Ronde maken met Superski card

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel - Kirchberg

Hallo wintersporters, ik zit er over te denken om de Super ski card te kopen (https://www.wintersport.nl/skipas/kitzbuheler-alpen…) en een mooie tocht te gaan maken. Ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om van het hoogste punt op de Kitzbüheler Horn naar het gebied van Sint Johann in Tirol te komen. Wellicht is een ronde vanaf Mittersill via Kitzbühel via Fieberbrunn via Saalbach, Viehhofen naar Zell am See dan mogelijk met behulp van skibussen. Waarschijnlijk is het uberhaupt niet te doen in 1 dag. Wat zijn jullie gedachten hierbij? Ik ben benieuwd!

We mogen al bijna weer :)

Geen idee wat en hoe precies maar op 1 dag ga je dat iig niet redden idd, zou zelf ook niet weten waarom je dat zou willen? Ben alleen bekend met Kirchberg/kitzbühel😉

LA NORMA😍☃️

Zou je dan niet liever een beetje centraal accomodatie regelen en dan ieder gebied 1 of 2 dagen helemaal bekijken? Als je er alleen doorheen trapt om even snel ergens anders te komen, mis je waarschijnlijk de mooiste stukken. Bijvoorbeeld SHLF heeft al een mooie ronde waar je een groot deel van de dag mee bezig net. Bekijk bv dit stukje even https://fantastischoostenrijk.nl/skicircus-shlf-en-verschill…

*bericht bewerkt door evr66 op 11 sep 2019 16:43

Edwin van Riel

Het is mogelijk om van de Kitzbüheler Horn naar St. Johann af te dalen, maar dan zou ik wel alvast een gipsvlucht bestellen. Er is hier geen rechtstreekse piste naar toe. Daarnaast ligt de Horn ook aan de andere kant van Kitzbühel in vergelijking met het grootste gedeelte van het gebied.
Mittersill naar Pengelstein (Kitzbühel ligt er tussenin) is wel mogelijk zonder de skibus te pakken.
Fieberbrunn is nog wel een stukje met de trein/bus of auto vanaf Kitzbühel. Het is wel mogelijk om dan van Fieberbrunn naar Zell am See te gaan zonder skibussen, het is wel flink aanpotten. Retour gaat het lastiger worden, want er is nog geen liftverbinding van Viehofen naar Skicircus toe.

En inderdaad, in een dag is het dus totaal niet mogelijk. Ik ben al een hele dag bezig om van Brixen im Thale naar Mittersill en weer terug te snowboarden. De trein vanaf Brixen naar Zell am See is al 1:15 uur en vanaf Brixen naar dalstation Fieberbrunn ook zo ongeveer. Houdt hier dus goed rekening mee.

Carnas on Tour

Is het deelgebied van de Kitzbuheler Horn de moeite als je twee tot drie dagen in Kirchberg verblijft?

Verder eens met evr66.

*bericht bewerkt door Quick op 11 sep 2019 16:24

Mr. Slow

Is het deelgebied van de Kitzbuheler Horn de moeite als je twee tot drie dagen in Kirchberg verblijft?

Verder eens met evr66.

Quick op 11 sep 2019 16:23

Wat is de moeite in jouw ogen? Voor mij is het geen must, raintal is een mooie piste maar om alleen daarvoor de oversteek te maken… Wil je gewoon het hele gebied bekijken dan zou ik het wel doen maar wil je juist alleen maar km’s maken dan zou ik de busretour achterwege laten

LA NORMA😍☃️

Tsja, de moeite is natuurlijk persoonlijk. Maar objectief of de moeite van de oversteek het waard is als je niet zoveel dagen hebt t.o.v. de interessantheid van het deelgebiedje.

Weet je toevallig hoelang de bus erover doet?

*bericht bewerkt door Quick op 11 sep 2019 17:58

Mr. Slow

Daarom, gezien er genoeg te beleven valt in het grote gebied zou ik het met 2 skidagen niet als must zien.
Ik schat het op 10á15 minuten met de bus, hij maakte altijd een aardig rondje door Kitzbühel maar het is al weer een aantal jaren geleden dat ik er was. En ook al rijden er veel skibussen in dit gebied, je moet meestal ook nog wachten op de bus…

LA NORMA😍☃️

De bus tussen Streif en Kitzbüheler Horn doet er goed tien minuten over, en rijdt 3x per uur.

Wat betreft de route Horn/Kitzbühel - St. Johann: Met gids, goede sneeuw en goede techniek is het mogelijk, maar je moet ook met touw werken anders kom je er niet als ik het terrein goed bestudeerd heb.
Zoals al aangegeven is het meeste al een behoorlijke dagtocht. Je bent al een dag zoet met een rondje Kitzbühel - Mittersill - Kirchberg - Kitzbühel, met een rondje Brixen - Hopfgarten - Ellmau - Going - Söll, met een rondje Fieberbrunn - Hinterglemm - Leogang - Saalbach - Fieberbrunn. Dus kilometers zat daar.

Wij zijn afgelopen januari in Kirchberg geweest, 2 dagen de oversteek gemaakt richting Pass Thurn/Mittersil … als je alle pistes na de 3S Bahn wil doen en de zwarte piste op de Bärenbadkogel ('s voormiddags wel een hele leuke piste om goed op snelheid te nemen) een keertje extra wil doen … ben je toch wel een dag mee zoet, om nog tijdig terug in Kirchberg te zijn.

Omdat wij pakketreis hadden geboekt, was het prijsverschil met de Super Ski Card maar een 10€, dus die wel genomen en ook één dag naar Skiwelt geweest. 's ochtends bus vanuit Kirchberg naar de Ki-West gondel genomen, daar quasi eerste gondel kunnen pakken, maar even twee extra afdalingen boven moeten doen omdat de verbindingslift verder door nog niet draaide :(
Dan zijn we over Choralpe naar Brixen geskied, en aan de overzijde omhoog, de meeste zuid-hellingen gedaan tot de dalafdaling naar Elmau en dan terug richting Brixen, met nog een omwegje rond de Hohe Salve, langs Hochsöll en dan de laatste skibus terug naar Kirchberg. Doenbaar in een dag, maar dan mag je niet al te veel stoppen voor een pauze of een drankje …
En ik eindig de dag liever met een afdaling dan met een busrit … dus ik zou het niet meteen weer opnieuw doen.

Geen idee wat en hoe precies maar op 1 dag ga je dat iig niet redden idd, zou zelf ook niet weten waarom je dat zou willen? Ben alleen bekend met Kirchberg/kitzbühel😉

Piefke op 11 sep 2019 15:34

Vind het leuk om leuke en lange tochten te maken. Altijd spannend of je het haalt of niet :)

Zou je dan niet liever een beetje centraal accomodatie regelen en dan ieder gebied 1 of 2 dagen helemaal bekijken? Als je er alleen doorheen trapt om even snel ergens anders te komen, mis je waarschijnlijk de mooiste stukken. Bijvoorbeeld SHLF heeft al een mooie ronde waar je een groot deel van de dag mee bezig net. Bekijk bv dit stukje even https://fantastischoostenrijk.nl/skicircus-shlf-en-verschill…

evr66 op 11 sep 2019 15:47

Daar heb je een punt, we zitten zelf in Kaprun, dus Saalbach gaan we zeker verkennen. Dank voor de link, ga zeker deze skirondes maken.

Het is mogelijk om van de Kitzbüheler Horn naar St. Johann af te dalen, maar dan zou ik wel alvast een gipsvlucht bestellen. Er is hier geen rechtstreekse piste naar toe. Daarnaast ligt de Horn ook aan de andere kant van Kitzbühel in vergelijking met het grootste gedeelte van het gebied.
Mittersill naar Pengelstein (Kitzbühel ligt er tussenin) is wel mogelijk zonder de skibus te pakken.
Fieberbrunn is nog wel een stukje met de trein/bus of auto vanaf Kitzbühel. Het is wel mogelijk om dan van Fieberbrunn naar Zell am See te gaan zonder skibussen, het is wel flink aanpotten. Retour gaat het lastiger worden, want er is nog geen liftverbinding van Viehofen naar Skicircus toe.

En inderdaad, in een dag is het dus totaal niet mogelijk. Ik ben al een hele dag bezig om van Brixen im Thale naar Mittersill en weer terug te snowboarden. De trein vanaf Brixen naar Zell am See is al 1:15 uur en vanaf Brixen naar dalstation Fieberbrunn ook zo ongeveer. Houdt hier dus goed rekening mee.

