lengte afdalingen (km of tijd)

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Thuile

zou graag willen weten hoe lang de afdalingen zijn aan Italiaanse kant?

Op de site wordt er gesproken over ruim 150 km aan pistes, maar wel handig om van mensen te horen hoe de wintersport in La Thuile werd beleefd.

zo te zien er ligt genoeg sneeuw. Nu al!

Ik zag het ook al op de webcams, wijzelf gaan begin januari naar la rosiere…
Volop sneeuw al…

La Thuile ligt op 1450 meter hoogte. Voor de langste afdalingen ga je vanaf 2600-2700 meter hoogte naar het dorp. Hoe makkelijker de piste hoe langer de afdaling.De langste afdaling komt via de pasweg.
San Bernardino is behoorlijk sneeuwzeker, maar omdat de kleine St Bernard pas als een ventiel fungeert komt het voor dat (afhankelijk van de windrichting) meestal La Thuile en soms ook La Rosière gedeeltelijk wordt leeggeblazen. Gelukkig liggen er ook een aantal afdalinge tussen de bossen die hier ongevoelig voor zijn.
Tenslotte in La Thuile: veel kunstsneeuw, perfekt geprepareerde pistes, afwisseling van moderne en stokoude liften.
Wij gaan ieder jaar minstens één dag (vanuit 3V) naar Espace San Bernardino omdat het een prima gebied is.

bon ski

Laat maar, ik heb al gezien dat er een afdaling is van 11 km. Volgens insiders is het de piste 7.
Nog een paar weken en we zijn er!

de mooiste pistes liggen vanaf de top richting de kleine sint bernard pas
mooie rode, lang, flink hoogteverschil, mooi gelijkmatige hellingshoek, breed, de hele helling kun je gebruiken
en je gaat mooi vanaf de berg zo richting het meer

The older I get, the better I was
2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

de mooiste pistes liggen vanaf de top richting de kleine sint bernard pas
mooie rode, lang, flink hoogteverschil, mooi gelijkmatige hellingshoek, breed, de hele helling kun je gebruiken
en je gaat mooi vanaf de berg zo richting het meer

Menno op 10 jan. 2013 13:04

jij bedoelt de piste vanaf Belvedere naar de kleine s. bernard?

Ik bedoel de pistes langs Fourclaz en St Bernard express (7, 8, 22, 23, 26)

heerlijke week gehad daar!
de mooiste afdaling is vanaf de top, de 9 + de blauwe pistes die volgen, ik meen de 15 of 14.
Ik denk al met al een km of 4 afdaling.
9 is rood en STEIL! maar mooi breed en gelijkmatig, dus jij kunt hem nemen met gerust hart.
De 7 is een flater. Ik vond het een verborgen hindernis.
Daarentegen is de 6 wel leuk met een lente van +/- 7 km

Plaats een reactie