nederlands op skischool

Dit onderwerp gaat over de bestemming Arosa - Lenzerheide

Zijn er Nederlandse skileraren voor de kinderen?

Voor zover ik van voorgaande jaren weet zijn er geen vaste nederlandse leraren. Af en toe wel een voor vakantiebaan. Dus daarbij moet je "geluk"hebben. Leraren zijn wel zeer kundig en maken het de kinderen goed duidelijk door het voor te doen en duits komt soms beetje overeen met ons nederlands. Succes

Ik , en mijn kids, hebben dat steeds fijn gevonden, dat ze bij een duitssprekende leraar(-es ) zaten. Beetje cultuur snuiven! Ook kennen deze leraren meestal een hoopje Nederlandse uitdrukkingen en termen! Duits is net als het Nederlands een Germaanse taal. Beiden zijn onder elkaar verstaanbaar. Godzijdank dat de talen nog blijven. Grenzen verdwijnen, eenzelfde munt, nu de talen nog? Neen ik hoop van niet! Bekijk het anders. Bij de skiles krijgen de kinderen "gratis" en voor niets taalles bij! Het zal ze enkel ten goede komen! In alle geval, mijn jongste zoon was 4 jaar toen hij op die 6 dagen skiën 2 X de volle dag in groep verbleef zonder dat er ouders bij kwamen. We mogen ons kinderen niet te hard afschermen van de buiten wereld! (is mijn persoonlijke mening)

Ik werk al 6 jaar voor skischool Valbella, daar geef ik samen met mijn zusje les in kinderland. Voor de kleinste is er dus een nederlands aanspreekpunt.

Plaats een reactie