Tips voor leuke gebieden (gebiedjes) in de buurt van Maria Alm.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Maria Alm

Hoi allemaal,

Wij gaan van 21 t/m 28 dec. naar Maria Alm en nu heb ik inmiddels alweer het nodige uitgezocht. Echter hoor ik graag uit eerste hand de beste tips voor in en rondom Maria Alm van jullie.

Zoals in de titel al te lezen is, ben ik benieuwd wat nou echte aanraders zijn als aanvulling op het skigebied Hochkönig. Wij houden er namelijk van om lekker gas te geven op de piste, dus verwachten we het gebied wel vrij snel te doorkruisen. Hierdoor hebben we alle gelegenheid om nog naar andere gebieden(tjes) te rijden voor een leuke dag skiën.

Tot nu toe willen we sowieso een dag naar Zell am See/Kaprun.

Verder ben ik benieuwd of er nog aanraders zijn voor 1ste kerstdag in Maria Alm. Het is voor ons de eerste keer dat we met kerst in Oostenrijk zitten, dus eigenlijk geen idee wat er aan gedaan wordt (behalve lekker eten).

Uiteraard zijn leuke/mooie piste tips, etc. voor het skigebied Hochkönig ook van harte welkom. Nu we er toch zijn willen we natuurlijk niks missen haha.

Bedankt alvast,

Jeff.

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 06 okt 2019 20:48

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik denk dat @Elly3 wel wat tips heeft in Hochkönig.

Lofer is ook niet zo ver weg? En Hinterreit misschien meepakken?

Mr. Slow

Ga zeker een keer de Königstour skiën, maar neem dan ook de liften nog een keer en de pistes die daar naast liggen extra. Lunchen onderweg is geen probleem er zijn vele authentieke hutten waar je heerlijk kan eten, kijk hiervoor even op https://www.wintersport.nl/skigebieden/hochkonig hier kun je ze vinden.
Ook staat er een filmpje van het skigebied.
Boven bij de Aberg heb je twee skiroutes, ook leuk om te doen.
Denk er aan dat als je naar Zell gaat dat je en andere skipas nodig hebt voor die dag of je moet de salzburgercard nemen, kijk even naar het verschil voor een dag pas en de grotere skipas.
Wij zijn vanaf ons huis in een kwartier bij Dorfgastein/ Kleinarl. 25 min naar Badhofgastein/Badgastein en Alpendorf met Wagrain/Flachau. Deze zitten wel bij de ski Amade pas. Reken vanuit Maria Alm 20 min meer. dus iets verder dan Zell maar ook minder druk.
Wat Kerst betreft, de Oostenrijkers zitten dan thuis, er wordt ip niet buitenhuis iets extra’s gedaan. Kan niet in jullie portemonnee kijken anders kun je wat bespreken bij “Sepp” https://edersepp.com/ wel iets bijzonders voor de Kerst ;)
Apres ski kun je bij de Dengerlalm, en aan het beging van de dorfstrasse is ook een cafe met apresski.
Veel plezier in het mooie Hochkönigswinterreich.

Dienten Die Alte schule

Leogang? Ben er zelf wel benieuwd naar iniedergeval. In de zomer is het bikepark echt gaaf om te biken of om te kijken, een aanrader.

*bericht bewerkt door Boarder@79 op 06 okt 2019 21:37

Verder ben ik benieuwd of er nog aanraders zijn voor 1ste kerstdag in Maria Alm. Het is voor ons de eerste keer dat we met kerst in Oostenrijk zitten, dus eigenlijk geen idee wat er aan gedaan wordt (behalve lekker eten).

In Oostenrijk viert men vooral Kerstavond (24 december) en niet zo zeer Kerstdag (25 december). Wat ze specifiek in Maria Alm doen durf ik niet te zeggen. Als je in een hotel verblijft, zal daar zeker iets georganiseerd worden.

@Jeff, als je in Maria Alm zit, dan zou ik lekker een of meer keren naar Leogang rijden. Dat is een kwartiertje daarvandaan. Veel groter gebied dan Zell am See en ook dichterbij.
Kaprun zou ik alleen doen als daar de omstandigheden veel beter zijn dan in de andere gebieden. Als je veel kilometers wil maken dan ben je daar volgens mij zo klaar.
Je kan ook voor de uitdaging gaan in Hochkonig. Ik heb de Koningstour wel eens twee keer op een dag gedaan. Lukt je makkelijk als je een beetje door skiet. Ik zou dan alleen iets ‘smokkelen’ door in Mulbach niet de rode/blauwe 1 te nemen, maar de zwarte 1. Dat is een mooie afdaling, maar die zit niet in de Koningstour.

Peter Pos

Leogang is zeker de moeite, maar laat bij voldoende sneeuw Zell am See/Kaprun maar links liggen. Veel te vol daar.
Als je niet vies van rijden bent is de Steinplatte iets leuker dan Lofer, maar ga daar alleen heen bij voldoende sneeuw. Anders dus alsnog de Kitzsteinhorn op. Maak daar dan ook de tocht door de tunnel, te bereiken vanaf de middelste etage van het toprestaurant.

*bericht bewerkt door moderator op 07 okt 2019 12:49

Hou er rekening mee dat op 24 december, Heiligenabend, de liften ook eerder sluiten, wij hebben meegemaakt dat er om 15.00 geen lift meer ging en we dus een heel stuk moesten lopen.

