Skien naar hotel?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

Ik ben benieuwd of je met de dalafdaling van de Dorfbahn of Isskogelbahn, de aansluiting (skiend) kan maken naar de haberlift (sleper), om zodoende naar Haus Dorfblick (hotels rechts naast de Haberlift) te kunnen skien?

Ja, er staat zelfs een route van de Dorfbahn afdaling naar de Haberlift in getekend. Let wel op dat het niet de meest prettige dalafdaling is. Prima als je goed kan skien, maar ik denk dat je er aan het eind van de dag veel mensen geen plezier mee doet.

Ja, er staat zelfs een route van de Dorfbahn afdaling naar de Haberlift in getekend. Let wel op dat het niet de meest prettige dalafdaling is. Prima als je goed kan skien, maar ik denk dat je er aan het eind van de dag veel mensen geen plezier mee doet.

phicoh op 22 jan 2019 17:09

Bedankt voor je reactie! Is maar een klein stukje vanaf de afslag richting haberlift toch?

Klopt. Ik wilde alleen maar even aangeven dat de dalafdaling vanaf het Dorfbahn middenstation steil en aan het eind van de dag hobbelig kan zijn.

Vanuit de Haberlift kun je dan ook richting de Isskogel komen met een weggetje of is dit onmogelijk en alleen met taxi of skibus mogelijk?

Ik denk dat je niet hoog genoeg komt om vanaf daar naar de Isskogelbahn te skien, en er loopt geen piste o.i.d. bij mijn weten.
Naar de Isskogelbahn kan met de bus, we liepen ook vaak vanaf de Milchbar als warming up.

Ik denk dat je niet hoog genoeg komt om vanaf daar naar de Isskogelbahn te skien, en er loopt geen piste o.i.d. bij mijn weten.
Naar de Isskogelbahn kan met de bus, we liepen ook vaak vanaf de Milchbar als warming up.

Sjaak27 op 18 nov 2019 22:16

Hoe lang is dat lopen? We zitten zelf dit jaar onderaan de Haberlift

Ik denk dat je niet hoog genoeg komt om vanaf daar naar de Isskogelbahn te skien, en er loopt geen piste o.i.d. bij mijn weten.

Naar de Isskogelbahn kan met de bus, we liepen ook vaak vanaf de Milchbar als warming up.

Sjaak27 op 18 nov 2019 22:16

Hoe lang is dat lopen? We zitten zelf dit jaar onderaan de Haberlift

Tim. op 18 nov 2019 22:24

max 5 minuten. is een paar honderd meter over vlakke weg. Als dit te veel is: bij de Cin Cin is de bushalte.
Dit deden wij toen we net boven de Haberlift zaten.
Direct skieen naar de Isskogel is helaas (nog) onmogelijk.

Als ze daar nog eens een iets hogere (stoeltjes)lift bouwen zou het prima moeten kunnen qua terrein.

Ik ben benieuwd of je met de dalafdaling van de Dorfbahn of Isskogelbahn, de aansluiting (skiend) kan maken naar de haberlift (sleper), om zodoende naar Haus Dorfblick (hotels rechts naast de Haberlift) te kunnen skien?

jessehuijers op 22 jan 2019 15:38

Volgens mij kan dit wel. Zit komende winter ook in Haus Dorfblick, laat maar weten of (en hoe goed) het te doen is :D

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

je moet wel zo hoog mogelijk proberen te blijven; anders kom je in de knoop met t magische tapijt.
wij hebben trouwens ook een keer in dorfblick gezeten. prima plek!

Vanaf de Dorfbahn kan dit sowieso, ik zou als je daar zit ook niet snel de Isskogel gebruiken als opstapplek. Rode afdaling is prima te doen, einde middag wel erg druk met mensen van heel verschillende niveaus. De zwarte afdaling die vanaf het funpark naar beneden loopt is ook top trouwens, meestal redelijk rustig en meer donkerrood dan echt zwart.

Ik ben benieuwd of je met de dalafdaling van de Dorfbahn of Isskogelbahn, de aansluiting (skiend) kan maken naar de haberlift (sleper), om zodoende naar Haus Dorfblick (hotels rechts naast de Haberlift) te kunnen skien?

jessehuijers op 22 jan 2019 15:38

Volgens mij kan dit wel. Zit komende winter ook in Haus Dorfblick, laat maar weten of (en hoe goed) het te doen is :D

ronaldkoopmans op 19 nov 2019 11:29

Dit is alleen mogelijk vanuit de dorfbahn, zat afgelopen winter ook on dorfblick.

Plaats een reactie