Ski's huren en tips voor skiles

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lermoos

Hoi allemaal,

Na vorig jaar voor het eerst in mijn leven geskied te hebben in Frankrijk, gaan we het dit jaar proberen in Lermoos van 14 t/m 21 januari.
Hopelijk zijn hier de de groepslessen iets beter geregeld, en beter te volgen dan in Frankrijk :)
Heeft een van jullie ervaringen met skilessen voor volwassen beginners? Welke skischool raden jullie aan?

En is het handig van te voren ski’s te huren via internet, of kan dat het beste daar ter plekke? Met welk bedrag moet ik ongeveer rekening houden als ik 6 dagen (zondag t/m vrijdag) ski’s(+stokken+schoenen) wil huren?

alvast bedankt!

Jarenlang naar Lermoos geweest,

Naar mijn weten is er maar 1 skischool in Lermoos, lessen zijn hier prima geregeld en starten vrijwel altijd vanaf de laatst gebouwde mini gondel.

Ski materiaal huren kun je als je les neemt het beste doen bij Sport Hofherr locatie Oberdorf, dit is het dichtste bij de oefenweide, als je al wat verder bent dat je meer het skigebeid in kan, kun je eventueel ski`s huren bij de hochmoos lift, het skidepot zit direct bij de ingang van de lift en dit scheelt weer een hoop gesjouw…

Ik zag op de site van Ski Hofherr dat als je online je skie`s besteld, 15% korting krijgt + gratis skidepot.

http://www.sport-hofherr.at

Succes en veel plezier in Lermoos!

Ik heb van mijn zoon begrepen dat men, de afgelopen jaren met vrij weinig sneeuw in die omgeving rond de kerst, de zaakjes in Ehrwald beter op orde had en dat daar met name voor kleine kinderen erg goede skilessen worden gegeven. Ook nu zie je op de webcams dat Ehrwald erg veel kunstsneeuw heeft gespoten. Vorig jaar kwam men zelfs van elders in Ehrwald om te lessen. Hij gaat nu komende kerstperiode weer met 2 kinderen en familie naar Ehrwald.

Hen48

Plaats een reactie