Bedankt voor de tips tot nu toe! Hochkönig en de de koningstour staan uiteraard op de planning. Leogang heb we inmiddels ook in overweging, maar dat heeft geen prio omdat we dat gebied al eens gehad hebben.

Kaprun en Zell am See nog niet, dus die willen gewoon een keer bezoeken om eens te kijken hoe het daar is.

Ik zal een eens even gaan kijken naar Lofer, Steinplatte, Dorfgastein/kleinarl en Badhofgastein, etc. Heerlijk om zo in het voortraject lekker een beetje de skitrip rond te maken 😃

V.w.b. de kerst zal ik de tip van Sepp zeker onthouden! Maar wie weet heeft het hotel waar we zitten ook wel iets leuks georganiseerd.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@Elly3 Nog hartelijk bedankt voor je PB met info. Ik kan je op de 1 of andere manier niet terug antwoorden, dus dan maar even zo 😁

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Op tijd vertrekken naar Kleinarl en van daaruit naar Flachauwinkl en Zauchensee.

Thank God summer is over!

Op tijd vertrekken naar Kleinarl en van daaruit naar Flachauwinkl en Zauchensee.

Thank God summer is over!

@Lisa Bedankt, zal Zauchensee ook eens gaan bekijken!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Heeft iemand nog aanraders om te eten tijdens de Königstour. En is er nog een leuke tent die kaasfondue op de kaart heeft staan?

Aanraders qua eten voor Zell am See - Kaprun zijn ook van harte welkom.

Groeten,

Jeff.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Die Deantnerin is volgens mij een goede tent. @elly3 aanvullingen?

Mr. Slow

De Tiergartenalm in Dienten tijdens de koningstour is echt een aanrader.

Pinzgauer Hütte in Zell am See. Erg mooi uitzicht en eten is top en normaal geprijsd. Hangend aan een touw achter de sneeuwscooter weer terug na het eten.

Wel wat jaren geleden dat ik er was…

Ja idd De Deantnerin, deze ligt aan de Burgalm afdaling. Dan nog de Tiergartenalm, Zapfelalm onder aan de Kingscab, Schepplalm, onder langs de blauwe 1 naar Mulbach, Boven aan de Karbachbahn bij Mulbach de Karbachalm.
Steinbockalm boven bij Dienten richting Hintertal, Hochmaisalm ligt daar iets lager.
Bijna bovenaan bij de Schwarzeckbahn heb je de Thorau Alm. Boven bij Natrun Tom, Halverwege op Aberg heb je nog de Wastlalm en helemaal boven de Bergalm.
Dit zijn wel de hutten waar je het lekkerst kunt eten, authentiek, zowel oud als nieuw gebouwd, geen vreet schuren.

Dienten Die Alte schule

Wij gaan met kerst naar Maria alm, als ik de skischool voor de kinderen wil reserveren moet ik opgeven bij welke verzamelplaats ze willen starten. Ze gaan voor het 4e jaar op les.
Welke plaats is dan het best?

En waar kunnen we dan het beste samen lunchen?

Boven bij het midden station op de Aberg de skischool zit daar ook met beginners, de kids die al kunnen skien kunnen daar gelijk weg. Daar zit ook de Bärhutte waar jullie dan kunnen lunchen

*bericht bewerkt door Elly3 op 21 nov 2019 23:06

Dienten Die Alte schule

Het leukste van de Deantnerin is dat je daar zomaar Elly3 in het echt kunt ontmoeten. Dat is mij een keer overkomen :). En verder is dat inderdaad ook gewoon een aanrader.

@Elly3
Bedankt voor de info.

Bedankt voor alle tips, ik krijg nu al zin om te gaan eten 😃

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Het leukste van de Deantnerin is dat je daar zomaar Elly3 in het echt kunt ontmoeten. Dat is mij een keer overkomen :). En verder is dat inderdaad ook gewoon een aanrader.

Anki op 21 nov 2019 23:12

Je kunt @Elly3 overal tegenkomen hoor !!!
Vooral in de Dorfstub’n ;-)

Peter Pos

Dat komt omdat jij daar dan ook altijd zit @peterpos :D
Ja was even leuk om je daar ontmoet te hebben @Anki

Dienten Die Alte schule

@Jeffvdv vooruit dan eentje met plaatjes kun je helemaal watertanden :D
https://www.facebook.com/hochkoenig.at/videos/14136802621235…

Dienten Die Alte schule

@Jeffvdv vooruit dan eentje met plaatjes kun je helemaal watertanden, dus ook de kaasfondue :D
https://www.facebook.com/watch/?v=1413680262123555

Ps @admin willen jullie vorig bericht er uit gooien ik kan het niet storneren ;)

*bericht bewerkt door Elly3 op 25 nov 2019 12:12

Dienten Die Alte schule

@Elly3 Bedankt, nu zit ik helemaal te watertanden idd 🥶 Zin om te gaan!

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 25 nov 2019 18:33

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Oh @Elly3, @DT85 Wil graag weten bij welke hut de kaasfondue aan te raden is… In het filmpje wordt het (na vele malen kijken haha) nog niet echt duidelijk 😬

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Jeetje @Jeffvdv dat weet ik ook niet, eet nooit kaasfondue op de piste, zie wel dat de meeste gerechten bij de Deantnerin zijn :D

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie