Graag wat Tips

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Deux Alpes

In maart vertrekken wij naar les deux alpes voor een shortski. Aangezien wij daar maar 3 of 4 dagen verblijven, wil ik wat voorbereid zijn hierop.
Wij zijn een minigroepje van 2 (ik en een maat van mij).

Zijn er mensen die daar ook zijn het weekend van 13 maart?

Wat zijn de must-see places ? UItgaan, eten , terrasje …
Maar ook qua pistes ? Aanraders ?
Mijn maat is een vergevorderde skiër (ex-instructeur ook).
Ik ben een gemiddelde snowboarder (stijl: all mountain freestyle en soms wat off-piste). Voor de off-piste heb ik gehoord dat het aansluitend gebied La grave beter is ?

Alle tips zijn welkom.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Niemand ?

Ook tips naar beste route of te vermijden punten langsdaar vanuit Belgie ?

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

@maartenvc
Qua eten kan ik je hotel Le Sherpa aanraden.
Van de pistes heb ik helaas niet veel mee kunnen maken, maar vermijd wel het lange groene pad die terug naar het dal gaat!

@Nipper

Ik had al wat gelezen over het lange groene dalpad, zeker als snowboarder is dat soms vervelend als je op een doodpunt komt of moet stoppen door iemand anders. Maar indien het moet wil men maat mij steeds een sleepje geven aan zijn skistok :p.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Vermijd inderdaad de ellenlange groene slow zone terug naar het dorp, (file-skiën met trage noobs… jakkes), helemaal aan de andere kant heb je een rode piste naar beneden, en anders is er nog een leuke zwarte in het midden. Een aanrader is de ondergrondse trein nemen helemaal naar boven op de gletsjer, beter dan de lange anker-sleeplift. Zeker voor een snowboarder. Daar start een rode piste die de moeite is (dacht ik). Het gebied is zeker top en je vindt er makkelijk je weg.
Een must is de Pano Bar op de berg, vanaf 15u draait er een DJ tot iets voor 17u. Dan kan je nog naar beneden skiën of met de cabinelift naar beneden. Qua uitgaan heb je genoeg leuke bars en discotheek L’Avalanche. Weet niet hoe het daar is in maart, was er vorig jaar met nieuwjaar.

Mocht je naar La Grave gaan zorg dan wel voor de nodige spullen, tas, 3 eenheid etc. Liever nog, ga daar alleen met een gids de berg op. Mooi skiën en boarden daar maar het is niet een standaard skigebied.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Plaats een reactie