Privé skilessen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mühlbach am Hochkönig

Goedemiddag,

Graag informeerde ik naar de mogelijkheden voor privélessen in dit gebied. Iemand ervaring?

Ik kan slechts 1 skischool vinden die dit gebied voorziet van lessen.

Thanks!

Mulbach heeft ook maar een skischool Sport Klaus, skischool Top, vraag wel naar een Oostenrijker of iemand met Landes. Er werken veel jongelui waarvan ik twijfel of zij wel minstens Anwarter hebben. Zij zitten ook in Dienten. Daar heb je ook nog skischool Dienten.
Je kan bij beiden informeren. Als je al kan skiën kun je er op de ski’s heen anders stukje met de auto.

Dienten Die Alte schule

Bij Sport Klaus kun je vragen naar Karl (Oostenrijker), daar heb ik zelf goede ervaringen mee met priveles (ski en snowboard). Floris (Nederlander) heb ik in de zomer ontmoet, die werkt ook bij Sport Klaus. Ik ga proberen in de voorjaarsvakantie te regelen dat mijn kinderen van hem priveles krijgen. Verder goede ervaringen met deze skischool in het algemeen. Veel plezier!

Afgelopen Kerstmis heeft mijn vrouw 2 dagen een paar uurtjes priveles gehad bij skischool Dienten Top in Dienten. De eerste dag beviel super. Was een jonge Nederlandse jongen met Anwarter. En hij gaf goed les.

Omdat het goed was bevallen daarna voor de volgende dag nog een paar uur proberen te boeken, maar helaas was hij al volgeboekt. Er was een andere Nederlandse skileraar beschikbaar. Ook hij deed het super en had ook Anwarter.

Er werken daar in totaal 7 Nederlandse skileraren. Omdat ook de kids daar les volgden, heb ik met enkele leraren gepraat. De eerste dag dat ze daar waren moesten achteruit van de zwarte piste skiën zodat de manager kon zien wat ze in hun mars hadden. Dus ze zijn in elk geval flink getest ;-)

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Bon, mijn vrouw heeft bij Sport Klaus skilessen geboekt voor haar. Moet eerlijk zeggen dat ik niet tevreden was van de (jonge) skileraar, Oostenrijker - Florian genaamd.
Hij liet haar steeds dezelfde piste doen waardoor zij eigenlijk amper iets bijgeleerd heeft. Jammer voor het vele geld dat we neertelden voor deze lessen. Hij was nochtans in het bezit van de Anwarter…

Ervaring leert me echter dat je met de skileraar soms heel veel geluk moet hebben… Volgende keer beter hopelijk.

*bericht bewerkt door Brggmn op 03 mrt 2020 14:34

Helaas wel.
Net zo als een goede huis schilder en een goede tandarts etc. @Brggmn

Bon, mijn vrouw heeft bij Sport Klaus skilessen geboekt voor haar. Moet eerlijk zeggen dat ik niet tevreden was van de (jonge) skileraar, Oostenrijker - Florian genaamd.
Hij liet haar steeds dezelfde piste doen waardoor zij eigenlijk amper iets bijgeleerd heeft. Jammer voor het vele geld dat we neertelden voor deze lessen. Hij was nochtans in het bezit van de Anwarter…

Ervaring leert me echter dat je met de skileraar soms heel veel geluk moet hebben… Volgende keer beter hopelijk.

Brggmn op 3 mrt 2020 14:27

volgens mij moet je in bezit zijn van een antwarter om les te mogen geven, dus dat zegt niet echt veel over het kwaliteit, dat hebben ze allemaal.
Wij hadden ski school dienten gehad voor ons dochter en was zeer tervreden met haar ski juf, Vera, zo’n vriendelijk lieve meisje van 20 +/-, zij heeft veel bij geleerd en wilt volgende jaar zelfs hele dagen les nemen… Zoals je zelf schrijf, ik denk echt dat je geluk moet hebben met je skileraar…

Geluk moet je wel een beetje hebben. Zou voor privéles altijd vragen om iemand met minimaal Landes 1 of 2. Niet alleen omdat iemand dan zelf gewoon fatsoenlijk op de latten uit de voeten kan, maar ook omdat hij/zij dan gewoon wat praktijkervaring heeft opgedaan in het geven van lessen.

Edwin van Riel

Plaats een reactie