Astberg rodelbaan Going

Dit onderwerp gaat over de bestemming Going

Top rodelbaan ! Zeer geliefd bij hobby sportrodelaars. Altijd top geprepareerd. Houd er wel rekening mee dar deze baan zeer snel kan zijn ( afhankelijk van sneeuwcondities ) Vooral de eerste 300 m. Is stijl en bochtig. Er is echter ook een minder stijl begin loop hiervoor het bospad links in en na een paar honderd meter is er rechts ook een beginpunt.

Tip ga eens een keer in de ochtend ipv de avond dan is er niks te doen op een paar sportrodelaars na. En is de baan in topconditie. Ook hier geld saftey first draag dus altijd een helm skibril en stevige schoenen en nooit skischoenen als je knieen je lief zijn.

Lol ik dacht daar ook ‘even’ te gaan rodelen voor de eerste keer :D 3x bijna mn nek gebroken maar het was wel echt leuk!!

Wij komen al een paar op rij in Going, maar nooit gedurfd…
Misschien aankomend jaar toch maar eens wagen.

Tip: hoge schoenen aantrekken! Anders zijn je schoenen een soort sneeuwvanger…en das best koud in de lift…ik moest ook zoveel remmen haha!!

Filmpje van een niet zo snelle afdaling. Verse sneeuw remt nogal af.https://youtu.be/c5kQvtmI1K0

Lesje bochten knallen mag best ;-)
Blijft leuk om te doen, maar het liefste met meerdere tegelijk zodat je wat strijd hebt.

*bericht bewerkt door Piefke op 22 aug 2017 00:18

LA NORMA😍☃️

Zo ziet er wel gaaf uit inderdaad!
Wij hebben het 1,5 jaar geleden gedaan (Hochzeiger) op donderdagavond. Dan is de lift open en de baan verlicht. Erg leuk, alleen was er geen sprake van verse, maar opgevroren sneeuw. Remmen ging het beste door je hele zool aan te duwen, want met alleen hakken gebeurde er verdomd weinig.
Ook waren er geen zijwallen, dus bloedlink! We waren met een groep, waaronder een hoop kinderen, dus een deel is halverwege afgestapt om te gaan lopen.
De sleetje waren gehuurd en bij het terugbrengen hebben we dit wel aangegeven. Zij verwezen weer naar het liftbedrijf die verantwoordelijk was voor de baan.
Het ziet er zo leuk uit, maar het had handig geweest om een kleine waarschuwing of instructie te verstrekken…

*bericht bewerkt door Jay op 22 aug 2017 11:11

Zo ziet er wel gaaf uit inderdaad!
Wij hebben het 1,5 jaar geleden gedaan (Hochzeiger) op donderdagavond. Dan is de lift open en de baan verlicht. Erg leuk, alleen was er geen sprake van verse, maar opgevroren sneeuw. Remmen ging het beste door je hele zool aan te duwen, want met alleen hakken gebeurde er verdomd weinig.
Ook waren er geen zijwallen, dus bloedlink! We waren met een groep, waaronder een hoop kinderen, dus een deel is halverwege afgestapt om te gaan lopen.
De sleetje waren gehuurd en bij het terugbrengen hebben we dit wel aangegeven. Zij verwezen weer naar het liftbedrijf die verantwoordelijk was voor de baan.
Het ziet er zo leuk uit, maar het had handig geweest om een kleine waarschuwing of instructie te verstrekken…

Jay op 22 aug 2017 11:11

Remmen kun je het beste altijd met een platte zool doen. Op een doorgevroren baan gebuiken hobby rodelaars meestal schoenen met schoeven in de hak om te remmen. Verstandige keuze dus om verder te lopen.

Lesje bochten knallen mag best ;-)
Blijft leuk om te doen, maar het liefste met meerdere tegelijk zodat je wat strijd hebt.

Piefke op 22 aug 2017 00:18

Tja tegen jongens die de hele winter 2 keer per week gaan ben ik dus (nog) niet bestand. Dit was ook nog eens mijn aller eerste afdaling van mijn vakantie. 😀 Maar als je goed kijkt zie je wel dat ik op de rechte stukken veel sneller ben door het gebruik van skibelag ipv staal.

Lesje bochten knallen mag best ;-)

Blijft leuk om te doen, maar het liefste met meerdere tegelijk zodat je wat strijd hebt.

Piefke op 22 aug 2017 00:18

Tja tegen jongens die de hele winter 2 keer per week gaan ben ik dus (nog) niet bestand. Dit was ook nog eens mijn aller eerste afdaling van mijn vakantie. 😀 Maar als je goed kijkt zie je wel dat ik op de rechte stukken veel sneller ben door het gebruik van skibelag ipv staal.

sanmar1971 op 4 sep 2017 09:13

Daarom ook het knipoogje😉
Klopt idd, je ziet dat je op rechte stukken inloopt/uitloopt. 😃

Vraagje: zijn er ook rodellessen op zulke banen of is het altijd zelf je ding doen?

*bericht bewerkt door Piefke op 04 sep 2017 13:32

LA NORMA😍☃️

Niet dat ik weet, maar waarschijnlijk niet. Wel zijn er filmpjes op youtube. In het geval van deze baan zijn er vaak wel hobby sport rodelaars aanwezig die je alles uit kunnen leggen en dan zit je voor je het weet op een echte rodel.

Filmpje over rodelthechiek

https://youtu.be/FO1fIFUZS4o

De maker van dit filmpje heb ik inmiddels al leren kennen.

Wij komen al een paar op rij in Going, maar nooit gedurfd…
Misschien aankomend jaar toch maar eens wagen.

hvkooij op 20 aug 2017 19:25

Wij zijn er van 27 jan tot 10 febr 2018 mocht je er dan ook zijn dan heb ik de beschikking over 2 extra rodels. Je moet wel langer zijn dan 1.75m anders zijn ze te lang voor je. En mijn nieuwe nog in aanbouw zijnde Supersport rodel, daar bijf ik liever zelf op zitten.😃

https://youtu.be/fEtasX7wuoY

Lekker snelle afdaling met GPS.

Lesje bochten knallen mag best ;-)

Blijft leuk om te doen, maar het liefste met meerdere tegelijk zodat je wat strijd hebt.

Piefke op 22 aug 2017 00:18

Tja tegen jongens die de hele winter 2 keer per week gaan ben ik dus (nog) niet bestand. Dit was ook nog eens mijn aller eerste afdaling van mijn vakantie. 😀 Maar als je goed kijkt zie je wel dat ik op de rechte stukken veel sneller ben door het gebruik van skibelag ipv staal.

sanmar1971 op 4 sep 2017 09:13

Daarom ook het knipoogje😉
Klopt idd, je ziet dat je op rechte stukken inloopt/uitloopt. 😃

Vraagje: zijn er ook rodellessen op zulke banen of is het altijd zelf je ding doen?

Piefke op 4 sep 2017 13:30

@piefke. Heb gelezen dat er rodellessen worden gegeven bij de Hexenritt in Söll. Maar die kan ik je ook wel geven als ik ter plaatse ben. Kun je meteen eens op een echte rodel een afdaling maken. 🔥

Hahahah, bedankt voor het aanbod en lijkt me leuk😃 Wie weet komt het er eens van.😉

LA NORMA😍☃️

Plaats een reactie