Toptips gezicht

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Gets

Iemand die wat tips heeft voor het skigebied van Les Gets / PDS ?
Nemen de grote skipas en zijn van plan hele gebied te doorkruisen. Echte aanraders van pistes en/of pistehutten waar je lekker iets kan eten en drinken zijn altijd welkom.
SHOOT!

Volgensmij is hier al veel te vinden:
https://www.wintersport.nl/skigebieden/portesdusoleil/forum/…

Anders even de gebiedspagina van Portes du Soleil opzoeken op deze website, en dan onder “topics” kijken. Is in ieder geval al best veel over geschreven :). Teveel om zo op te sommen.

Stay frosty

Meeste reacties zijn van aantal jaren geleden , daarom opnieuw de vraag gesteld ;)
Ook reeds alle topics al gelezen.

*bericht bewerkt door jessedeconinck op 26 okt 2019 13:59

Vraag je vraag in die topic opnieuw

May the ski force be with you !!

Mijn beste tip : maak veel kilometers, dan ontdek je die mooie pistes vanzelf. Wat hutten betreft, ga je neus achterna, vanaf een uur of elf ruik je wat de pot schaft. ruik je alleen frituurlucht, ski door. Mijd grote vreetschuren op ‘kruispunten’ en bij grote liften. Ontdek je eigen pareltjes, dat blijft uiteindelijk het leukst.

Meeste reacties zijn van aantal jaren geleden , daarom opnieuw de vraag gesteld ;)
Ook reeds alle topics al gelezen.

jessedeconinck op 26 okt 2019 13:25

Meeste tips en tops zijn denk ik nog wel actueel genoeg. Het is volgensmij niet zo dat het hele gebied ineens anders is na een paar jaar 😬

Stay frosty

@Siard

Je zou er soms van versteld staan hoezeer sommige plaatsen/gebieden… zijn veranderd.

Born to run. B.S.

Thanks @dan58 , ik volg je.
Je moet maar bediend worden door een seizoensarbeider die een slechte dag heeft , en we spreken al van onvriendelijke service.
Ik had gewoon graag veel meningen gehad.
Ik ga ondertussen ook al even mee in de ski-industrie , weet wel wat te verwachten. Was gewoon op zoek naar de verborgen pareltjes zoals we deze kunnen zien op de snowshow.

@siard , op je profiel is te zien dat je al vele jaren in dit gebied bent geweest , had van jou meer input verwacht. Met je 24 jaar zo kort door de bocht gaan, foei foei.
Constructieve antwoorden graag 😉

Hahaha ik ben inderdaad wel een heel aantal keer in PDS geweest, maar afgelopen jaar niet meer. Vandaar dat ik eerst die tips wilde geven, i.p.v. alles weer opnieuw te schrijven (iets met geen dubbel werk doen). Maar oké, hierbij een aantal tips die ik ook in dergelijke topics eerder gegeven heb:

In het Les Gets/Morzine gebied heb je een heel aantal leuke pistes, mijn favorieten:

  • rode dalafdaling Melèzes (Les Gets). Heerlijk glooiende piste met steilere stukjes. Vooral aan het begin van de dag een heerlijke piste;
  • rode piste Tulipe (onder Ranfoilly lift). Idem als bovenstaand (deze is voor iets minder gevorderden ook prima te doen. Alleen eerste stukje is even best steil);
  • eigenlijke elke piste in de kom tussen de Ranfoilly lift en La Rosta;
  • voor meer uitdaging moet je richting de Chamossière gaan. Eventueel als je de lift uitkomt omhoog klimmen (zonder ski's!) Voor een prachtig uitzicht! Vooral de rode piste vanaf deze lift is erg fijn. Bij harde wind wil deze lift wel eens sluiten;
  • als je de tijd hebt, steek in Les Gets over (lopend door dorp ca. 5 minuten) naar Mont Chery. Heerlijke (uitdagende!) pistes. En vaak rustig omdst niet veel mensen de oversteek maken;
  • Rode piste La Chamois is ook een heerlijke carve-piste.

Wat betreft eettentjes kan ik La Grand Marmotte onderaan de Troncs/Charniaz/Têtes lift aanraden. Ook bovenaan de La Rosta kan je in beide tentjes goed eten.
Qua après-ski kan ik je niet zoveel aanbevelen, gezien wij in St. Jean-d'Aulps verbleven en daar niet zoveel te beleven was. 😆

Hoe relevant de tips nog zijn weet ik niet, want ik ben afgelopen jaar er niet geweest en ga dit jaar ook niet naar PDS…

Tevreden @jessedeconinck ? 😜

*bericht bewerkt door Siard op 27 okt 2019 10:53

Stay frosty

Top!

Zit meestal aan de kant van Champéry, dus de les gets kant is wel echt een flinke dagtocht en kom ik niet zo vaak. Pistes boven Avoriaz vind ik altijd erg mooi, les crosets zijn ook mooie pistes, maar erg ver vanuit les gets. In Avoriaz zelf zit ook een erg goede italiaan.

Richting chatel ook mooie pistes en bovenin ook goede restaurantjes.

Plaats een reactie