Svennoo op 11 sep 2019 16:04

Dank voor de inzichten. Ik ben zelf ook een keer van Westendorf naar Mittersill geboard, dat was inderdaad doorpakken om weer op tijd terug te zijn, met het maken van een ronde heb je geen terugreis.

Wat betreft de route Horn/Kitzbühel - St. Johann: Met gids, goede sneeuw en goede techniek is het mogelijk, maar je moet ook met touw werken anders kom je er niet als ik het terrein goed bestudeerd heb.
Zoals al aangegeven is het meeste al een behoorlijke dagtocht. Je bent al een dag zoet met een rondje Kitzbühel - Mittersill - Kirchberg - Kitzbühel, met een rondje Brixen - Hopfgarten - Ellmau - Going - Söll, met een rondje Fieberbrunn - Hinterglemm - Leogang - Saalbach - Fieberbrunn. Dus kilometers zat daar.

Bennie op 11 sep 2019 18:27

Als ik jullie reacties zo lees denk ik dat het dan wat te ambitieus is voor een dag. De pas gaat er wel komen, maar dan met de auto naar de afzonderlijke gebieden :) Dank voor jullie input!

We mogen al bijna weer :)

Ik zit medio januari 3,5 (ski)dag in Sankt Johann i. Tirol. Lekker centraal voor de Super Ski Card. Plan is:

  • 1 dag in Skiwelt te gaan skiën, is Söll dan een geschikt startpunt en wat is een aan te raden skironde (we skiën vlot door);
  • 1 dag in SHLF vanuit Fieberbrunn, daar nog tips voor de beste ronde om in 1 dag een goed beeld van het gebied te krijgen?;
  • 1 dag naar Kitzski, ook hier tips welkom;
  • De laatste halve dag skiën we dan in Sankt Johann zelf.

Ook nog een vraag m.b.t. de transfers: We zitten vlakbij het station maar zijn met de auto. Kitzbühel lijkt mij goed te doen met de trein maar Fieberbrunn en Skiwelt (vanuit Soll) lijkt vooralsnog beter per auto aangedaan te kunnen worden. Neem aan dat parkeren (voor eerste lift) in de buurt van de lift daar goed te doen is?

Fieberbrunn heeft bij de lift een flinke parkeerplaats waar echt altijd ruimte is als je een beetje op tijd bent. Hebben er een keer op overnacht toen we op een beetje ongelukkig tijdstip aankwamen, waren nog veel meer mensen vertraagd, was eigenlijk erg gezellig daar op de parking 's nachts ;)

Edwin van Riel

In Fieberbrunn kun je prima (gratis) parkeren, in Söll ook, volgens mij ook gratis.

Ik zit medio januari 3,5 (ski)dag in Sankt Johann i. Tirol. Lekker centraal voor de Super Ski Card. Plan is:

  • 1 dag in Skiwelt te gaan skiën, is Söll dan een geschikt startpunt en wat is een aan te raden skironde (we skiën vlot door);
  • 1 dag in SHLF vanuit Fieberbrunn, daar nog tips voor de beste ronde om in 1 dag een goed beeld van het gebied te krijgen?;
  • 1 dag naar Kitzski, ook hier tips welkom;
  • De laatste halve dag skiën we dan in Sankt Johann zelf.

Ook nog een vraag m.b.t. de transfers: We zitten vlakbij het station maar zijn met de auto. Kitzbühel lijkt mij goed te doen met de trein maar Fieberbrunn en Skiwelt (vanuit Soll) lijkt vooralsnog beter per auto aangedaan te kunnen worden. Neem aan dat parkeren (voor eerste lift) in de buurt van de lift daar goed te doen is?

JurriaanKok op 12 sep 2019 11:04

Zie ook deze link. Heb de langste gedaan vanuit Fbrun. Als je gewoon lekker door gaat gemakkelijk te doen in 1 dag.
https://fantastischoostenrijk.nl/skicircus-shlf-en-verschill…

*bericht bewerkt door evr66 op 12 sep 2019 13:05

Edwin van Riel

Plaats een reactie