Tips bergrestaunts Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Nog een maandje wachten en dan staat de eerste trip naar Ischgl op het programma. Ik lees veelal dat Ischgl met name grote berghutten heeft, maar zijn er misschien nog geheimtips?
We zoeken gemoedelijke bergrestaurants, met authentiek Oostenrijks eten, bediening en natuurlijk wel enigszins betaalbaar.

Aan de Ischgl kant heb je weinig typische berghutjes met bediening, In het restaurant aan de Paznauner Taja kan wel boven met bediening eten (ook op Idalpe, maar dat zou ik niet doen) , verder ,maar het is zelfbediening, is de Schwarzwand het meest ‘typische’ berghutje ,waar je zowel pizza als gewone Oostenrijkse kost kan eten.
Aan de Samnauner kant zijn er wel wat geheimtips : Alp Bella is prachtig gelegen en je kan er kiezen , ofwel zelfbediening ofwel in het hutje rechts met bediening (top !) , verder op Alp trida, MAAR niet de ‘grote schuur’, wel 100 meter lager gelegen is een prima hut waar je met bediening lekker kan eten. Last but not least, neem de dalafdaling naar Samnaun Compatsch (de 60 !! , niet de 80),op het einde kan je heel lekker eten in een typisch (zwitsers) restaurantje , van daar kan je de bus terug nemen naar de lift in Samnaun, en je moet NIET zoals bij de gewone talabfahrt naar Samnaun langlaufen om bij de lift te geraken

Ik kan alleen beamen wat @Dirk9 zegt… Alp Bella, Alp Trida (de kleine, achterste) en Schwarzwand (onderaan de Palinkopf). Voorts kan ik de Vider Alp aanbevelen (iets onder de Idalpe, richting Nachtweidebahn) en de Smuggleralm (onderaan piste 80 in Samnaun).

Vermijden: Idalpe, Pardoramarestaurant (bovenaan Pardatschgratbahn), de “grote” Alp Trida, Alp Trider Sattel en Höllboden. Misschien kan je er prima eten, maar die lelijke gebouwen geven mij een bijsmaak…

*bericht bewerkt door Jay op 30 jan 2018 14:43

onderaan de 60 Almrausch, ook leuk na 15.00uur

Plaats een reactie