertier.

Dank An, ik weet dat er een skibus voor ons appartement stopt dus dat zal geen probleem zijn. Als ik goed geïnformeerd ben is er ook een bakker(tje). Nieuwsgierig naar wat er meer is, bijvoorbeeld die kleine oefenweide/piste.

Nur 300 Meter entfernt, befindet sich der Speedy-Jet, der perfekte Lift für Eltern, die ihren Kindern das Skifahren selbst beibringen wollen und zum Schlitten fahren.

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Buiten wat eetgelegenheden en een bakker zijn er in Reitdorf niet heel veel voorzieningen.
Een oefenpiste hebben wij er ook niet ontdekt trouwens.
Sleeën en spelen in de sneeuw zal ongetwijfeld lukken zonder lift, moet je alleen wel zelf omhoog lopen ;-)

Wel kan je met de Rote 8er gondel tot het middenstation omhoog gaan en daar is een kinderland en voldoende sneeuw om kleine kids te vermaken. Veel plezier!

Op de pistekaart van Flachau staat de Speedy-jet aangegeven: https://www.wintersport.nl/dorpen/flachau/kaarten (helemaal links onderaan). Het weidje ligt aan de weg van de Spacejet naar Reitdorf.

Wij hebben er zelf nooit gebruik van gemaakt, dus ik kan je er verder niets over vertellen. Toen wij met een groep waren met ook kleine kinderen, gingen die naar de Dino-jet onderaan de Spacejet: dat was handiger afspreken met de rest van de groep.

Veel plezier!

Het sleepliftje Speedyjet en de oefenhelling in Reitdorf liggen achter Hotel Felsenhof. Altijd erg rustig, prima geschikt om te sleeën (wel zelf helling een stukje oplopen, want je voor de skilift heb je een pas nodig) of om even met kinderen te skiën. De lift daar hanteert dezelfde openingstijden als skigebied Flachau.

Het sleepliftje Speedyjet en de oefenhelling in Reitdorf liggen achter Hotel Felsenhof. Altijd erg rustig, prima geschikt om te sleeën (wel zelf helling een stukje oplopen, want je voor de skilift heb je een pas nodig) of om even met kinderen te skiën. De lift daar hanteert dezelfde openingstijden als skigebied Flachau.

MartijnA op 8 jan 2018 15:42

Thanks Martijn, kan er zelf niets anders over vinden dan dat er ergens een liftje is. Heb je enig idee of je met een skipas van het gebied er wel mee naar boven kan?

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Ja, de gewone skipass van Flachau/SkiAmade werkt daarop.

Leuke piste om op de aankomstdag of voordat de les begint even een paar keer naar beneden te skien met de kids.

Bedankt Martijn! Daar kunnen we wat mee, heb je ook tips voor de beste skischool voor jonge kinderen?

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Zie ook https://www.wintersport.nl/forum/topic/380413
Voor de jonge beginners zijn er speelweidjes beneden (Spacejet en Starjet), maar ook op de berg boven bij de Achterjet. Elke school heeft zijn eigen weidje, volgens mij zijn er een stuk of 3 waar je uit kan kiezen.
Vanuit Reitdorf zit je het snelst bij de Spacejet, maar wij gaan juist naar de Starjet omdat daar de skischool is waar wij het meest tevreden over zijn. Kost iets meer reistijd, en parkeerplaats is ietsje verder lopen, en er gaat geen directe skibus vanuit Reitdorf naartoe.
Er zijn veel Nederlandse skileraren actief in Flachau.

@MartijnA, nog een vraagje over de buslijn, wellicht dat je daar ook iets van weet. Ik begrijp inmiddels een beetje de drukte/gekte met de voorjaars/carnavalsvakantie, dat we vooral in de eerste dagen het centrale gedeelte van Flachau moeten vermijden en bijvoorbeeld naar de Rote 8-er Moardörfl of direct naar de SpaceJet moeten gaan. Weet jij of er een directe busverbinding van Reitdorf naar Moardörfl gaat? Ik kan dat niet vinden. Vervolgens heb ik op het pisteplan gezien dat het mogelijk is om van de SpaceJet 1, naar 2 en vervolgens naar 3 te skiën/boarden om op de rode 31 uit te komen, heb ik dat goed gezien?

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Toevallig ook de busverbindingen wagrain/flachau gegoogeld, omdat wij volgende week naar moadorfl vertrekken.
Op de volgende site https://www.wagrain-kleinarl.at/de/aktivitaeten/skifahren-sn… staan de busverbindingen.
Hopelijk heb je er iets aan.

@MartijnA, nog een vraagje over de buslijn, wellicht dat je daar ook iets van weet. Ik begrijp inmiddels een beetje de drukte/gekte met de voorjaars/carnavalsvakantie, dat we vooral in de eerste dagen het centrale gedeelte van Flachau moeten vermijden en bijvoorbeeld naar de Rote 8-er Moardörfl of direct naar de SpaceJet moeten gaan. Weet jij of er een directe busverbinding van Reitdorf naar Moardörfl gaat? Ik kan dat niet vinden. Vervolgens heb ik op het pisteplan gezien dat het mogelijk is om van de SpaceJet 1, naar 2 en vervolgens naar 3 te skiën/boarden om op de rode 31 uit te komen, heb ik dat goed gezien?

StijnvdV op 12 jan 2018 10:07

Ja, je kunt vanaf SpaceJet 3 op de rode 31 uitkomen, dat weet ik zeker.
Volgens mij gaat de bus eerst naar de Spacejet 1, daar kun je overstappen op de bus richting de Rote 8’er. Correct me if I’m wrong…

@MartijnA, nog een vraagje over de buslijn, wellicht dat je daar ook iets van weet. Ik begrijp inmiddels een beetje de drukte/gekte met de voorjaars/carnavalsvakantie, dat we vooral in de eerste dagen het centrale gedeelte van Flachau moeten vermijden en bijvoorbeeld naar de Rote 8-er Moardörfl of direct naar de SpaceJet moeten gaan. Weet jij of er een directe busverbinding van Reitdorf naar Moardörfl gaat? Ik kan dat niet vinden. Vervolgens heb ik op het pisteplan gezien dat het mogelijk is om van de SpaceJet 1, naar 2 en vervolgens naar 3 te skiën/boarden om op de rode 31 uit te komen, heb ik dat goed gezien?

StijnvdV op 12 jan 2018 10:07

Ja, je kunt vanaf SpaceJet 3 op de rode 31 uitkomen, dat weet ik zeker.
Volgens mij gaat de bus eerst naar de Spacejet 1, daar kun je overstappen op de bus richting de Rote 8’er. Correct me if I’m wrong…

Job op 12 jan 2018 12:02

Top, dank! In beide gevallen een goede uitkomst.

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Vanaf spacejet 3 en vanaf starjet 3 kan je op de rode 31 komen. Niet direct vanaf de achterjet.

Je kan idd vanuit Flachau naar Moadorfl met de skibus, dus overstap bij spacejet vanuit Reitdorf. Zie: https://www.wagrain-kleinarl.at/pdf/bus-bahn-transfer/skibus…

Maar niet allemaal naar de rode 31 hoor, die is net zo lekker rustig :)

Tip: rij ook eens naar Flachauwinkl voor wat andere pistes. Zowel de Kleinarl als de Zauchensee kant is leuk! Met kinderen Kleinarl kant op, daar is een puzzeltocht uitgezet, met boekje die je bij de kaartverkoop gratis kan krijgen.

*bericht bewerkt door MartijnA op 12 jan 2018 16:17

Nog een 5-tal weekjes en we reizen af naar Reitdorf, uiteraard met de insteek om lekker in Flachau/Wagrain te kunnen skiën en snowboarden. Heeft er iemand ervaringen met het dorp Reitdorf? We hebben kleine kindjes bij ons en vragen ons af hoe de voorzieningen in Reitdorf zelf zijn, ik lees dat er een kleine oefenpiste is maar kan die nergens op het pisteplan vinden. Ben benieuwd naar de ervaringen van gezinnen met kleine kinderen! Die van ons zijn nog te jong voor les, maar sleeën en in de sneeuw spelen is wel leuk!

StijnvdV op 8 jan 2018 14:19

Hallo Stijn. Wij zitten in de carnavalsvakantie ook in Reitdorf met kleine kinderen in een appartement op de Reiteckweg. Daar beneden ( aan de Höchweg ) ligt de oefenpiste. Zitten jullie hier ook in de buurt? De bakker bevindt zich aan de hoofdweg op loopafstand, maar ik heb gezien dat je er op zondag vroeg bij moet zijn : open van 07.10 tot 09.00 uur. Voor broodjes ( behalve op zondag ) kun je ook uitstekend en heel goedkoop terecht in de Pennymarkt in Flachau. Deze ligt t.o. de skipistes aan de weg naar Reitdorf en is ( als je van wandelen houdt ) ook uitstekend te voet te doen.

