Mooie foto reportage van La Thuile (IT-AO)

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Thuile

http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=52771…

grenzenloos

null

lekkere lange rode pistes met veel ruimte ernaast

null

veel ruimte ook, het dorp ligt in het midden in de schaduw, achter de meest linkse liftpaal

null

liefhebbers van zwart, deze is 73% hellingshoek

null

dalafdaling (je hoeft net perse over die zwarte…) met op de achtergrond het - eeuwenoude - dorp

null

The older I get, the better I was

Is inderdaad een mooi gebied dat ook al op mijn verlanglijstje stond. Vind het overigens wel jammer dat de verbinding van La Rosière naar La Thuile met een sleeplift is.

❄️

Is inderdaad een mooi gebied dat ook al op mijn verlanglijstje stond. Vind het overigens wel jammer dat de verbinding van La Rosière naar La Thuile met een sleeplift is.

David23 op 24 jan 2015 15:32

Zeker omdat dat diong al snel in een steenkoude wind licht. Geen aanrader bij iets minder dan perfect weer.

Edwin van Riel

Je hoeft er toch maar 1 keer langs? Jjuist vanwege die wind is het wel slim dat het een sleeplift is. Een stoeltjeslift gaat al snel dicht wanneer het waait. En dan is het een he-le lange en dure taxirit, of een hotel…

Het is lang geleden dat ik er geweest ben, maar denk er nog altijd met plezier aan terug.
Zelf vond ik de pistes richting de kleine sint bernard het mooiste - lekker lange, brede, rode pistes in een rustig afgelegen dal, met een snelle lift terug. Ook wel grappig dat de hoofd dalafdaling het onderste stuk over de pasweg gaat, compleet met vangrails ;)

The older I get, the better I was

Je hoeft er toch maar 1 keer langs? Jjuist vanwege die wind is het wel slim dat het een sleeplift is. Een stoeltjeslift gaat al snel dicht wanneer het waait. En dan is het een he-le lange en dure taxirit, of een hotel…

Het is lang geleden dat ik er geweest ben, maar denk er nog altijd met plezier aan terug.
Zelf vond ik de pistes richting de kleine sint bernard het mooiste - lekker lange, brede, rode pistes in een rustig afgelegen dal, met een snelle lift terug. Ook wel grappig dat de hoofd dalafdaling het onderste stuk over de pasweg gaat, compleet met vangrails ;)

Menno op 24 jan 2015 16:11

Lang leve de 3S (of anders de funitel)!

❄️

Wat een ontzettend mooi gebied. 1x 's zomers lang gereden toen we naar Tignes gingen. Lijkt me geweldig om daar nog een keer te gaan skien

Let it snow

null

Col du petit Saint Bernard

Let it snow

@David23 Wel een beetje duur om zo’n ding te bouwen :P

Top verslag! Er zijn teveel mooie gebieden in de Alpen :P

Gang is alles

Ik zat enkele dagen geleden nog vanuit Villaroger (Les Arc) te zien welk gebied dit aan de overkant nu was. Dit weten we dan ook weeral :) lag op een zuidhelling maar zag er wel sneeuwzeker uit…?

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

La Rosiere is een sneeuwmagneet, staat vrijwel ieder jaar einde seizoen in de top-5 sneeuwhoogte van FR. Microklimaat. Komt door de ligging vlakbij de Mt Blanc, sneeuw trekt liever links en rechts langs het massief (en dus langs de kleine st bernard) plus dat enorme ijsmassief schijnt invloed te hebben op de temperatuur. Wel vond ik de sneeuwkwaliteit aan de Italiaanse kant stukken beter.

The older I get, the better I was

Plaats een reactie