Kinderen skiles Kitzbuhel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel

Iemand ervaring met Rote Teufel?
Ik kreeg helaas net bericht dat ze geen Nederlandse leraren hebben.
Ik ben nu heel erg aan het twijfelen of naar een andere school (die verder weg is) of mijn kinderen bij een Duitse of Engelse leraar achterlaten (dat gaat toch bijna niet?) of een Nederlandse priveleraar (maar ja, dat doe je vaak voor 1 of 2 uurtjes, dan kunnen we zelf helemaal de berg niet op en het is ongezelliger plus veel duurder, idee was bijv. 3 ochtenden klasje). Mijn kinderen zijn 6 jaar.

of wie weet zijn er nog meer Nederlandse kindjes die 3 ochtenden willen privelessen zodat we zelf een klasje gaan vormen? Licht gevorderd (dus kinderpiste/lichtblauwe pistes). We gaan in de voorjaarsvakantie (24-2 t/m 2-3)

*bericht bewerkt door Avi op 19 okt 2018 08:55

Es macht kein Flaus aus ;). De kindjes hebben er echt geen last van en zeker in een gebied als Kitzbuhel lopen er genoeg leraren die best een paar woordjes Nederlands spreken. Het belangrijkste is dat de leraren vriendelijk en geduldig zijn, maar daar kan ik je niets over zeggen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Persoonlijk heb ik liever monitoren die geen nederlands spreken maar geweldig kunnen omgaan met kinderen.
1ste maal skischool toen mijn dochter 3 jaar was op hintertux monitoren spraken nederlands maar het was verschrikkelijk en ze vond het niet leuk.
vorig jaar naar kronplatz geweest , was toen net nog geen 4 jaar geen nederlandstalige monitoren maar ze vond het geweldig ook al verstond ze de andere kindjes en monitoren niet.

Waarom zou dat niet gaan dan? Mijn kinderen hebben tot vorig jaar nog nooit een Nederlandstalige skileraar gehad. In het gebied waar wij gingen skiën, nam de school namelijk geen Nederlanders aan. Alleen Oostenrijkers. Dus hebben mijn kinderen van toen 4 en 7 altijd Duitstalige skileraren gehad. En dat is nooit een punt geweest. De meeste kinderen in de groep spraken wel Nederlands. De leraar pikte hier en daar wel wat woorden op en kon zich prima met de kinderen redden. Ze hebben jaar na jaar fijne lessen gehad van aardige Oostenrijkers die weliswaar Duits spraken maar onze kinderen prima hebben leren skiën.

Dit jaar gingen wij naar Maria Alm en daar waren wel Nederlandse skileraren. Jongste zoon (van nu 8 jaar) niet. Hij kreeg weer een Oostenrijkse maar zijn zus had wel een Nederlander. Aardige jongen maar eigenlijk vonden wij de skilessen van de Oostenrijkers echt beter.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het dan gewoon loslaten. Dan maar een Oostenrijkse leraar en eens een ochtendje kijken hoe de dames daarop gaan reageren ;-).

Gewoon Duitstalig, kids hebben daar helemaal geen last van, voordeel ze leren ook nog woordjes Duits ;) Onze volwassen kids spreken goed Duits en geleerd in de vakanties.

Dienten Die Alte schule

Volgens mij heeft Aktiv in Kirchberg Nederlandse leraren/leraressen.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Gewoon Duitstalig, kids hebben daar helemaal geen last van, voordeel ze leren ook nog woordjes Duits ;) Onze volwassen kids spreken goed Duits en geleerd in de vakanties.

Elly3 op 19 okt 2018 18:59

Nou dat is niet altijd waar ben ik achter gekomen . Mijn oudste wil echt begrijpen wat er gezegd wordt . Nu hij 8 wordt vindt hij minder erg . Terwijl wij echt niet zo zijn . Maar hij gaf op 3 jarige leeftijd ( miniclub ) zonder skiles aan ik begrijp niet wat ze zeggen en dat wil ik.

Plaats een reactie