Tips voor eten, supermarkten, bars, etc.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Deux Alpes

Hey lieve mensen!

Over 2 weekjes (13 december) ga ik samen met een groep vrienden naar les 2 alpes.

We hebben er super veel zin in maar zijn er nog nooit geweest. Daarom vroeg ik me af of er mensen zijn die al vaker naar dit gebied zijn geweest en wat tips & tricks voor ons hebben. Vooral benieuwd naar waar we (enigzins) goedkope supermarkten/slijterijen kunnen vinden, wat de leukste bars zijn en welke pistes aan te raden zijn voor beginners en (een beetje) gevorderden.

Alvast heel veel bedankt voor alle antwoorden!

*bericht bewerkt door moderator op 30 nov 2014 16:07: Skigebied toegevoegd, in goede subforum geplaatst

Misschien handig om het skigebied in de titel te vermelden?

❄️

Och ja natuurlijk! Glad vergeten, is er een manier om dit aan te passen? Ik kan het op mn telefoon niet vinden

Moeten de admins doen ;)

❄️

Wat betreft eten kan je het een en ander vinden op de gebiedspagina’s hier op de site. https://www.wintersport.nl/skigebieden/deuxalpes/restaurants…

MAND!

Afgelopen seizoen daar geweest en er is zat te vinden voor de beginner. Nadeel is wel dat er maar een heel beperkte mogelijkheid is tot afdalen, namelijk een zwarte piste of een groen geitenpad dat je liever niet wilt nemen (veel ijs, en erg druk). Afgezien daarvan is het prima uit te houden voor beginners. Het gebied is zo groot dat er genoeg te vinden valt. Wat betreft supermarkten heb ik er slechts 1 gezien maar er zullen er vast wel meer te vinden zijn. Wat betreft de ApresSki kan ik je helaas niets vertellen. Ben niet zo’n groot liefhebber er van en we zaten er redelijk buiten het seizoen, waardoor het dorp relatief stil was.

Thanks! Paulvw

Zwart is voor ons nog wat ambitieus maar mooi dat er afgezien daarvan voldoende te vinden is.

Après ski zal wel goed komen, er zijn vast nog wel meer jongeren in het gebied

Ipv de geitenpaden en zwarte dalafdalingen, kun je natuurlijk ook met de gondel naar beneden ;)

❄️

Ik heb onlangs gelezen dat er een aangepaste dalafdaling is gemaakt die wel voor veel skiërs te doen is.
Of die blauw of rood is weet ik niet, maar het moet ergens terug te vinden zijn.

Hen48

Er is helemaal aan de achterkant van het gebied ook nog een rode dalafdaling die zelfs voor beginners wel te doen is (érg breed!). Qua aprés ski is er eigenlijk maar één tent die direct aan de piste los gaat, en dat is de Umbrella Bar.

Verder kun je 's avonds in het dorp je lol op. Zorg wel dat je in Les Deux Alpes 1650 zit, daar zitten met afstand de meeste bars. Er is een gratis ski bus van en naar Les Deux Alpes 1800, maar die rijd niet meer als pubs en discotheken sluiten ;)

Ah top! Volgens mij zitten we dan aan de goede kant! Super bedankt voor alle reacties! Ik krijg er steeds meer energie zin in :D

Ik zou ook een keer bij de Pano bar gaan kijken boven op de berg. Echt belachelijk hoge prijzen maar ik vond het wel een vet feest. Zoek maar eens op op YouTube , je bent belachelijk veel geld kwijt als je daar een paar uurtjes verblijft maar ik vond het voor één middag wel de moeite waard.

Neem wel de lift naar beneden! ik ging eigenwijs boarden en achteraf was dat zeer onverantwoord, veel te lange afdaling in de schemering met een bakkie op. Ook nog de verkeerde piste gepakt en een pleuriseind moeten lopen maar dat was denk ik de straf voor het boarden onder invloed.

De après ski komt laat op gang maar 's avonds laat is het erg druk in het dorp.

Die zwarte afdaling is overigens niet zo heel lang en moeilijk en als je een beetje kan skiën of boarden zou ik de optie overwegen om die toch eens te proberen. Mijn vrienden die nog niet zo lang boarden als ik kwamen er ook met normaal bochtjes draaien vanaf en dat scheelt een hoop ergernissen tov dat geitenpad.

🏂

Ik zie in een reviews wintersporters van jl. augustus inzake Les Deux Alpes dat toen inderdaad werd gewerkt
aan een nieuwe blauwe dalafdaling die bij de Jandri lift uitkomt. Dat is zeer centraal in het
dorp. Die afdaling zou het nu begonnen seizoen klaar moeten zijn. Het geitenpad behoort dan
voor velen tot het verleden.

Hen48

Plaats een reactie