Verder kan het skigebied Flachau inderdaad erg druk zijn ( wij zijn er altijd geweest vóór de carnaval en vooral op zondag was het gigadruk ). Advies : probeer skipassen al op zaterdag te kopen ( scheelt je één uur in de rij staan ). Mocht je ski uitrusting willen huren : Ook op zaterdagmiddag ( en eventueel in Altenmarkt - vlakbij Reitdorf en de helft voordeliger als in Flachau ). Vergeet tevens de zwemkleding niet : In Altenmarkt zit een heerlijk zwemparadijs waar je met de Flachau karte ( krijg je vanuit hotel/appartement ) een flinke korting krijgt.

Ski’s huren in Altenmarkt is een stuk voordeliger en zeker nu Hervis er een vestiging heeft geopend.
Kijk eens op http://www.alpineresort.com voor ski huur en de super voordelige prijzen van Hervis.
Bij huur voor 1 volwassene krijg je voor 3 kinderen gratis spullen en bij een huur bedrag hoger dan €100,- komen ze je spullen bij je accommodatie afleveren.
Heb afgelopen weekend spullen gehuurd bij hen en in de shop alle gangbare merken en de nieuwste modellen.
De verhuur bedrijven in Altenmarkt en ook die in omliggende dorpen zijn niet blij met de komst van Hervis vertelde de eigenaresse van ons pension.
Wij waren voor drie dagen huur, 1 paar gold en 1 paar platinum ski’s, € 74,20 kwijt. Wij zitten tijdens de krokusvakantie in Eben en rijd wel even heen en weer voor de ski’s, scheelt ons €200,- .

Hallo Stijn. Wij zitten in de carnavalsvakantie ook in Reitdorf met kleine kinderen in een appartement op de Reiteckweg. Daar beneden ( aan de Höchweg ) ligt de oefenpiste. Zitten jullie hier ook in de buurt? De bakker bevindt zich aan de hoofdweg op loopafstand, maar ik heb gezien dat je er op zondag vroeg bij moet zijn : open van 07.10 tot 09.00 uur. Voor broodjes ( behalve op zondag ) kun je ook uitstekend en heel goedkoop terecht in de Pennymarkt in Flachau. Deze ligt t.o. de skipistes aan de weg naar Reitdorf en is ( als je van wandelen houdt ) ook uitstekend te voet te doen.

ine.derckx@adecco.nl op 24 jan 2018 11:53

Hoi Ine, bedankt! Leuk om te lezen. Wij zitten vlakbij (300m maximaal) de oefenpiste (Reitdorf 3), recht tegenover de bakker. Qua tijden is het voor ons geen probleem, zijn vroege vogels :-) Goede tips voor wat betreft materiaal en skipassen. We regelen een familiepas omdat onze kinderen nog niet kunnen skiën en wij onze skipas samen delen. Heb je nog meer tips? Begreep van een collega dat ze vaak op zondag naar Flachauwinkl gaan om de erg drukte te mijden, gaat er ook direct een bus daarnaartoe?

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Hallo Stijn,
Wij zijn nooit met de bus gegaan. We zaten de vorige jaren in Flachau recht tegenover de pistes ( vlakbij Reitdorf ) en gingen dus lopend. Ook geskied in Flachauwinkel. Daar stopt in ieder geval de bus, maar als je met de auto gaat, dan ben je er veel sneller. Met de auto ga je nl. over de autoweg en de skibus stopt overal in het dorp en onderweg naar Flachauwinkel. In Flachauwinkel kun je uitstekend en gratis parkeren.

Dank Ine, het is een overweging voor de eerste zondag om naar Flachauwinkl te gaan of Moardorfl, ergens hoop ik dat we gewoon direct bij de SpaceJet omhoog kunnen en direct naar de rode 31, kant Wagrain. Met de auto gaan we nooit, ook dat zou voor de zondag een overweging kunnen zijn.

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Ski’s huren in Altenmarkt is een stuk voordeliger en zeker nu Hervis er een vestiging heeft geopend.
Kijk eens op http://www.alpineresort.com voor ski huur en de super voordelige prijzen van Hervis.
Bij huur voor 1 volwassene krijg je voor 3 kinderen gratis spullen en bij een huur bedrag hoger dan €100,- komen ze je spullen bij je accommodatie afleveren.
Heb afgelopen weekend spullen gehuurd bij hen en in de shop alle gangbare merken en de nieuwste modellen.
De verhuur bedrijven in Altenmarkt en ook die in omliggende dorpen zijn niet blij met de komst van Hervis vertelde de eigenaresse van ons pension.
Wij waren voor drie dagen huur, 1 paar gold en 1 paar platinum ski’s, € 74,20 kwijt. Wij zitten tijdens de krokusvakantie in Eben en rijd wel even heen en weer voor de ski’s, scheelt ons €200,- .

