Kleinere gebieden in Paznauntal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Binnenkort voor het eerst een volledige week naar Ischgl en ik vroeg me af of het (als gevorderde skiër) ook de moeite is om eens een dag in de andere gebieden in het dal te plannen.
Zijn Kappl en Galtur de moeite waard om eens een dag te gaan skiën ? Hoe zijn de pistes in vergelijking met Ischgl ?

Kappl is echt een pareltje, zeker voor een gevorderde skiër! Zalige rode pistes om af te knallen met een goede hellingsgraad en die skiroutes zijn uitdagend. Ik amuseerde mij hier veel harder dan in Ischgl.

Ontdek het een dagje en beslis dan hoeveel dagen van de week je er nog wil zijn ;)

See vind ik iets beperkter maar ook zeker leuk voor een dag, op heel warme dagen blijft de sneeuw goed hier.

*bericht bewerkt door Kasper op 02 feb 2018 13:18

Hoi Benn,

Galtur al 2 keer gedaan voor een dagje en ik vond het een leuke afwisseling voor Ischgl.
Kappl nog niet geweest (steeds tijdens het paasverlof en dan is Kappl snel een “papje” of zelfs dicht)
See is ook een leuk gebiedje, zeker als je de routes achteraan in gebied kunt doen.

Maar je mag uiteraard niet de hoeveelheid van km´ers in een vergelijk meepakken.

Zelf vond ik See en Galtur zeker de moeite om eens te doen.

Kappl zeker een aanrader. Lattenabfahrt of een van de skiroutes. Geweldig!

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Klinkt allemaal goed!
Nu nog een vraagje, wat moet ik me voorstellen bij die ski routes ? Zijn deze “veilig” of moet dit als off piste worden gezien ?

Volgens mij is het een piste die NIET vlak gemaakt wordt, het is een piste omdat ie aangeduid wordt met bordjes.
Als het niet veilig zou zijn, zal deze ook gesloten worden, denk ik.

ps, dit is wat ik ervan denk.
ongetwijfeld, zijn hier op deze site mensen die er meer kijk op hebben.

Skiroute is wel gecontroleerd maar niet geprepareerd (althans niet standaard). Daarnaast is de afstand tussen de pisteborden groter.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

En een skiroute heeft geen pistepaaltjes aan de zijkanten van de pistes, 25m links en 25m rechts van de paaltjes (deze staan dus in het midden van de skiroute) is gecontroleerd en dus veilig, mits de ski-route geopend is.
Ga je meer dan 25m naar links of naar rechts ski je dus offpiste en is het niet meer gecontroleerd op veiligheid.

Plaats een reactie