Bereikbaarheid skipistes vanuit Camping Jungfrau in Lauterbrunnen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lauterbrunnen

We zouden deze winter met de motorhome verblijven op https://www.campingjungfrau.swiss/Default.asp.
Als ik het goed begrepen heb moeten we eerst een skibus nemen naar het bahnhof van Lauterbrunnen, daarna een trein naar Wengen, en daarna …
Hoelang zijn we dan ongeveer onderweg van de camping naar de eerste piste ??

Durf ik niet te zeggen. Je kunt op meerdere manieren de skigebieden in. Mürren-Schilthorn via Lauterbrunnen-Grütschap-Winteregg of via Stechelberg-Mürren.

Kleine Scheidegg-Männlichen via de trein Lauterbrunnen-Wengen-Kleine Scheidegg of via Lauterbrunnen-Wengen en dan de grote gondel Wengen-Männlichen.

In ieder geval wel een poosje, ik gok ergens tussen 30 en 50 minuten, afhankelijk waar je precies heen wilt.

Schitterende omgeving overigens, veel plezier!

*bericht bewerkt door Quick op 07 nov 2018 15:37

Mr. Slow

Ik vond ook Camping Gletscherdorf in Grindelwald. Deze ligging lijkt met beter

Of camping Eigernordwand in Grindelwald. Daar gaat de skipiste dwars doorheen.

Is volboekt

Het is een kilometer lopen naar het station van Lauterbrunnen, volgens mij kan je bij Kirche een bus pakken. De treinen rijden van Lauterbrunnen rechtstreeks naar Kleine Scheidegg, halverwege stopt de trein in Wengen waar je eventueel kan uitstappen om naar Männlichen te gaan met de grote gondel.
Ik schat dat je ca. 45 minuten onderweg bent van Lauterbrunnen naar Kleine Scheidegg.
En ca. 15 min van lauterbrunnen naar Wengen en 5min met de gondel van Wengen naar Männlichen.
Het voordeel als je in Lauterbrunnen zit, ben je gauw in het mooie skigebiet van Mürren-Schilthorn, waar in tegenstelling tot Wengen wél een afdaling tot aan het dorp Lauterbrunnen is (mocht er genoeg sneeuw liggen). Reistijd Lauterbrunnen - Winteregg ca. 20 minuten(?)

Ik vond ook Camping Gletscherdorf in Grindelwald. Deze ligging lijkt met beter

kustbewoners op 7 nov 2018 18:28

Kun je ook overwegen! Wijzelf verbleven altijd in Grindelwald. De bussen rijden daar frequenter en bovendien is het een stuk leuker dorp dan Lauterbrunnen. Ook ben je vanaf daar vrij snel in het schitterende gebied Grindelwald-First. Echt een geheimtip!

Mr. Slow

Lauterbrunnen-Scheidegg resp. Grindelwald-Scheidegg duurt 0:42
Bron: http://www.jungfrau.ch

Rob

Plaats een reactie