Ski-Boy op 24 jan 2018 13:25

Heb je zelf al eerder gehuurd bij Hervis?

Ski’s huren in Altenmarkt is een stuk voordeliger en zeker nu Hervis er een vestiging heeft geopend.

Kijk eens op http://www.alpineresort.com voor ski huur en de super voordelige prijzen van Hervis.
Bij huur voor 1 volwassene krijg je voor 3 kinderen gratis spullen en bij een huur bedrag hoger dan €100,- komen ze je spullen bij je accommodatie afleveren.
Heb afgelopen weekend spullen gehuurd bij hen en in de shop alle gangbare merken en de nieuwste modellen.
De verhuur bedrijven in Altenmarkt en ook die in omliggende dorpen zijn niet blij met de komst van Hervis vertelde de eigenaresse van ons pension.
Wij waren voor drie dagen huur, 1 paar gold en 1 paar platinum ski’s, € 74,20 kwijt. Wij zitten tijdens de krokusvakantie in Eben en rijd wel even heen en weer voor de ski’s, scheelt ons €200,- .

Ski-Boy op 24 jan 2018 13:25

Heb je zelf al eerder gehuurd bij Hervis?

Desiree2 op 25 jan 2018 21:33

Heb het ook bekeken en wij gaan zo goed als zeker al onze spullen alvast online reserveren, prijs is echt een groot verschil met de andere aanbieders.

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Ja dat zag ik ook idd.
Wij huren normaal bij Fun en Pro. Wel makkelijk zo aan onze piste.
Maar de besparing is ruim 100,- voor ons.
Best geld.
Heb alleen nog niemand verder er over gehoord…

Ski’s huren in Altenmarkt is een stuk voordeliger en zeker nu Hervis er een vestiging heeft geopend.

Kijk eens op http://www.alpineresort.com voor ski huur en de super voordelige prijzen van Hervis.
Bij huur voor 1 volwassene krijg je voor 3 kinderen gratis spullen en bij een huur bedrag hoger dan €100,- komen ze je spullen bij je accommodatie afleveren.
Heb afgelopen weekend spullen gehuurd bij hen en in de shop alle gangbare merken en de nieuwste modellen.
De verhuur bedrijven in Altenmarkt en ook die in omliggende dorpen zijn niet blij met de komst van Hervis vertelde de eigenaresse van ons pension.
Wij waren voor drie dagen huur, 1 paar gold en 1 paar platinum ski’s, € 74,20 kwijt. Wij zitten tijdens de krokusvakantie in Eben en rijd wel even heen en weer voor de ski’s, scheelt ons €200,- .

Ski-Boy op 24 jan 2018 13:25

Heb je zelf al eerder gehuurd bij Hervis?

Desiree2 op 25 jan 2018 21:33

Heb het ook bekeken en wij gaan zo goed als zeker al onze spullen alvast online reserveren, prijs is echt een groot verschil met de andere aanbieders.

StijnvdV op 26 jan 2018 08:18

Wij hebben gisteravond onze spullen geregeld bij Hervis. De prijs is mooi, hoop de rest ook haha…

Hoi Desiree, we hebben zojuist ook ons materiaal geregeld via Hervis, als het goed is brengen ze ook naar je appartement dus ben benieuwd! Zal in ieder geval een ervaring hier droppen na de vakantie.

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Wij hebben gisteren een aflevermoment met Hervis afgesproken.
Nog een goeie 2 weken en dan weet ik hoe het gegaan is en hoe hun materiaal is.

Hervis was prima bevallen begreep ik van de skiërs (ik snowboard en heb zelf spullen), nadeel was nu dat er zoveel vraag was dat er geen tijdige bezorging geregeld kon worden. Reitdorf zelf was ok, bakker in de buurt, rustig, skibus vond ik niet zo, een paar keer ruim een half uur moeten wachten!

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Wij hebben 2 weken geleden al een afleverafspraak gemaakt!
Goed om te horen dat het goed bevallen is… :)

Dank Ine, het is een overweging voor de eerste zondag om naar Flachauwinkl te gaan of Moardorfl, ergens hoop ik dat we gewoon direct bij de SpaceJet omhoog kunnen en direct naar de rode 31, kant Wagrain. Met de auto gaan we nooit, ook dat zou voor de zondag een overweging kunnen zijn.

StijnvdV op 25 jan 2018 09:30

Drukte viel best mee, geen problemen gehad, maximale wachttijd op zijn drukst was 10 minuten bij SpaceJet 2. De kant van Wagrain, de rode 31, is prachtig en relatief rustig.

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Plaats een reactie