Skileraren in LM bekend? Prive of toch beperkte groepsles?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Menuires

Nog goede skileraren die jullie kennen en komende week in Les Menuires beschikbaar zijn? Komende week vanaf maandagmiddag t/m donderdag.

PRIVELES OF TOCH GROEP?
Wil zelf misschien toch 1 of 2 uurtjes prive of beter toch 1 of 2 halve dagen in groep? maar weet niet of priveles handig is om samen met reisgenoot te doen… verschillen niet heel veel van niveau maar toch wel wat…is dat te doen voor een priveles voor de leraar? Wil hem dan mee laten profiteren vd les die ik regel. Zelf zou hij het nl. toch niet doen…denk dat hij het achteraf toch wel fijn zal vinden.

Mijn reisgenoot (niveau 5 maar wil eigenlijk liefst rechtdoor en niet echt wens om beter te worden)
Wil zelf iets meer uitdaging en technisch beter worden… (niveau 6 richting 7)
@Skifan @Hulst @Freerider

*bericht bewerkt door MauriceSki op 26 jan 2018 18:57

Ik zou eens bij Pro Neige luisteren. Kleinere organisatie, kleinere groepen, deels Nederlands talig. Overigens zie ik bij alle skileraren die ik de afgelopen week bezig heb gezien, de nodige passie en betrokkenheid. Vooral bij de enorme hoeveelheden kleintjes is dat machtig om te zien.

Hen48

@MauriceSki
Er zijn geen slechte leraren (uitzonderingen daargelaten) er zijn leraren die een cliënt goed of minder goed liggen. Ik denk dat jij je wensen kenbaar moet maken. Het makkelijks gaat dat dat bij Prosneige omdat daar altijd iemand aanwezig is die NL spreekt.
Overigens moet je er rekening mee houden dat bijna alle leraren in de ochtend en middag met een groep op pad aan. Deze groep is dus alleen tussen de lessen beschikbaar voor privéles.

bon ski

@MauriceSki
Er zijn geen slechte leraren (uitzonderingen daargelaten) er zijn leraren die een cliënt goed of minder goed liggen. Ik denk dat jij je wensen kenbaar moet maken. Het makkelijks gaat dat dat bij Prosneige omdat daar altijd iemand aanwezig is die NL spreekt.
Overigens moet je er rekening mee houden dat bijna alle leraren in de ochtend en middag met een groep op pad aan. Deze groep is dus alleen tussen de lessen beschikbaar voor privéles.

skifan op 26 jan 2018 19:20

Is het dan een optie om bijv 2 middagen bij een groep aan te haken? Of doen ze in LM alleen pas vanaf 3 of meerdere dagen dat je kunt deelnemen aan een groeples? En moet dat dan ook een volle dag?

Deze vragen iig ook op mail gezet naar Prosneige Les Menuires

Plus aanvullend ook wensen kenbaar gemaakt.
Zal jullie op de hoogte houden…

*bericht bewerkt door MauriceSki op 26 jan 2018 20:25

Ik kan je Laurent Krauss via de ESF in LM aanraden voor privéles. Grappige en aardige vent maar ziet tegelijkertijd alles. Geeft aanwijzingen op een leuke manier.

Winter is coming

@MauriceSki
Ik heb je een privé bericht gestuurd nav je vraag over skileraren.

bon ski

Aaahhhhhhhh ik weet het ff niet meer :)

@MauriceSki

Is het dan een optie om bijv 2 middagen bij een groep aan te haken? Of doen ze in LM alleen pas vanaf 3 of meerdere dagen dat je kunt deelnemen aan een groeples? En moet dat dan ook een volle dag?

Zal jullie op de hoogte houden…

MauriceSki op 26 jan 2018 20:15

Prosneige Les Menuires heeft me gebeld.
Eigenlijk mail van mij blijkbaar niet eens (de tijd gehad om?) de details gelezen… jammer

Kort samengevat -->
Priveles advies wel minimaal 2 uur per keer te pakken liefst 3 uur.
Prosneige gaf me zojuist telefonisch aan met 2 personen en ons niveauverschil echt niet voor prive te moeten gaan gezien dan vooral aandacht naar de minst ontwikkelde skiër zou gaan. 😞
Dus advies groepsles --> (dan wel alleen mogelijk om op zondag of maandag te starten) Daarna aanhaken bij groepsles totaal geen optie bij Prosneige 😞

Verlengde versie—>
Nu komt mijn probleem … had ik al duidelijk in de mail gezet… wij zijn er pas maandagmiddag op zn vroegst en vertrekken vrijdag weer… ik weet dus niet of ik maandag de groepsles haal en of dat wel sociaal gezien wel lekker voelt gezien we maandag pas inchecken.

