Depot bij Flecklalm of Maierl?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kirchberg

Dag Skifans,

Lees al jaren mee en nu heb ik zelf een vraag. Ik organiseer een short ski naar Kirchberg. Wij zijn met 16 vrouw, van beginners tot en met (ver)gevorderden en verblijven aan de rand van het centrum in Kirchberg. Waar kunnen we het beste een ski depot nemen? Bij de Flecklalmbahn of de Maieralmbahn. Ik kom er niet heel goed uit als ik op de pistekaart kijk en naar de skibusinfo.
Welke is het snelste / makkelijkste bereikbaar per skibus en welke brengt je het snelste in het gebied?
Ik hoor graag jullie ervaringen. Alvast mijn dank.

Met de Fleckalmbahn kom je direct uit op de top van de Ehrenbachhöhe, wil je daar komen met de Maieralmbahn dan zul je nog een verbindingslift moeten pakken. Met de Fleckalm ben je dus waarschijnlijk het snelst in het gebied, maar dit is wel een verouderde gondelbahn. Maieralmbahn is comfortabeler en moderner voor zover je daar waarde aan hecht. Fleckalmbahn wil ook nog wel eens gesloten zijn met harde wind waarbij de Maieralmbahn dan wel gewoon open is.

Beide gondels liggen iets buiten het centrum zodat je waarschijnlijk altijd met een skibus erheen moet. Maieralmbahn ligt iets hoger, dus moet je een klein stuk klimmen met de skibus.

Dank je wel, hier kan ik wat mee.

Dank je wel, hier kan ik wat mee.

Plaats een reactie