verbinding verschillende skidorpen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lech

Hallo,
welke gebieden in de arlberg zijn nu eigenlijk aaneengesloten zonder dat een skibus of auto nodig is?

Zie ik bv goed op de pistemap dat je bv van Lech naar Zürs kan skiën via Stubenbach maar dat je niet meer terug kan skiën. Maw een skibus of vervoer nodig om terug van Zürs naar Lech te gaan?

Hallo Gerrit,

Je kan probleemloos van Zürs naar lech en naar het skigebied Warth - Schröcken skiën en terugkeren zonder extra vervoer. Alles is prima verbonden met supersnelle en moderne liften.

Peter

Peter Hertegonne

@Peter007
Hallo Peter. De pistemap die ik gebruik is via http://nl.bergfex.com/lech-zuers-arlberg/panorama/
(misschien verouderd).
Maar hetgeen ik erop uitmaak is dat je vanuit Lech via de Gondles naar de Rüfikoph kan om van daaruit dan te skiën naar Zürs.
Echter ik zie geen weg terug (althans niet via ski of lift?)

mvg,

Gerrit, ik ben al meer dan 10 maal daar gaan skiën. Alles is verbonden met liften en ski en je kan helemaal rond skiën. Enkel om naar Sankt Anton te gaan heb je de skibus nodig. Tot Rauz 2.is het ongeveer 8 min skibus vanaf de trittkopfbahn in Zürs. Er is sprake dat ze die oude kabelbaan zouden vernieuwen en hoger laten toekomen, dan zou je zelfs geen bus meer nodig hebben om naar Sankt Anton te gaan. Al de gebieden, ook Warth - Schröcken, zijn in de skipas inbegrepen. De 6de februari vertrek ik opnieuw naar daar.

Peter

Peter Hertegonne

@Peter007 Welke lift/piste combinatie gebruik je dan om van Zürs naar Lech te gaan?

@Gigi, is dat vraag naar mij of Peter?
Zie mijn vorige commentaar hoe ik van Lech naar Zürs zou skiën maar het is mij totaal onduidelijk hoe van Zürs naar Lech te gaan. @Peter kan je de combinatie skipiste/lift hiervoor aangeven?

tnx

@Gigi.@Gerrit . Je kan de route van de weisse ring nemen. Zie https://de.wikipedia.org/wiki/Der_Wei%C3%9Fe_Ring_(Skirunde)…

Peter Hertegonne

Ook dat nog, de route van de weisse ring is heel goed aangegeven. Hopelijk is nu duidelijk .

Doei,
peter

Peter Hertegonne

@Peter007
inderdaad heel prachtige route om te doen. Heel duidelijk nu :-)
tnx

@Gerrit,

graag gedaan

Peter Hertegonne

@Peter007,

wanneer jij in de krokus naar Lech gaat hoeveel tijd op voorhand begin jij te zoeken?
Zou graag in krokus gaan van 2017 maar moet al wachten tot eind februari dit jaar (einde krokus 2016) om te vragen of er plaats is ivm stamgasten die elk jaar zouden (kunnen) terugkeren.
Vrees dat ik voor een familie of 3 moeilijk plaats ga kunnen vinden :-(
Het moet ook wat betaalbaar blijven natuurlijk. Geen 2000€ voor 7 nachten.
Budget ongeveer 1300€ euro voor een familiekamer enkel ontbijt. Zou dat kunnen lukken aldaar?

@Gerrit,

Ik heb je een pm gestuurd.

Peter Hertegonne

@Peter007
Peter nog een vraagje, heb ik het goed dat de Sonnenkopf toch nog een appart skigebiedje is. Dorpen Klösterle, Dalaas en Wald. Blijkbaar zouden de accomodaties daar ook heel goedkoop zijn maar als het niet aangesloten is :-(

@Gerrit,

De Sonnenkopf is inderdaad een apart gebiedje en ligt feitelijk in Klösterle. Het is ook inbegrepen in de skipas van ski Arlberg (Sankt Anton, lech…) Heel mooie omgeving en heel geliefd bij de lokale skiërs als er een laag verse sneeuw bijvalt. Wij hebben 3 jaar geleden een sneeuwdump gehad toen we daar logeerden. Nog geen 2 min rijden en we konden beginnen. Bijgevoegd filmpje is gemaakt op de Sonnenkopf.

Peter Hertegonne

@Peter007
leuk als je zoiets kan/mag meemaken net op het moment dat jullie daar zijn :-)
Ok tnx voor de info, spijtig dat het niet aaneengesloten is. Lijkt mij toch niet zo moeilijk te verwezenlijken aldaar.

Plaats een reactie