Daarnaast kan het blijkbaar niet dat je start in groep A3 en dan terug gaat naar A2 maar wel andersom.
Advies is dus A2 op maandag starten. Daarna aanhaken bij groepsles totaal geen optie bij Prosneige :(
Gaf aan dan wel 160 te moeten betalen terwijl op de site 155 staat… en dan ook nog voor minder dagen …:(

Ik ben nl. terughoudend voor A2 gezien sommigen misschien pas 2 weken skiles hebben gehad en ikzelf eind 2 begin/richting 3 zit. (Prosneige 2/3) ESF zit ik 3rd degree op blauwe en niet te moeilijk rode pistes… maar als het te steil of te ijzig wordt (moeilijk rood of zwart) dan kan/wil ik dat niet meer op snelheid (ivm veilige buffer) …

Als de A3 groep op zondag begint en ik op maandag A2 start en het blijkt dat ik beter naar A3 over kan, dan kan ik dinsdag pas aanhaken. Daarna is het verschil tussen 2 en 3 volgens mij al een stuk groter geworden dan dat je maandag in 3 start (gezien ze zondag ook al onderweg zijn geweest)

Lijk dus uit 1 vd onderstaande opties te moeten kiezen;

  • Prosneige Priveles maar apart (weet niet of ik in mn 1tje deze keer die 100 wil uitgeven of dat ik een andere keer terugkom voor meer dagen en 1.5 keer de prijs betaal en dan hele week halve dagen in een groep)
  • Groepsles Prosneige maar alleen als ik maandag tijdig daar ben (maar dus dilemma of ik wel het beste moet starten in Prosneige A2 groep)
  • via ESF toch de priveles probeer aan te vragen voor 2 personen voor 2 uur daarna kijken hoe verder
  • Deze keer geen les… (zelf filmpjes youtube kijken en in stappen leren/oefenen + afkijken van skileraren op de pistes :) )

Groepsopties (alleen zondag of maandag aansluiten) ESF lijken mij dan hetzelfde ook al vraag ik het nog wel even na…

Via Annie-S in ander topic dit advies…

Ik zou voor een les een privéles boeken. Ik heb van de week sinds jaren een privéles genomen en je krijgt in de 1 1/2 uur meer aandacht dan in een groep de hele dag. Verder heb ik samen met een vriendin de les geboekt en zij skiet vele malen beter dan ik en dat was geen probleem. Wat wel kan verschillen is dat jullie verschillende zaken willen verbeteren dus daar kan je over nadenken. Wij hebben les gehad van Laurent Krauss een man die goed Engels spreekt en goed kan uitleggen wat je moet doen. Mijn medeskieers zagen in ieder geval progressie. 😏
Annie-s op 26 jan 2018 21:50

via skifan ook advies priveles

Aaahhhhhhh keuzes keuzes keuzes…

*bericht bewerkt door MauriceSki op 27 jan 2018 18:08

Inmiddels was de keuze makkelijk want van de 3 opties was alleen Laurent Krauss er deze week. Alleen vandaag tussen lunch nog tijd… gisteren geboekt

Toen met zn 2en les genomen en niveau pistes ook aangepast aan mijn reisgenoot wat ik prima vond. Toch nog genoeg tips waar ik ook wat mee kon.

Ook bleek bij ESF toch mogelijk (wss ivm kleine groepen in de middag) om per middag groepsles te plannen. Ook dus later instappen en per dag (32 euro) betalen.
NOTE: voor groepsles level 3 wel de L3V skipas.(vandaag dan niet maar gisteren en morgen wel weer)

Na de priveles die van 1230 tot 1400 was gelijk door naar de groepsles. Gisteren gaf ESF aan dat Laurent Krauss tijdens priveles kon aangeven of het groep 2 of groep 3 moest worden… zo gezegd zo gedaan…
Groep 3 it was :) :)

Wat een super dag en persoonlijk gaafste skiuren ooit :)

Thanks @skifan @Annie-s @MiTi

*bericht bewerkt door MauriceSki op 30 jan 2018 22:05

Wat super dat je zo’n fijne dag hebt gehad @Mauriceski!
En fijn dat je bij de ESF per middag groepsles kon plannen. Eind maart ben ik weer in LM en dan ga ik zeker weer een priveles bij Laurent plannen. Fijne en goede instructeur, dat heb je nu ook zelf ondervonden. 😃
Oja, als je een keer in de namiddag priveles wil via de ESF ipv tussen 12.30/14.00, dan moet je ‘s ochtends rond 9.30 naar het kantoor in Croisette gaan. Dan weten ze of en welke leraren er “over” zijn om vanaf 14 uur priveles te geven.

*bericht bewerkt door MiTi op 30 jan 2018 22:34

Winter is coming

En ook ik ga straks weer een skiles plannen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet en veel plezier! ⛷🌞

Plaats een reactie