Bakker/Supermarkt in Hochkrimml?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Krimml

Wij hebben een huisje geboekt in Hochkrimml. Is het daar mogelijk om 's morgens ergens broodjes te kopen? Volgens mij is er geen supermarkt? Wie heeft een tip om hier het handigst aan boodschappen te komen?

Paar jaar terug was er een kiosk/tuinhuisje waar men broodjes en andere primaire zaken verkocht op de Duxeralm.

Ik geloof inderdaad dat er een kiosk is @petra4 en anders kun je altijd nog naar königsleiten rijden want daar zit een spar maar dat is wel een stukje rijden

#proudtobepartofleswintersporters

Klopt bij de Duxeralm staat een soort “schuurtje” tegenover de Intersport uit mijn hoofd. Daar kan je sochtends verse broodjes halen.

Hoi, in de paasvakantie ( april 2014) was dit " schuurtje" niet open. Je kon wel brood aan de chalet laten leveren ( lekker en redelijk veel keuze). Of inderdaad naar konigsleiten rijden. Over de duxeralm was er ook een groot restaurant waar je kon ontbijten. Maar helaas ook hier geen verkoop van broodjes.

Een beetje sportieve wintersporter pakt 's ochtends de afdaling naar Königsleiten, rent daar naar de bakker voor vers brood en pakt de éérste lift terug naar boven :P

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Er is geen bakker of supermarkt in Hochkrimml, inderdaad alleen het kleine winkeltje/schuurtje in Duxeralm. Let wel op deze is beperkt open.

Ok, bedankt allemaal voor de reacties. Ik begrijp dus dat ik 's morgens evt. wel aan verse broodjes kan komen, maar dat ik voor verdere boodschappen de auto moet pakken en naar Königsleiten gaan, of sportief met m’n rugzak op naar Königsleiten kan skiën, daar naar de winkel en dan weer met de lift terug omhoog.

(…) of sportief met m’n rugzak op naar Königsleiten kan skiën, daar naar de winkel en dan weer met de lift terug omhoog.

petra4 op 9 dec 2014 09:14

Je zult overigens, een beetje afhankelijk waar in Hochkrimml je zit, ook een stukje moeten klimmen en/of een stuk moeten lopen. In de praktijk nog nooit geprobeerd, maar het moet te doen zijn :D

Ik ben dan toch meer het “broodjes aan de deur service”-type :P

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@sneeuwbaard Goeie tip, Al zitten wij dit jaar net achter de Duxeralm, heeft het skiën voor je brood ook wel wat ;-)

Overige boodschappen die ik op zaterdag als we er langsrijden wel in Mittersill bij de Merkur.
Kreeg daar ooit toen ik met 150 euro aan boodschappen stond van de caissière de tip om een bonus kaart te nemen (leverde iets van 30 euro op). Kaart zit standaard (naast de kaasschaaf in mijn skischoenentas) en heeft de afgelopen 4 jaar al wat besparing opgeleverd.
Leuke is ook dat ik iedere week de mailing binnen krijg (tip deze week 25% korting op Milka en andere zoetwaren ;-) )
Zo blijf je het hele jaar in de stemming

Boodschappen in Mittersill? Rijden jullie via pass thurn? Is dat niet om, wij gaan altijd via het Zillertal. Nooit overwogen om via de andere kant te gaan.

Afgelopen jaren zaten wij in Hollersbach dus vandaar de link met Mittersill

Jaren geleden zaten wij in Wald en de ene helft van de groep reed via Kitzbuhl/Mittersill en de ande helft via het Zillertal. De groep via Kitzbuhl/Mittersill was toen sneller

Dit is mijn eerste keer dat ik in Hochkrimml zelf zit (al dus wel vanuiit Wald maar ook vanuit Zell het gebied gehad)
Moet ook toegeven dat ik nog niet naar de route gekeken had.
Zit nu ff snel te kijken en scheelt 13km dat Zillertal korter is.
Denk dus dat het op het laatste moment besloten worden hoe we rijden (afhankelijk van de drukte bij afslag Wiesing)

Plaats een reactie