Skiles 4- en 6- jarige Königsleiten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Königsleiten

Wij hebben inmiddels, ondanks COVID-19, onze wintersport voor de voorjaarsvakantie (Noord) van 2021 geboekt. Het wordt komend jaar Königsleiten. Hier zijn wij zelf al eerder geweest, maar nog niet met de kinderen.
Nu heb ik hier op het forum al meerdere berichten over het verschil tussen de “Blauwe” en de “Rode” skischool gelezen, maar geen recente ervaringen.

Klein stukje achtergrond informatie
Onze oudste is nu 6, heeft vorig jaar in Winterberg 4 dagen les gehad en kwam na afloop van zijn lessen zelfstandig de rode Poppenbergpiste af. Onze jongste is nu bijna 4, heeft vorig jaar geen skiles gehad, maar wel samen met pappa en mamma in een tuigje gegleden. Hij is motorisch vaardiger dan zijn broer op diezelfde leeftijd.

Bij de skischool Obermoser zag ik op de website hebben ze vanaf 4 jaar volle dagen les en kun je alleen ter plaatse boeken. Terwijl ze bij Unterwurzacher t/m 5 jaar halve dagen doen en je vooraf kunt/moet reserveren.
Heeft iemand ervaring met deze halve dagen, ik denk nl dat hele dagen nog wel wat veel is voor zo’n guppie van 4 (en 3 mnd) En waar worden deze lessen precies gegeven. Ik meen me te herinneren dat er bovenaan de piste die midden in het dorp ligt een Kinderland was??
En is vooraf reserveren verstandig, of kan het ook nog op het moment zelf.

Plaats een reactie