Mayrhofen 2017

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Hallo!

Ik ga 17 februari 2017 voor het eerst naar Mayrhofen en ga zeker de eerste 3 dagen een les nemen aangezien dit mijn 3e wintersport wordt.

Ik ben wel een beetje ongerust geworden na veel reacties over de drukte daar en vele dronken mensen? Is dit echt zo erg?

Wij houden zeker van een biertje en van wat ambiance maar we gaan vooral voor fijne skidagen! Ons hotel zit wel net buiten het centrum.

Waar kan ik het beste les nemen?

Hallo!

Ik ga 17 februari 2017 voor het eerst naar Mayrhofen en ga zeker de eerste 3 dagen een les nemen aangezien dit mijn 3e wintersport wordt.

Ik ben wel een beetje ongerust geworden na veel reacties over de drukte daar en vele dronken mensen? Is dit echt zo erg?

Wij houden zeker van een biertje en van wat ambiance maar we gaan vooral voor fijne skidagen! Ons hotel zit wel net buiten het centrum.

Waar kan ik het beste les nemen?

Hallo!

Ik ga 17 februari 2017 voor het eerst naar Mayrhofen en ga zeker de eerste 3 dagen een les nemen aangezien dit mijn 3e wintersport wordt.

Ik ben wel een beetje ongerust geworden na veel reacties over de drukte daar en vele dronken mensen? Is dit echt zo erg?

Wij houden zeker van een biertje en van wat ambiance maar we gaan vooral voor fijne skidagen! Ons hotel zit wel net buiten het centrum.

Waar kan ik het beste les nemen?

Lonnie83 op 12 jan 2017 21:06

maak je geen zorgen! Dat was de kerstperiode daarnaast heb k weinig dronken skiers gezien

Hoi @Lonnie83,

Vorig jaar ook geen last van dronken mensen gehad. Qua wachtrijen viel het ook reuze mee! Kortom, veel plezier en laat even weten hoe jullie het is bevallen.

Oke dankje voor jullie reactie!
Ik zal mijn ervaring hier delen met jullie:)

Wij rijden met 2 personen met de auto naar Mayrhofen voor de week van 4 febr tm 11 febr.
We kunnen nog 1 of 2 opstappers gebruiken. Belangstelling?

Ik ga in de carnavalsweek naar Mayrhofen. Mijn kind van 4 gaat dan voor de eerste keer lesnemen. Zijn deze lessen ook boven op de berg? En dan Ahorn of Penkenkant? Of bij voldoende sneeuw ook onder in het dal? Ahorn heeft wellicht het nadeel gondel omhoog, kind op les, gondel naar beneden voor richting groter gedeelte Penkenbahn. Reisgenoten gaan de zwarte 5 niet nemen, mits deze dalafdaling open is.

Als het boven op de berg is, hoe lang van te voren adviseren jullie dan om bij de gondel te zijn. bijv 30uur wachten en 15 minuten gondel = minimaal 45minuten ‘extra’ reistijd.

Welke skischool raden jullie aan? In een ander forum lees ik Mayrhofen3000 of SMT en wordt er over de Ski pro Austria/ Roten Profis niet zo goed gesproken. maar dat is inmiddels ook 2 seizoenen geleden. https://www.wintersport.nl/dorpen/mayrhofen/forum/topic/4845…

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Penkenbahn zal door de vernieuwde liften minder wachttijd hebben dan vroeger, maar les is altijd boven dacht ik. Je zult dan zelf moeten zorgen op tijd boven te zijn. Wellicht dat er ook skischolen zijn die op de Ahorn les geven

[quote]Ik ga in de carnavalsweek naar Mayrhofen. Mijn kind van 4 gaat dan voor de eerste keer lesnemen. Zijn deze lessen ook boven op de berg? En dan Ahorn of Penkenkant?
Les is zowel op de ahorn als op de penken op de berg. Ik zou geen les nemen op de ahorn. Is echt een klein gebied. Heen en weer naar de penken kost te veel tijd om op tijd terug te zijn voor de lunch.
Mede op basis van de forum, skiles voor onze kleine (ook 4 jaar) geboekt bij SMT. Verzamelen is om 9 uur beneden in het dal bij de penkenbahn of om 9.30 uur boven op de berg.

