Skiles

Dit onderwerp gaat over de bestemming Königsleiten

Ik lees veel over skiles op de oefenweides bij de beginnende kids, maar hoe werkt het als je kinderen al verder gevorderd zijn? Dochters van 7-9 jr skiën nu 3 jaar, dus komen jaar 4e keer les.
Waar starten ze en lunchen ze bij beide skischolen? Welke skischool is gunstiger voor ons als we zelf ook even wat meters willen maken?
Ik lees graag jullie ervaringen

Beetje afhankelijk van land . Frankrijk heeft een ster systeem . Elk jaar ga je een groepje hoger , als gehaald hebt . Piou , ourson , flocon , 1 ster, 2 ster, 3de ster en dan competitie . ( esf) andere skischolen hebben zelfde systeem maar soms andere namen .
Sorry op telefoon is niet goed
te zien welke plaats het is .

*bericht bewerkt door miepmiep op 28 aug 2018 11:58

Bedankt voor reactie maar ik bedoel echt concreet voor konigsleiten. Welke ski school, qua ligging gunstiger is. Er zijn er 2

Hallo lien,

Vorig jaar ben ik zelf in konigsleiten geweest. Qua gebied echt heel erg mooi, zelf heb ik geen kinderen dus geen ervaring met hoever ze nu kunnen zijn. Wel weet ik dat de Sports & More Unterwurzacher GmbH het meest gunstig zal liggen van de 2 terug te vinden online(wellicht zijn er meer scholen heb ik niet echt op gelet).

Verder is het wel een gebied met veel rode pistes. De oefenweide is leuk voor kinderen denk ik maar voor een 4e keer wellicht wat weinig uitdagend. Dus ik denk dat ze op de gewone pistes zullen zijn. Voornamelijk eerst blauw doen en wellicht deels rood? dan kan je altijd samen bovenkomen bij de eerste gondel lift met daar ook een restaurant boven op de berg.

Veel plezier in elk geval gewenst!

*bericht bewerkt door hansiehans op 28 aug 2018 12:44

Mijn zoon heeft 2 jaar les gehad bij skischool obermoser, zij verzamelen de 1 e dag bij de oefenweide midden in het dorp, maar gaan daarna met de gondel omhoog , het gebied in. Vanaf de 2e dag verzamelen de gevorderde kinderen gelijk onderaan de dorfbahn gondel.Er wordt ergens in het gebied geluncht, dit verschilt per dag en bepalen ze vaak pas smorgens omdat ze vaak met meerdere leraren ergens afspreken. Je kan ze dus niet voor de lunch ophalen, want je weet niet waar. Het viel mij wel op dat in Koningsleiten heel veel kinderen maar een dag of 4 lessen. Mijn zoon had aan het eind vd week eigenlijk een prive leraar!

*bericht bewerkt door skikip op 28 aug 2018 19:35

Mijn kinderen hebben bij oberloser les gehad. Het vierde jaar gingen ze het gebied in. De start was bij de, toen nog, stoeltjeslift. Waar nu de gondel is. Daar kregen we te horen waar ze naar toe gingen/lunchen. Dan konden we samen met de kinderen lunchen. Dat was niet altijd dezelfde hut. De afsluiting was meestal bij de plaats waar ook gestart werd.

De skischolen in Konigsleiten zijn allemaal prima. En lunch kun je regelen dat ze met de leraar en de groep eten dus hoef je ook niet terug te keren en kun je een lekkere tocht maken naar Zell (wel op tijd vertrekken dan want vanuit Konigsleiten is het doorskien). Skilessen zijn meestal rond 15 uur weer klaar.
Over het algemeen is het de eerste dag even ‘voor’-skiën en dan worden ze op basis daarvan ingedeeld op het juiste niveau. Steekt een kind er na de eerste dag bovenuit (of juist niet) dan wordt er nog geschoven naar een andere lesgroep zodat iedereen zoveel mogelijk op hetzelfde niveau les krijgt in een groep.
En geef bij inschrijven gewoon even aan hoeveel weken skiles ze al gehad hebben.
Veel plezier in Konigsleiten

*bericht bewerkt door Sheila op 30 aug 2018 12:32

Bedankt voor alle reacties,
We hebben een top week gehad!
Les bij unterwurzacher was erg goed bevallen. Fijne leraren, lunch bij alpenrose was ook top voor de kids.
Lunch boven voor de meest gevorderder groepen bij gipfel was goed alleen niet zo gezellige ruimte.
Indeling in klasjes ging ook goed, werd rekening gehouden met wensen en niveau. Leuke leraren!

Plaats een reactie