Hart Im Zillertal verbindingen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fügen - Spieljoch

Wij gaan vrijdag naar Hart Im Zillertal waar we waarschijnlijk eerst op de spieljochbahn de smaak weer te pakken zullen gaan krijgen maar de dagen erna willen we het grote Zillertal gaan verkennen. Is het nu mogelijk om eenmaal in (het meest dichtbijzijnde) Kaltenbach aangekomen te zijn verder alle gebieden per lift te bereiken of dien je de auto te moeten pakken om Gerlos/Mayrhofen te bereiken…

Het is niet allemaal op elkaar aangesloten. Als je in Kaltenbach bent en je wilt naar het skigebied van Mayrhofen of Zell Am Ziller/Gerlos, zal je dat stukje moeten rijden of met de bus. :)

Het is een klein stukje rijden, en elk gebied is zo groot dat je je er makkelijk steeds een dag kunt vermaken.

Eventueel kun je vanaf Kaltenbach op het treintje naar Mayrhofen en Zell am Ziller stappen. Vanuit Zel am Ziller kun je dan weer naar Gerlos skiën.

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Dus als ik het goed begrijp kun je vanaf Kaltenbach niet anders dan met de bus/auto naar een ander gebied. Ik bedoel, stel ik sta op het hoogste punt van gebied Kaltenbach, dan kan ik niet skieen naar een naast gelegen ander gebied?

Dat heb je goed begrepen. Zie het als volgt:

  1. Spieljoch
  2. Kaltenbach & Hochfugen
  3. Mayrhofen & de Hintertuxer gletscher (klein stukje met de bus tussen Lanersbach en Hintertux, google "gletscherrunde Mayrhofen" voor de route)
  4. Zell am Ziller, Gerlos & Konigsleiten.

Vanuit Hart zou ik lekker de bus naar Kaltenbach nemen en dan op de trein springen (tenzij dat al in Hart kan).

Het klinkt wellicht wat omslachtig, maar mijn ervaring is dat je in de skigebieden 2-4 makkelijk een dag kunt vermaken. Met Spieljoch heb ik geen ervaring, die is voor mij als "kilometervreter" te klein:)

EDIT:

Ik heb de links er even bijgezocht voor je:

Schema en stations Zillertaler trein: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zillertalspoorlijn
Kaart Gletscherrunde: http://www.gletscherwelt.com/Gletscherrunde.pdf

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Ontzettend bedankt voor de reacties, Eric en Arends, hier kunnen we wat mee. We zullen hoogstwaarschijnlijk de auto de eerste dag(en) op de nieuwe parkeerplaats van Kaltenbach zetten en eerst daar gaan ontdekken. Daarna zullen we vast vanaf daar dan nog wel een keer de bus/trein naar andere gebieden nemen. Heb er zin in, nogmaals bedankt!

Als je een auto hebt, dan zou ik die lekker gebruiken. Binnen no-time stap je door de toegangshekjes van de cabineliften in de andere skigebieden.

Plan ook echt even een dagje Gletscherrunde en Zell am Ziller. Je skiet er een hele dag, zonder dat je een piste meerdere malen af hoeft te dalen.

Ik ga over 22 dagen ook weer die kant op! Sneeuw ligt er zat, dus het moet helemaal goedkomen!

Fijne vakantie alvast en als je nog wat vragen te binnen schieten, let me know :)

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Dat er sneeuw ligt is gelukkig een ding dat absoluut zeker is, heerlijk! Hetzelfde geldt voor de weersvooruitzichten van de aankomende week, fantastisch! Super, de gletscherrunde heb ik even opgeslagen op m’n telefoon en van Zell am Ziller had ik ook al eerder gehoord. Zo te zien is dat nog geen 10 km vanaf Kaltenbach naar Zell met het treintje. De enige vraag die me nog rest is of het nu wel of niet slimmer is om vanuit Hart de auto te pakken rechtstreeks naar Kaltenbach of om hem bij een skibus-halte in Hart te parkeren en verder te gaan per bus. Ik lees namelijk reacties van mensen dat je, wanneer je per auto gaat, alsnog op een skibus inrijdt op de weg naar Kaltenbach wat betekend dat je qua reistijd geen verschil hebt…

En ga vooral eens naar pizzeria La Strada in Harterhof. De Pizza al Verde die ze daar serveren is nog steeds my all time favorite.

Skiën. What else.

Van Hart naar Kaltenbach heb ik helaas geen ervaringen. Tot dusver heb ik verbleven in Ried en Stumm. Als het niets scheelt met de skibus dan zou ik die lekker nemen. Wordt je auto ook niet smerig door die natte ski’s en schoenen.

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Plaats een reactie