Frühskilauf Postwiese Neuastenberg 30-01-2015

Dit onderwerp gaat over de bestemming Postwiese - Neuastenberg en Neuastenberg

Om 6 uur ’s morgens al op de piste staan? Gratis? Onder het genot van goede muziek? Een grapje zeker…

Toch niet! Radiozender 1LIVE en het skigebied Postwiese organiseerden op vrijdagochtend van 6 tot 10 uur een fantastisch initiatief. Twee dj’s presenteerden bovenaan de skipistes live hun ochtendshow in de buitenlucht. Alle luisteraars waren uitgenodigd om tot 9 uur gratis te komen wintersporten. Ik dus ook!

null

^ Daar stonden de dj’s, in alle vroegte. Een stevige ijzige wind en sneeuwval maakten het er voor hen niet aangenamer op!

null

^ Redelijk wat mensen waren daadwerkelijk de heuvels ingetrokken voor dit event. Even vóór de lessen of het werk snel de piste op!

null

^ Wachtrijen waren er echter amper; maximaal één á twee ankertjes of stoeltjes.

null

^ Het normale nachtski-aanbod werd ons ter beschikking gesteld; alle hoofdliften en -pistes waren open. Dat had ik niet verwacht!

null

^ Het sneeuwde maar door… De voorgaande dagen was er al een dik pak gevallen. Nu lag er weer een laag van 5 tot 10 cm verse poedersneeuw op sommige piste(stukken), zoals hier op de zwarte Tenne-Steilhang 13.

null

^ Neuastenberg zelf sliep nog.

null

^ Kunstlicht zorgt vaak voor mooie zichten. Echt genieten!

null

null

^ De Osthangstoeltjeslift.

null

^ Het werd lichter…

null

null

^ Het funpark was ook geopend en volgens mij zo goed als compleet opgebouwd.

null

^ Het Kanonenrohr; een plek waar veel mensen vallen!

null

^ Winter!!!

null

^ Over het algemeen waren de pistecondities super! Enkel deze zwarte Osthang-Steilhang naast de stoeltjeslift liet enkele steentjes los.

null

^ Om 9 uur gingen de toegangspoortjes bij de liften aan. Tijd om te gaan ontbijten.

Het was erg leuk om zo vroeg op de dag de pistes te kunnen bestormen. Een soortgelijke kans krijg je niet vaak. Blijkbaar was 1LIVE al voor de derde keer te gast in Neuastenberg. Houd volgend seizoen dus goed de berichten in de gaten als je het ziet zitten om ook eens extra vroeg uit de veren te komen tijdens de wintersport! Het is de moeite waard.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 13:42

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Wat gaaf! Mooi plaatje trouwens…die met die overhangende boom.

Vet! Lijkt me echt tof om te doen!

Gang is alles

En dan vraag je niemand mee !!

May the ski force be with you !!

Nice! Ik wist niet eens dat je op de postwiese verlicht kon skiën. Ik ben er een keer geweest en vond het een erg leuk gebied.

Mooie actie! Het lijkt me erg apart, zo vroeg in de ochtend skiën. Volgend jaar ga ik mee ;)

Mooi man!

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Mooi zeg!

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

haha geweldig!

Certified ski-boy, glijbewijs

@iedereen Bedankt! Was zeker leuk!:D Volgend jaar met z’n allen gaan? Het is GRATIS mensen! Dat moet toch minstens de Nederlanders hier aanspreken?;)
@CJAHulskamp Haha! Ja, ik zat al in het Sauerland toen ik er over las, dus helaas:( Zou wel leuker zijn geweest met meerdere mensen:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@Snowjan goed idee :)

Gang is alles

@Jesper Ga jij mee?:p

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@Snowjan Natuurlijk, wanneer is de volgende keer? Of is 't maar 1 keer per jaar

Gang is alles

@Jesper je gaat een jaartje moeten wachten, als het meezit:(

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@SnowJan Hmm dan gaan we volgend jaar :P

Gang is alles

Weet iemand of er dit jaar weer een 1live frühskilauf is?

Ziet er wel leuk uit, eind deze maand even een weekend erna toe. Geboekt met vrienden snel en goedkoop, appartementen liggen op de hoek.

Plaats een reactie