Ik ga in de carnavalsweek naar Mayrhofen. Mijn kind van 4 gaat dan voor de eerste keer lesnemen. Zijn deze lessen ook boven op de berg? En dan Ahorn of Penkenkant? Of bij voldoende sneeuw ook onder in het dal? Ahorn heeft wellicht het nadeel gondel omhoog, kind op les, gondel naar beneden voor richting groter gedeelte Penkenbahn. Reisgenoten gaan de zwarte 5 niet nemen, mits deze dalafdaling open is.

Als het boven op de berg is, hoe lang van te voren adviseren jullie dan om bij de gondel te zijn. bijv 30uur wachten en 15 minuten gondel = minimaal 45minuten ‘extra’ reistijd.

Welke skischool raden jullie aan? In een ander forum lees ik Mayrhofen3000 of SMT en wordt er over de Ski pro Austria/ Roten Profis niet zo goed gesproken. maar dat is inmiddels ook 2 seizoenen geleden. https://www.wintersport.nl/dorpen/mayrhofen/forum/topic/4845…

Veenhoorn op 17 jan 2017 16:38

Mijn kind ging op les bij SMT, leuke skischool en mijn dochter (van 7 toen) had ook toevallig een Nederlandse lerares. Er zaten wel wat buitenlandse kinderen bij (aantal oostblokkers). M’n neefje van 4 toen ging voor het eerst. SMT had les bovenaan de Penken. Je stapt de lift uit boven en loopt een klein stukje naar de pistes toe en naast/onder de Pilzbar zit de skischool met een eigen weitje voor de kleintjes, zag er leuk uit. De kleintjes hadden volgens mij 2 begeleiders per groep met onwijs veel geduld!! (m’n neefje was zeker toen niet 1 van de makkelijkste) Ik vond het een prima school en men spreekt in Mayrhofen al half Nederlands, omdat er heel veel Nederlanders daar komen.
Ga op tijd met de gondel mee! Toen ik er was, was er nog maar 1 gondel naar boven, nu zijn er 2, dat zal zeker schelen. Ik hou sowieso niet van haasten (en met kleine kinderen gaat dat ook nooit goed) en ben graag op tijd. Ik stond (met 1 gondel toen) al rond half 9/kwart voor 9 bij de lift. (appartement zat ook op 5min.lopen) Dan ben je zeker op tijd. Ik ging liever zelf met de kids omhoog, maar je kan ook beneden met de leraar verzamelen en dan gaan alle kids in 1 gondel omhoog. Dan worden ze er tussendoor gelaten en moet de normale rij wachten. Volwassenen kunnen nogal asociaal zijn en ik ging nogal breed staan, anders werden de kids geplet!! (daarom ging ik op tijd naar boven om dat te voorkomen, dat geduw en gedrang, vreselijk!). Lessen beginnen om 10u.
Lessen bij de Ahorn weet ik niet. Ik ben daar 1 dagje (laatste dag) geweest, leuke berg voor een dagje met een leuk funparkje voor de kids en niet druk, maar het is niet groot, een dagdeel heb je alles wel gezien. De dalafdaling heb ik toen niet gedaan, het was toen vrij warm (ook voorjaarsvakantie) en naast de piste was alles groen/gras. Je kon dus wel naar beneden, maar ik durfde dat niet aan, vanwege evt. steentjes e.d. in de afdaling en ik m’n ski’s niet wilde beschadigen.
Succes en veel plezier…ik vond het een leuk gebied, ook voor kinderen.

Wij gaan in maart naar Mayrhofen. Ben benieuwd welke liedjes er gedraaid worden in de Bruck 'n Stadl. Kan ik ze alvast lerwn meezingen. Ook een onderdeel van mijn voorpret. ?

*bericht bewerkt door Dennis12 op 27 jan 2017 09:06

Plaats een reactie