Lofer krokusvakantie regio noord 2016

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lofer

Door schoolgaande kinderen voor het eerst gebonden aan de krokusvakantie om op wintersport te gaan.

Wie heeft er ervaringen in Lofer.
Wie gaan er naar Lofer in de periode 27 februari tot 5 maart 2016?

Groet,
Eric

*bericht bewerkt door moderator op 24 sep 2015 10:10: In goede subforum geplaatst

We gaan er komende winter niet naar toe, maar zijn er afgelopen winter wel geweest, ook in de krokus, regio Noord.

Het is een mooi gebied voor gezinnen met kleinere kinderen. Je hebt de keuze uit 2 skischolen, wij hebben gekozen voor Sturm, en dat is prima bevallen. Leraren spreken allen (tenminste, degenen die ik gesproken heb) Nederlands. Kinderland ligt naast het bergstation van de lift, en van daaruit kunnen degenen die niet lessen verschillende kanten de berg op, of de dalafdaling nemen.

Het gebied is niet al te groot, dus als je een gebied zoekt waar ook de kilometervreters uitdaging zoeken, zou ik het niet direct aanraden. In een beetje tempo heb je in 2 dagen alle pistes wel gehad, maar ze zijn leuk genoeg om het een weekje uit te houden.

Hoi @Ericdek: Ik ben er ook afgelopen winter geweest (en ga deze winter weer!). Wij komen uit het zuiden en zijn dus door de kinders gebonden aan de carnavalsvakantie.

Om te beginnen: Vooral voor de jongere kinderen is het echt geweldig. Wij hebben ook onze dochter bij skischool Sturm op les gedaan. Een goede ervaring. Zijn ze al wat ouder en echt kilometervreters, dan is het gebied misschien te klein voor ze.

Let er wel op dat je 's morgens op tijd bij de lift bent, anders is het aansluiten in de file. De rest van de dag zijn de wachtrijen overal acceptabel. Het gebied is niet heel groot (in principe kun je alle pistes in 1 dag skiën), maar je kan je er prima vermaken. De moeilijkheidsgraad is niet heel erg hoog (op enkele kleine uitzonderingen na). De dalafdaling is leuk, maar wel voor gevorderden (en met kinderen is het belangrijk dat ze zich veilig gedragen op de skiweg, daar wil je niet afvallen). Waidring is slechts op 10 minuten rijden, dus voor meer pistes kun je ook daar terecht (ik weet eigenlijk niet of er combi-liftpassen te krijgen zijn).

Wat mij vooral op viel vorig jaar in Lofer is de wat meer relaxte sfeer dan in andere gebieden in het drukke seizoen. Dat vond ik erg prettig!

Veel plezier met het zoeken naar een wintersport.

Ik sluit me 100% bij bovenstaande reacties aan! Met name bij de eerste gondel in het dal is het 's ochtends na 9:00 uur behoorlijk druk, dus zorg dat je op tijd in de rij staat! Aansluiten na 9:00 uur kan er voor zorgen dat je pas na 10:00 uur helemaal boven bent. Mochten je kinderen iets ouder zijn en kilometervreters zijn, dan kan het gebied met 40-50 km na een paar dagen te klein zijn.

Sturm en Herbst zijn beide vrij goed, veel Nederlandse leraren (iets meer bij Sturm dan bij Herbst) en het niveau is ongeveer gelijk.

It's all about believing!

Leuk klein familie en kindvriendelijk skigebied, vriendelijke liftprijzen. Goede skischolen in Lofer, heb zelf voorkeur voor skischool Herbst. Lofer, zul je zeker met wat jongere kinderen geen spijt van krijgen.

Wij gaan ook in deze week naar Lofer.
Vorig jaar was onze eerste keer daar, en toen ook voor de eerste maal gebonden aan een schoolvakantie. Wel iets drukker dan we gewend zijn, maar dat zal overal het geval zijn.
Eerste keer les voor de kinderen, bij Sturm, was goed en prima verzorgd. Het is een leuk & klein skigebied.
Al met al goed bevallen.

Wij gaan ook komende week voor het eerst naar lofer ben heel erg benieuwt zijn jaren lang naar zwitserland gegaan (sorenberg).
Heeft iemand nog tips voor ons en leuke restaurantjes waar je s´avonds lekker kunt eten.
Ben heel erg benieuwt gaan met 9 waarvan 3 kinderen 14,14,15 die al aardig kunnen skieen.

Plaats een reactie