Tips skiegebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mittelberg (Vorarlberg)

Hai allen,

Ik ben op zoek naar een nieuw skiegebied in Oostenrijk wat goed aan te rijden is. Ik wil hier ook eens naar toe voor een weekend. Ik zie dat Voralberg het minst ver weg is.
ik zoek een leuk plaatsje, niet te groot met wat restaurantjes ed. Skiegebied hoeft niet reuzegroot te zijn +/-50 km. Kindvriendelijk met de mogelijkheid tot NL skiles voor kinderen. Wie heeft er tips en ervaringen. Er gaan ook mensen mee(oma’s etc) die niet skien en het is leuk dat deze vanuit het dal ook de piste kunnen zien.
Mijn vorige ervaringen zijn Fiss, Serfaus, Koningsleiten, Lanersbach allen leuk

Diedamskopf in Vorarlberg. 43km aan pistes van 800 tot 2000m. Het is sneeuwzeker. Of er nederlandstalige skiles is, weet ik niet.

Diedamskops ziet er leuk uit. Volgens de info is er ook NL skiles mogelijk.
Heb je daar genoeg appartementen etc.
Nog meer tips in die regio??
Of tips van mensen die ook niet zo ver rijden voor de wintersport, en daarbij bedoel ik geen Winterberg ed.

Flachau in Salzburg met de wagen autostrade afrit en je bent er en zeker Nederlandstalige skiles daar, ook veel gezellige restaurantjes. Aanrader vlak aan de piste Hotel Accord & Alpin.

RoCo

Damüls?

warth schrocken zeer modern, snelle liften
diedamskopf
damuls
met 3 taler pass

Flachau in Salzburg met de wagen autostrade afrit en je bent er en zeker Nederlandstalige skiles daar, ook veel gezellige restaurantjes. Aanrader vlak aan de piste Hotel Accord & Alpin.

Ronald op 1 mrt. 2012 23:11

Wel behoorlijk ver rijden hoor.

@Kc: Met 3-taler skipas kan je ook nog naar Damuls en Warth-Schröcken. Ik weet niet eens of dat hoeft.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

warth schrocken zeer modern, snelle liften
diedamskopf
damuls
met 3 taler pass

op 1 mrt. 2012 23:20

Warth zou ik niet doen 90% van de pistes ligt in de schaduw. Dan zou ik naar Diedamskopf of Mellau gaan.

Montafon is ook mooi.

"…" Warth zou ik niet doen 90% van de pistes ligt in de schaduw. Dan zou ik naar Diedamskopf of Mellau gaan. Montafon is ook mooi.

op 1 mrt. 2012 23:24

Daar zit de verklaring dat Warth-Schröcken sneeuwzekerder is dan Damüls en Diedamskopf.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Plaats een reactie