Rijden naar La Clusaz

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Clusaz

Zijn hier mensen die ervaring hebben met verkeer richting La Clusaz/Le Grand Bornand/Megeve etc tijdens de krokusvakantie? We zitten sterk te twijfelen wat sneller zou zijn: via Duitsland > Zwitserland óf via Frankrijk. Tips? Hier en daar hoor ik weleens dat de wegen naar Frankrijk veel rustiger zijn, maar of dat waar is weet ik niet. Anderzijds kan je in Duitsland meestal wel redelijk door crossen wat ook tijd bespaart.

Ligt er denk ik aan waar je vandaan komt. Beide opties zij goed te doen. Als je via Zwitserland gaat koop dan vooraf een vignet. Kan je bij grens linkerbaan aanhouden.
Zelf opteer ik via Zwitserland, scheelt in behoorlijk in tolgeld.
Zwitserland kan overigens ook via Frankrijk. Straatsburg - Mulhouse, is tolvrij

Wij rijden regelmatig naar Grand Massif, doe dat zelf altijd via Luxemburg, Metz, Nancy, Dijon, Bourg-en-Bresse, Geneve en dan de A40 richting Chamonix. Vlak voor Cluses heb je dan de afslag richting La Clusaz.
Meestal vertrek ik rond 9 uur 's morgens en dan ben ik ergens tussen 18 en 19 uur in Morillon (Grand Massif) en dat is 20 minuten rijden vanaf de snelweg. Enige rot stuk is tussen Metz en Nancy, veel flitsers en veel snelheidswisselingen (wisselend tussen 90, 110 en 130 km/u). Vanaf Nancy start de peage, kost ongeveer 35 euro geloof ik.
Ben ook enkele keren via Zwitserland gegaan. Duurt iets langer, niet heel veel maar dat is ook afhankelijk van de drukte aan de grens. Met name bij Geneve willen nog wel eens goede controles zijn. Via Mulhouse is een mooie route maar niet erg snel hebben we een paar jaar geleden gemerkt.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Al enige jaren die richting op geweest. Altijd via Frankrijk en dat ging prima. Kosten voor tol is ongeveer € 45,00 enkele reis. Wij rijden sowieso graag via Frankrijk. Over het algemeen niet al te druk, behalve tussen Metz en Nancy en men rijdt wat rustiger. Niet dat gehaast, zoals in Duitsland. Wij gaan dit jaar naar Zwitserland (Wallis) en gaan bij voorkeur toch via Frankrijk.
Overigens is de snelweg tussen Straatsburg en Mulhouse niet tolvrij, maar de kosten zijn beperkt.
Houdt er wel rekening mee, dat eventuele boetes in Zwitsterland behoorlijk hoog kunnen uitvallen.
Veel plezier in La Clusaz (aan de titel te zien ga je daarheen). En ga zeker ook een dagje naar Le Grand Bornand.

linda

Ligt er denk ik aan waar je vandaan komt. Beide opties zij goed te doen. Als je via Zwitserland gaat koop dan vooraf een vignet. Kan je bij grens linkerbaan aanhouden.
Zelf opteer ik via Zwitserland, scheelt in behoorlijk in tolgeld.
Zwitserland kan overigens ook via Frankrijk. Straatsburg - Mulhouse, is tolvrij

Marco68 op 4 feb 2018 22:53

Kom vanuit Zwolle.
Allen bedankt voor de info, toch nog het overwegen waard om via Frankrijk te gaan.

*bericht bewerkt door JWWietsma op 12 feb 2018 22:10

Plaats een reactie