Een lang weekend Lermoos in Maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lermoos

Wintersporters,

Herstel :HET BETREFT BERWANG (niet lermoos)

Ik wil begin maart (de week na de carnaval) graag een lang weekend gaan skien. Nu heb ik enkele vragen:

  • ik heb een hotel in Rhinnen op het oog, echter kan ik een skiverbinding van Rhinnen naar Berwang niet direct op de pistekaart terugvinden?
  • Zijn alle pistes rond deze periode meestal gewoon open?
  • ik zie veel blauwe pistes, ik ben een ervaren skier, kan ik me hier 3 dagen vermaken? Opzich vind ik blauwe pistes prima, hoop alleen niet dat het verlengde oefenweides zijn.

Bij voorbaat dank!

*bericht bewerkt door jessehuijers op 23 dec 2019 20:11

Rinnen is verbonden met Berwang. Drie dagen is wel lang, maar de blauwe pistes zijn wel echt pistes, geen oefenweides. Rondom die oude lift richting Rinnen is de meeste uitdaging te vinden.

Ik denk dat de skipas voor drie dagen ook gelijk voor de hele arena geldig is, dus als je vervoer hebt kan je ook makkelijk naar Lermoos of Ehrwald.

De kans is heel, heel groot dat alles dan gewoon open is.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Je hebt dan toch ook nog de Zugspitze als “sneeuwzekere” uitwijkmogelijkheid?

Hen48

Je hebt dan toch ook nog de Zugspitze als “sneeuwzekere” uitwijkmogelijkheid?

Hulst op 23 dec 2019 21:49

Dat klopt, maar als je daar naar moet uitwijken ivm de condities, dan zal het daar nogal druk zijn…

Maar begin maart is alles daar open en kan je ongetwijfeld heerlijk skiën.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Statistisch gezien ligt er begin maart de meeste sneeuw. Normaal gesproken groeit het sneeuwdek van december tm begin maart en dan gaat het langzaam smelten. Het zou dan dus perfect skiën moeten zijn

Mijn zoon met zijn gezin zit nu in Ehrwald. Afgelopen vrijdag zag het er nog niet zo best uit. In het dorp is het nog steeds groen. Op de Almen sneeuwt het inmiddels al 3 dagen en liggen de pistes er goed bij. Zie je ook op de webcams.

Hen48

Ik ga bijna elk jaar in maart een weekend die kant op, maar als je ervaren skiër bent dan zou ik eerder in Bichlbach gaan zitten en de ene dag Berwang/Bichlbach doen en de andere dag Lermoos of Ehrwald. Met een dagje heb je een gebied wel gezien. Lermoos is het meest uitdagend van alle gebieden daar en rondom Berwang geef ik de voorkeur aan de piste bij Rinnen, maar voor de verbinding Berwang Rinnen moet je wel de straat over (Rinnen Berwang wel gewoon per piste bereikbaar trouwens). Als je nog vragen hebt let me know.

Ik ga bijna elk jaar in maart een weekend die kant op, maar als je ervaren skiër bent dan zou ik eerder in Bichlbach gaan zitten en de ene dag Berwang/Bichlbach doen en de andere dag Lermoos of Ehrwald. Met een dagje heb je een gebied wel gezien. Lermoos is het meest uitdagend van alle gebieden daar en rondom Berwang geef ik de voorkeur aan de piste bij Rinnen, maar voor de verbinding Berwang Rinnen moet je wel de straat over (Rinnen Berwang wel gewoon per piste bereikbaar trouwens). Als je nog vragen hebt let me know.

Marie90 op 25 dec 2019 07:58

dank voor je antwoord! De reden dat ik graag naar berwang wil is omdat het een ski-in ski-out is en je tussen de pistes overnacht. Voor zover ik weet zijn er geen vergelijkbare gebieden die dit ook hebben (die ongeveer net zo ver rijden zijn).

Damuls, Kleinwalsertal? Is niet echt ski in ski out (zoals in Frankrijk) maar je kan daar op veel plekken wel tussen de pistes overnachten (zoals in Berwang), waarbij je met een paar meter lopen wel de piste op kan.

Maar Berwang is ook prima, zeker als je makkelijk een ander gebiedje wil bezoeken.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Damuls, Kleinwalsertal? Is niet echt ski in ski out (zoals in Frankrijk) maar je kan daar op veel plekken wel tussen de pistes overnachten (zoals in Berwang), waarbij je met een paar meter lopen wel de piste op kan.

Maar Berwang is ook prima, zeker als je makkelijk een ander gebiedje wil bezoeken.

Roy83 op 25 dec 2019 09:03

Ja damuls lijkt me top, maar daar ligt de prijs nog een stuk hoger helaas…

Dat is wel waar inderdaad. Maar goed, Berwang is echt prima en leuk voor een paar dagen, zeker icm Lermoos en/of Ehrwald. Sneeuw is echt geen probleem.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie