Tips voor Konigsleiten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Königsleiten

Eerste week Maart ga ik voor het eerst naar Königsleiten. Na de verhalen die ik over dit gebied heb gehoord ben ik enthousiast! Iemand hier nog specifieke tips voor Konigsleiten of het skigebied qua afdelingen, berghutten en/of apres ski die we zeker niet mogen missen?

Gewoon alles doen. Leuk gebied. Zwarte 42 is gaaf. Perfect gladde mat met een flinke hellingshoek.

*bericht bewerkt door Robert7 op 20 feb 2020 16:31

Wij zijn er vanaf 7 maart. Vanaf de Königsleitenpitze is de rode 39, overgaand in 38 een fijne knaller waarbij de ski’s lekker op de kant kunnen. Als je een beetje van Apres Ski houdt: ga zeker naar Hannes’ Alm.

poedermeneer

Heerlijke gebraden kippetjes eten bij de Larmachalm😋

Kippen inderdaad 👍

Als tussendoortje soep bij Seppi’s. Bij Gerlosplatte liggen wat leuke pistes verscholen tussen de bomen.

Als je een beetje van Apres Ski houdt: ga zeker naar Hannes' Alm.

Luc6 op 20 feb 2020 16:41

Hannes' Alm is ook uitstekend als lunchplek. Wanneer je pap in de benen hebt van de niet al te beste rode 51, gaat een pizza van Hannes goed naar binnen!
Als je richting Gerlos gaat, vind ik de Rössl Alm ook altijd erg leuk. Daar borrelen aan het einde van de dag, dan de gondel naar beneden en met de bus terug naar Königsleiten kan ook (al schat ik in dat iemand met de naam 'Skifanaat' daar niet voor kiest).

*bericht bewerkt door Lotte77 op 20 feb 2020 18:59

Uitrusten doen we thuis wel!

De gondel van Gerlos ja. Tip: als je van beneden helemaal naar boven wilt, dan even opletten bij het tussenstation; of je kunt blijven zitten of moet overstappen.

Als je vanuit Konigsleiten naar Zell am Ziller wil gaan stop dan zeker even bij Rosi’s Schnitzelhütte,
Je hebt daar de optie om een XXL schnitzel te nemen en het is ook nog eens een lekker stukje door skien vanaf konigsleiten :)

Gewoon knetterhard over de autobahn-piste richting Gerlos.
Het liefst de ochtends vroeg als eerste, dan is de het corduroy licht opgevroren en tintelen je voeten als je eenmaal beneden bent. Heerlijk 😁

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Plaats een reactie