Vakantie 2018 - Hulp gezocht vakantie van maandag tot maandag

Dit onderwerp gaat over de bestemming Morzine

Na een tijdlang mee te lezen op dit forum, ontkom ik er toch niet aan om jullie hulp in te schakelen:

Ik ben bezig om de wintersportvakantie van mij en mijn vriendin te plannen. Beiden zijn we beginnende snowboarders, die vorig jaar voor het eerst (na 8 lessen indoor in Nederland) een week in de bergen zijn geweest. Dit smaakt ontzettend naar meer. Ook de keus voor het dorp/gebied was al gemaakt. We willen heel graag naar Morzine. Behalve dat we hier al regelmatig in de zomer zijn geweest, lijken de pistes ons ook heel erg geschikt voor ons niveau (brede pistes, veel blauw, weinig paden etc)

Tot dusverre geen probleem natuurlijk, ware het niet dat:

We helaas geen week van zaterdag t/m zaterdag vrij hebben, maar van maandag t/m maandag. Om precies te zijn van maandag 29 januari t/m maandag 5 februari. Dit maakt blijkbaar het (betaalbaar) boeken van een vakantie opeens een stuk lastiger.

Heeft iemand misschien tips voor ons? Het liefst natuurlijk tips die ervoor kunnen zorgen dat we toch lekker een week lang in Morzine (of misschien Avoriaz) kunnen zitten, maar inmiddels staan we ook open voor ander suggesties.

Hopelijk heeft er iemand een goed idee! Alvast bedankt!

Maandag t/m maand is inderdaad wel een stuk lastiger. Zondag tm zondag is vaak nog wel te doen. Dat is absoluut ook geen optie?
Abritel heeft wel een ruim aanbod in Frankrijk (o.a. in PDS) wellicht is daar nog wat te vinden? Evt. nog een mailtje naar de verhuurder met die vraag? En natuurlijk ook de aanvraag naar VVV’s.

Mocht je nog wat flexibel zijn denk ik dat maandag t/m zondag of boeken voor zondag t/m zondag en pas maandag aankomen betere opties geeft. Je mist dan wel 1 dag, maar je zou op zondag natuurlijk wel gewoon de piste op kunnen, einde dag richting huis rijden en nog ergens onderweg overnachten.

Dat is lastig…Ik denk dat je probleem is dat veel accommodaties alleen van zaterdag tot zaterdag aanbieden? Ik denk dat het nog een rustige week is, dus wellicht kun je wel iets vinden waar je van maandag tot zaterdag in kan? Of heel misschien tot zondag (sommige hebben de zondag als wisseldag, al weet ik niet of dat ook geldt voor Frankrijk).

Als je ergens tot zondag kan blijven, dan zou je ook zondag om 16 uur de auto in kunnen stappen, een paar uurtjes rijden en dan onderweg slapen? Buiten de skigebieden lukt het vast om een hotelletje te vinden.

Ik denk dat sowieso dit via de bookingssites wat lastiger wordt, misschien kun je rechtstreeks mailen met sommige hotels die bijvoorbeel vanaf 27 januari tot 10 februari nog kamers hebben? Die hebben in ieder geval plek…

Ik weet niet exact wat je zoekt, maar <a href=“https://wintersport.sunweb.nl/frankrijk/les_portes_du_soleil…”>dit bijvoorbeeld </a> heeft plek voor die 2 weken.

Ook op <a href=“https://www.booking.com/hotel/fr/maeva-residence-le-saskia-f…”>booking.com</a> is nog wel wat betaalbaars te vinden, of wordt dit al te duur?

edit: wat @Tiny-m zegt dus ;)

*bericht bewerkt door Roy83 op 18 dec 2017 16:13

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Er zijn wel enkele organisaties die een midweek aanbieden van maandag tot zaterdag.

b.v.
https://wintersport.sunweb.be/frankrijk/les_portes_du_soleil…

Glide on!

Engelse aanbieders (touroperators/chaleteigenaren) hebben wat vaker de zondag als wisseldag.

Nog een tip van heel andere orde: ik vond (ook snowboardend) de verbinding van Avoriaz naar Morzine vervelend, want vlak, dus veel steppen.
Uiteindelijk -met veel plezier- in het deel Les Gets / Morzine blijven hangen Daarom dit jaar geen hele Portes du Soleil pas maar een pas voor alleen Les Gets/Morzine.

Plankje beter waxen👍
Nog niet stil gevallen op dat stukje. Maar vrij vlak is het wel. Juist rondom Avoriaz vind ik veel mooie pistes liggen.

Vul je gevraagde data in op Booking.com en dan weet je gelijk het resultaat.
Denk alleen wel dat Oostenrijk vaker flexibele dagen heeft om te boeken dan Frankrijk.
Dus misschien moet je je niet blindstaren op Morzine?
Ik ga nog wel eens tussendoor en kijk dan heel vaak op de locale website, de plaatselijke vvv zeg maar en eigenlijk lukt dat altijd wel.

Hier is AirBnB toch bij uitstek geschikt voor. Als je jullie data invult zie je best nog wat flink wat opties verkrijgbaar

Bedankt voor de tips!

Uiteindelijk besloten om een zaterdag-zaterdag vakantie te boeken, waar we iets later gaan arriveren. Hopelijk kan ik in de loop van de zondag die kant op.

Lokaal vinden we dan vast wel een hotel/AirBNB/bed om 2 nachtjes langer te blijven :-)

Plaats een reactie